dan heb je een capibara...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Konijnen zijn ook gewoon gewelddagig. Vroeger hadden we thuis een open ren (geen martergebied). Daar sprong een keer een grote kater in en 1 van de konijn en sprong hem letterlijk luid grommend in zijn nekvel. Die is nooit meer teruggekomen![]()
Dat kun je niet met cavia‘s vergelijken. Een konijn ziet een cavia vaak ook alleen naar als een sex-doll.
Gaby schreef:Ik blijk al jaren in de verkeerde salarisschaal te zitten, en vanaf deze maand ga ik er met 3 jaar terugwerkende kracht €100 per maand op vooruit. (Ik werk parttime, mocht €100 weinig lijken)
Ik heb altijd gezegd dat als ik opslag zou krijgen ik serieus een knuffelige binnenkat zou overwegen (Er is voldoende geld om dierenartskosten te dekken, ik wilde gewoon meer salaris krijgen, zodat ik net wat ruimer in het geld zat).
Het hoeft niet persee een kitten te zijn, als de kat maar maximaal 10 jaar oud is. Maar .... binnen wonen ook al 2 cavia's.
Waar moet ik op letten als ik voor een asielkat of herplaatskat kies die hopelijk de cavia's met rust laat?
Zou het raar zijn als ik op verhuisdieren.nl een oproep plaats, waarin ik vraag om een kat die reeds heeft bewezen vredig samen te leven met cavia's/knaagdieren?
Of wil ik een utopie?
Gaby schreef:Het catproof caviahok ziet er goed uit! Ik zou echter minimaal zo'n €1000 kwijt zijn aan het hok dat ik graag wil (vloeroppervlakte moet 210 bij 70 cm blijven), dus ik ga even heel goed hierover denken.
Goed om te horen dat katten en cavia's op zich wel combineren. Jammergenoeg hebben mijn cavia's nog nooit een kat gezien, en waar kan ik een kat lenen om te testen of ze bang zijn voor katten? Nergens vrees ik ....
Een cavia die spinnen vangt en kopjes geeft, en een kat die gaat piepen zodra je in de buurt van de koelkast komt ... Keep them coming mensen, dit is geniaal.
Sizzle schreef:Zon hok hoeft echt niet veel te kosten hoor.
Het staat binnen dus zulke hoge eissen hoef je niet asn hout te stellen.
Wat je ook kan doen is een 2e hands side board kopen en dan ombouwen.
mvdbijl schreef:Tja ik denk dan, cavia's horen buiten?
Ik vind al die kleine hokken zo zielig,zou de cavia's lekker buiten zetten of in een kamer waar de kat niet komt en dan gaat dat toch prima samen? Misschien wel een kitten nemen, die kan je een hoop leren.
Er zijn denk ik weinig asiels die zeggen dat een kat met knaagdieren kan..
Asiels in Nederland zijn wat regeltjes betreft toch bij het zeikerige af, tenminste die ik heb getroffen.
Voor mij een reden dat ik het asiel tegenwoordig voorbij loop.
Sizzle schreef:Konijnen zijn ook gewoon gewelddagig. Vroeger hadden we thuis een open ren (geen martergebied). Daar sprong een keer een grote kater in en 1 van de konijn en sprong hem letterlijk luid grommend in zijn nekvel. Die is nooit meer teruggekomen![]()
Dat kun je niet met cavia‘s vergelijken. Een konijn ziet een cavia vaak ook alleen naar als een sex-doll.