Nikass schreef:Om te beginnen is de hond geen pup. Wat is dat toch dat mensen een hond zolang pup blijven noemen?
Benzz heeft het misschien per ongeluk te snel ingevuld, maar het is wel mijn eerste vraag: hoeveel loopt de hond? Aan de lijn, los?
Ik heb mijn Spaanse dame gekregen toen ze vier maandjes oud was. Ik werd gewaarschuwd: ze loopt al dagelijks een wandeling van anderhalf uur met de grote honden mee.
Binnen een maand liep ze bij mij elke ochtend twee uur los in het bos, met gemak, veel spelen. (en dan dus ook nog smiddags en savonds uit)
Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe lang je de hond uitlaat, maar mijn ervaring is dat de meeste mensen nog niet aan een twee uurtjes in totaal op een dag komen, en dan ook nog grotendeels aan de lijn.
In alle jaren dat ik heel veel verschillende honden heb uitgelaten heb ik er nog nooit een meegemaakt die tevéél kilometers maakte.
Maar misschien is dat het niet, wordt hij ook enthousiast van in de roedel zijn bijvoorbeeld,
maar overprikkeling is imo een hype. De hond die lekker veel energie heeft ook nog eens verplicht in afzondering opsluiten zou ik nooit doen.
Maar maakt het uit dat mensen hun 11 maanden oude hond nog pup noemen? Niet elke hond is met 11 maanden toch al volgroeid en volwassen? Mijn 3 jarige hond noemen wij ook nog regelmatig onze eeuwige pup. Net zoals ik mijn zoon van ruim 1.5 ook nog wel eens mijn baby noem.