Huid problemen hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:10

Ik heb met mijn labrador ook een flinke zoektocht achter de rug. Uiteindelijk is het heel veel beter geworden toen hij overgezet werd op Acana Duck. Maandelijks ontwormen en voor vlooien en teken behandelen. Toch bleef hij altijd een beetje krabberig. Uiteindelijk kwam ik er achter dat hij dit vooral doet na het zwemmen en banjeren in zoet water. Het water is schoon maar blijkbaar irriteert het toch. Nu zwemt hij 3x per week in zee en is het over. Alleen als in het bos is geweest en in de prut heeft gelopen krabt hij weer een beetje.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:27

uxgranta schreef:
Het kunnen zomaar likgranulomen zijn. Door stress gaan honden huid likken cq bijten, zodat endorfine vrij komen.Onze labrador kwam ermee uit het asiel. Door zalf te gebruiken die niet alleen genas, maar ook vies smaakte was het binnen twee maanden over. En iedere verhuizing/verandering van situatie geeft stress ook al is het een verbetering. Hond is nu eenmaal een gewoontedier en gehecht aan de oorspronkelijke situatie.

Dat begrijp ik niet, zalf smetten ook de stress is over? >;)

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:33

Nikass schreef:
uxgranta schreef:
Het kunnen zomaar likgranulomen zijn. Door stress gaan honden huid likken cq bijten, zodat endorfine vrij komen.Onze labrador kwam ermee uit het asiel. Door zalf te gebruiken die niet alleen genas, maar ook vies smaakte was het binnen twee maanden over. En iedere verhuizing/verandering van situatie geeft stress ook al is het een verbetering. Hond is nu eenmaal een gewoontedier en gehecht aan de oorspronkelijke situatie.

Dat begrijp ik niet, zalf smetten ook de stress is over? >;)

De stress kan ook tijdelijk zijn, maar dat ze door jeuk en ongemak blijven likken omdat de huid al kapot is. Eenmaal uit het asiel is de stress waarschijnlijk een stuk minder.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:59

Ja kan. Maar dan heeft de zalf mogelijk helemaal niets bijgedragen ;)