Wie denkt mee: vocale kat 's nachts.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 08:50

_Nelleke_ schreef:
Even een update!

Soms is de oplossing inderdaad toch eenvoudig. We zijn gestart met een voedingssupplement van de dierenarts die ondersteund bij de eerste tekenen van dementie en er hangt een feliway op de overloop. Hij heeft sindsdien niet meer gemauwd snachts!

Wat fijn hopelijk blijft het zo!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:06

_Nelleke_ schreef:
Even een update!

Soms is de oplossing inderdaad toch eenvoudig. We zijn gestart met een voedingssupplement van de dierenarts die ondersteund bij de eerste tekenen van dementie en er hangt een feliway op de overloop. Hij heeft sindsdien niet meer gemauwd snachts!

Ow wat fijn! Wat is dat voor een voedingssupplement?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:43

Dat is interessant, wat voor supplement is dat dan? Ik wist niet eens dat dat bestond.

JenniferU

Re: Wie denkt mee: vocale kat 's nachts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:46

Onze kat van 13 had dit ook, maar ook overdag klagelijk mauwen.
Uiteindelijk ook veel afgevallen en bleek schildklierproblemen te hebben. Is dit ook gecheckt?
Nu is het mauwen weg als ze stipt haar pilletjes elke 12 uur krijgt, missen we een pil of wat later begint het mauwen weer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:35

Whoohoe, wat fijn zeg!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-22 17:29

JenniferU schreef:
Uiteindelijk ook veel afgevallen en bleek schildklierproblemen te hebben. Is dit ook gecheckt?
Nu is het mauwen weg als ze stipt haar pilletjes elke 12 uur krijgt, missen we een pil of wat later begint het mauwen weer.

De DA dacht daar ook nog aan maar vaak zie je dan ook andere klachten zoals aankomen of afvallen en ook ander gedrag.

De enige uitdaging is hoe we die pil erin kunnen krijgen.

Voor degene die erom vroegen, het heet aktivaid kat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 18:13

_Nelleke_ schreef:
Even een update!

Maar goed dat ik doorgelezen heb en niet iets had geschreven wat al benoemd is. Het is een raskat en dan is 12 jaar al behoorlijk op leeftijd, vertelde onze dierenarts eens. Grote kans dat dementie of andere geriatrische zaken nu aan de orde zijn (en dat dit waarschijnlijk op hetzelfde moment als de komst van de dochter is begonnen). Wij hebben een Bengaal van ruim 12 jaar en die heeft ook al een goed jaar beginnende dementie. Ze begint - vermoed ik sterk - inmiddels ook minder goed te zien en mauwt daarom ineens ook vaker dan normaal.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 18:16

_Nelleke_ schreef:
JenniferU schreef:

De DA dacht daar ook nog aan maar vaak zie je dan ook andere klachten zoals aankomen of afvallen en ook ander gedrag.

Voor een andere kat bij ons in huis was dat ook een uitdaging, maar die bleek heel simpel: breek een stukje van zo'n kattenvleesstick (wij hebben die van de Lidl, die blauwe verpakking met 10 sticks), breek die weer open en doe het pilletje ertussen, dan een balletje kneden en aan de kat geven. Zorg er wel voor dat je er gelijk een tweede stukje bijhoudt, zodat hij zo snel mogelijk zijn pilballetje wil doorslikken voor het volgende stukje.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 19:08

_Nelleke_ schreef:
JenniferU schreef:

Pillen schieter! Werkt top, onze stalkat die echt niet altijd lief is een poos medicijnen mee gegeven. Was zo klaar en ging zonder problemen. Kat ging nog net niet klaar zitten als ik aan kwam lopen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:17

TurboDi schreef:
_Nelleke_ schreef:

Pillen schieter! Werkt top, onze stalkat die echt niet altijd lief is een poos medicijnen mee gegeven. Was zo klaar en ging zonder problemen. Kat ging nog net niet klaar zitten als ik aan kwam lopen

Hier ook zo. Eventueel de pillen schieter met water vullen. Slikt makkelijker.
Hier voor mijn hond cholodin. Is bijna hetzelfde en werkt ook fantastisch. Is er ook in vorm voor katten.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:25

Of de pil prakken en in een drupje stroop roeren. Dan aan de pootjes van je kat smeren. Dan likken ze het vrijwillig op. Was een tip van mijn dierenarts toen mijn kat een poosje aan de medicijnen moest.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 09:45

Ah thanx voor de tips!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:54

Ah interessant, het zijn vooral veel vitamines en mineralen die er in zitten volgens mij. Ik wist niet dat zulke supplementen het verouderingsproces kunnen stoppen en had eigenlijk ook de link met zulk gedrag niet gelegd met een verouderingsproces dus dat zet me wel aan het denken.

Er bestaan volgens mij ook een soort kattensnoepjes die je open kunt maken en waar je dan de pil als vulling in kunt doen. (maar slimmeriken zullen dan de vulling laten liggen)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:16

Overigens een tip! Ik zou na 2 weken wat spelen met de dosering. Zo voorkom je gewenning en blijft het lichaam zelf ook dingen uit het voer halen. Veel mensen blijven direct op aanbevolen dosering en indien nodig verhogen. Echter door er wat mee te spelen bereik je veel beter resultaat. Het is namelijk een supplement en toevoeging geen antibiotica waarbij je resistentie op zou kunnen bouwen en absoluut niet moet gaan klieren met de dosering.