Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
future_vet schreef:Hoe snel doe je de voerovergang? Ik raad altijd aan om echt in hele kleine stapjes te wennen aan nieuwe voeding. Zeker als er al sprake is van gevoelig maagdarmkanaal.
Dus eerst 90% oud en 10% nieuw. En dan opbouwen.
Amber_anne schreef:Belangrijk is om te weten hoevaak je voert. Katten hebben minstens 3 en eigenlijk vaker brok nodig per dag. Dit kun (moet) je altijd aanvullen met natvoer wat ontzettend belangrijk is, nog belangrijker dan brok
Supervixen schreef:Amber_anne schreef:Belangrijk is om te weten hoevaak je voert. Katten hebben minstens 3 en eigenlijk vaker brok nodig per dag. Dit kun (moet) je altijd aanvullen met natvoer wat ontzettend belangrijk is, nog belangrijker dan brok
Dit is echt onzin. Ik heb al jaren katten en ze krijgen nooit natvoer.
De dierenarts raadde ook aan om ze alleen brok te geven, omdat dit ook beter voor de tanden is.
SimoneeM schreef:Dat is absoluut geen onzin; wat je dierenarts aanraadt is inmiddels achterhaald.
Stond onlangs zelfs nog in een diergeneeskundig tijdschrift. Natvoer is echt belangrijk voor katten![]()
Verder zijn er maar een paar brokken die echt bijdragen aan de tanden, en dat zijn de speciale veterinaire brokken voor de tanden. En zelfs dat is maar beperkt. Ook dat stond in dat tijdschrift. Maar er zijn ook gewoon studies naar gedaan.
future_vet schreef:SimoneeM schreef:Dat is absoluut geen onzin; wat je dierenarts aanraadt is inmiddels achterhaald.
Stond onlangs zelfs nog in een diergeneeskundig tijdschrift. Natvoer is echt belangrijk voor katten![]()
Verder zijn er maar een paar brokken die echt bijdragen aan de tanden, en dat zijn de speciale veterinaire brokken voor de tanden. En zelfs dat is maar beperkt. Ook dat stond in dat tijdschrift. Maar er zijn ook gewoon studies naar gedaan.
Heb je linkje van dit artikel? Ben wel benieuwd.
Ik zie zelf wel echt veel meer tandsteen en ontstoken tandvlees bij katten die vooral natvoer krijgen en waar brokken er voor de sier bij staan.
Maar ik leer altijd graag bij bij nieuwe inzichten