Hondenbrokken gevoelige hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:43

blondies

Re: Hondenbrokken gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 08:47

Hier ook hond met blijvend gevoelige darmen na giardia besmetting als pup...
Heeft lang prins lam en rijst gehad (zoals voorgaande reactie).. En dat ging redelijk goed, wel beetje met lange tanden eten vaak...
Overgestapt op acana en daar eet hij bijna mijn hond mee op en doet het er qua ontlasting nog net iets beter op.
Maar inderdaad.. Elke hond is anders :)

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:07

Ons hondje doet het nu eindelijk goed op Renske zalm.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:11

Giardia is een behoorlijke aanslag op de darmen en hoewel het heel goed is dat je probiotica geeft, is dat misschien al een stap te snel. Meestal is het aan te raden om te beginnen met een andere kuur zoals L-Glutamine en daarna pas probiotica te gaan geven. Daarnaast moet je voor probiotica echt zeker weten giardia-vrij te zijn, anders geven de suikers in de probiotica een voedingsbodem voor de giardia.

Zoals je schrijft is vers geen optie, maar is dit het ook niet voor een periode? Niets bouwt de darmen beter terug op dan een combinatie van supplementen plus het rauwe voer. Farm Food Fresh biedt kleinverpakkingen aan die bijna in elke vriezer wel passen en ookal is het even wat duurder dan een brok, het is vaak goedkoper dan allerlei testen + bijbehorende ellende de komende jaren vanwege het niet opbouwen van de darmflora.

Mocht je meer willen weten over darmflora opbouwen zou je eens naar het protocol van De Groene Os kunnen kijken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 09:44

@xscwx; bedankt! Ga er naar kijken.

@blondies, fijn dat jouw hond het goed doet op Acana. Ik denk inderdaad dat ik die ga proberen.

@Niello: ik had gelezen dat het niet zo goed is om hem brok op basis van vis langdurig te blijven geven, dus dat sla ik toch over.

@hhilde; hij is inmiddels al een tijd vrij van Giardia (meermaals getest) en ook de probiotica is in overleg gegaan met de dierenarts. Vers is écht geen optie.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:42

mavantos schreef:
@xscwx; bedankt! Ga er naar kijken.

@blondies, fijn dat jouw hond het goed doet op Acana. Ik denk inderdaad dat ik die ga proberen.

@Niello: ik had gelezen dat het niet zo goed is om hem brok op basis van vis langdurig te blijven geven, dus dat sla ik toch over.

@hhilde; hij is inmiddels al een tijd vrij van Giardia (meermaals getest) en ook de probiotica is in overleg gegaan met de dierenarts. Vers is écht geen optie.

Hoi weet je nog waarom je brok van vis niet langdurig mag voeren?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:03

Tja ik ben ook van mening dat royal canin niet het beste is. Echter mijn honden heb net 30 kg royal canin op en eerlijk is eerlijk ze deden het er meer dan fantastisch op. Vacht, ontlasting, energiek enz alles klopte. Helaas is mijn moeilijke eter er al weer op uit gekeken.
Wolf of wilderniss en acana krijg ik er al niet eens in. 1 eet het niet en 1 met hele lange tanden. Ik denk net als bij mij. Wat echt goed is dat is weer minder lekker en aantrekkelijk haha
Ik zou pro biotica naast huidige brok gaan geven en pas in januari na alle rare feestdagen en vuurwerk enz zeer rustig gaan omschakelen. Des te meer kans op goed resultaat

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 10:26

@Niello: Kijk even op deze site: https://www.voerwijzer.com/is-een-visbr ... en-katten/.

@dierenfan: probiotica krijgt hij inderdaad al elke ochtend door zijn brok samen met Echinacea druppels.

Inmiddels heb ik een kleine zak (2kg) Acana Singles Free-Run Duck besteld om te proberen. Komende periode eerst als beloning en een paar brokjes extra door zijn huidige voer gemengd. Dan langzaam meer. In principe wil ik inderdaad na de feestdagen gaan wisselen, maar dat ligt ook een beetje aan hoe hard zijn huidige voer gaat voordat die op is. Mogelijk dat ik dus al wat eerder begin met de verhouding te wisselen dan na de feestdagen als zijn huidige voer harder gaat dan ik dacht (is alleen in 12kg zakken te bestellen en hij doet heel lang met zo'n zak). Wil namelijk de overgang zo lang mogelijk rekken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 23:30

Even een update! Freek krijgt sinds een kleine week de Acana Singles Free-Run Duck. Inmiddels krijgt hij van zijn huidige voer en de Acana allebei de helft van de aanbevolen hoeveelheid. Hij is natuurlijk maar klein en van zijn huidige brok moet hij volgens de aanbevolen hoeveelheid vrij veel hebben, dus de huidige verhouding is 2/3 oude brok en 1/3 Acana. Voorlopig hou ik het even op die verhouding totdat alle feestdagen achter de rug zijn.

Hij heeft de eerste 2 dagen iets slappere ontlasting gehad, maar absoluut geen diarree. Inmiddels is dit weer goed.

Heerlijk ventje <3
Afbeelding