Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Mijn hond heeft extreme angst, zo erg dat we hem momenteel eigenlijk bijna niet meer uitlaten.
Ik volg de cursus van Monique Bladder. Wel een investering maar tot nu toe gaat het goed.
Is hij gestresst of echt in paniek / echte angst?
Voor dat laatste ga je het niet redden met Adaptil.
Zylkene hebben wij geprobeerd, hielp wel wat. Zorgt er vooral voor dat ze de stress sneller los kunnen laten maar misschien ben je nu al aan de late kant om dat nog goed op te bouwen.
Ik geef nu Puur Nervo en het poeder van die lijn, naam even kwijt. Helpt een beetje want een wondermiddel is er niet.
Thunder shirt kun je proberen, zelf denk ik dat dat leuk is als je hond stress heeft maar zodra het over gaat op angst / pure paniek doet dat alleen niks meer.
Ga dus combineren want er is geen wondermiddel.
Thunder shirt met PUUR zou ik aanraden. Zylkene kan ook maar dan zou ik even verder googlen of je dat nog red in 5 weken (niet op Agradi of Medpets maar een blog ofzo)
Renee1991 schreef:Ja weet je, ik kan wel allerlei excuses hier opschrijven, maar ik vergeet vaak dat ik dat moet opbouwen en trainen, en ik breng de discipline vaak niet op. Kun je bijzonder of slecht noemen, maar ik breng het gewoon niet netjes op.
Ik schreef in de OP al dat we op bezoek zijn bij andere mensen, mede daarom was mijn vraag puur gericht op medicatie/supplementen/hesjes oid.
Maar goed.
Overigens is mijn hond niet aan het beven van angst, maar is hij meer gewoon gespannen/gestresst. Dus geen blinde paniek gelukkig.
Silvia schreef:Renee1991 schreef:Ja weet je, ik kan wel allerlei excuses hier opschrijven, maar ik vergeet vaak dat ik dat moet opbouwen en trainen, en ik breng de discipline vaak niet op. Kun je bijzonder of slecht noemen, maar ik breng het gewoon niet netjes op.
Ik schreef in de OP al dat we op bezoek zijn bij andere mensen, mede daarom was mijn vraag puur gericht op medicatie/supplementen/hesjes oid.
Maar goed.
Overigens is mijn hond niet aan het beven van angst, maar is hij meer gewoon gespannen/gestresst. Dus geen blinde paniek gelukkig.
Je bent in ieder geval wel eerlijk.![]()
Een aantal jaar geleden heb ik poeder voor mijn hond gehaald, volgens mij iets van Puur rust of zo. Daar ben ik begin december al mee begonnen en de laatste week van het jaar nog iets anders erbij. Het haalde de scherpe kantjes ervan af in aanloop naar oudjaar maar hielp niet op de dag zelf toen er hier in de regio met carbid werd geschoten. “Gelukkig” is ze nu doof dus hoef ik geen supplementen meer te geven. Als je wilt dan kan ik proberen op te zoeken wat ik mijn hond heb gegeven?
Renee1991 schreef:Bedankt voor de tips tot zover. Zoals ik net al zei zijn we voor trainen te laat nu, dus die tips heb ik nu niet zoveel aan. Dat kan ik volgend jaar evt oppakken.
Ik zie het thundershirt wel veel terugkomen, dus ik denk dat ik die toch maar ga bestellen. Vwb medicatie, Zylkene en Adaptil staan meteen bovenaan, maar er is zo veel te krijgen. https://www.medpets.nl/vuurwerk-angst/# ... %2FZylkene.
Ik hoopte dat er iemand was die concreet ervaring had met een bepaald supplement.
Renee1991 schreef:Bedankt voor de tips allemaal! Inmiddels een week geleden de knoop doorgehakt en een thundershirt en anti stress poeder besteld.
Het thundershirt heeft hij nu een paar keer aan gehad om te wennen. De poeder kan ik nog niet zoveel over zeggen want dat geef ik hem pas twee dagen. De bedoeling is om dat de gehele decembermaand te geven.
Buiten heb ik hem nu al wel twee keer zo ver gekregen om toch met mij mee te lopen om het wandelrondje af te maken toen er werd geknald, en dat is gelukt. Vooral hem afleiden door te spelen met een tak of een balletje helpt toch wel een beetje. Dus we gaan het zo proberen.