Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Voor alle mensen die vragen waarom een muilkorf wordt geopperd:
[BB] Hond heeft andere hond gebeten. En nu?
BugsFunny schreef:DuoPenotti schreef:Ja weet ik BugsFunny
Maar ook daar was de hond geen schuld maar de bijrijder.
Hier heeft de hond niet gebeten.
Dus er is geen 4e bijtincident.
Er zijn wel veel stomme mensen om haar heen, dat wel.
Hou je joekels gewoon bij.
Daarnaast vind ik wel dat TS het niet slim omschrijft, dan gaan mensen het ook beoordelen als jij oa doet.
Want ik zou het al geen bijtincident noemen.
Ik zou de titel iets maken met onopgevoede mormels vallen mijn hond aan.
dus de aandacht weg van de herder, die heeft immers niets gedaan.
Hoe je het ook wendt of keert het is een bijt incident.
Ik oordeel niet maar het is wel opvallend gedrag van de hond.
Steeds weer zijn er problemen met kleinere honden, juist ter bescherming van ts en de hond zou ik een muilkorf omdoen.
Als dit vaker gebeurd zal er uiteindelijk toch de politie of handhaving aan de deur staan.
Beter zorgen dat ts ingedekt is.
DuoPenotti schreef:KimD schreef:Voor alle mensen die vragen waarom een muilkorf wordt geopperd:
[BB] Hond heeft andere hond gebeten. En nu?
ja gelezen, dus?
Hond bijt hier toch helemaal niet.
De jack russel moet de korf om. Die bijt.
En ja op eigen erf een indringer pakken, ja doen ze hier ook... geen haar op mijn hoofd die ze een korf om doet.
anjali schreef:Onze aangelijnde hond (middelgrote bastaardterrier) werd aangevallen door loslopende Rottweiler en in zijn rug gebeten. Hond niet gewond doordat hij een gevoerd regenjack droeg wat wel kapotgebeten was. Die mensen (buurtbewoners) hebben het regenjack (volgens mijn ouders was dat duur ,in het buitenland gekocht..) vergoed. Mijn moeder vertelde dat deze mensen daarna steeds op dreigende wijze met hun hond zijn gaan heen er weer lopen als ze haar zagen! Tenslotte ging zij haar uitlaattijden aanpassen om te voorkomen dat ze die mensen+hond zou tegenkomen.Onze hond was nooit los en zelfs nog naar de Martin Gaus hondenschool geweest.Maar tegen loslopende agressievelingen helpt niets.
IHN schreef:Kim D, mss heb ik eroverheen gelezen en heb je het wel genoemd, maar hoe had een muilkorf bij mijn hond dit incident voorkomen?
KimD schreef:IHN schreef:Kim D, mss heb ik eroverheen gelezen en heb je het wel genoemd, maar hoe had een muilkorf bij mijn hond dit incident voorkomen?
Dan had je je geen zorgen hoeven maken dat jouw hond schade zou maken of de hond zou doodbijten en had jij de kleine hond niet van de grond hoeven tillen. Dan was je minder druk geweest met het omhoog hijsen van je eigen hond en de paniek minder groot.
Sandra_H schreef:Uitgaande van dit verhaal lijkt het me vrij duidelijk dat de JR (of liever gezegd zijn eigenaar) fout was. Al is het alleen maar omdat die los liep in een aanlijngebied. Ik zou het er lekker op aan laten komen en niet meteen kosten vergoeden.
Toch was juist ook hier een muilkorf bij jouw hond fijn geweest: dan had je je hond niet omhoog hoeven houden (ervan uitgaand dat je dat deed om te voorkomen dat die terug zou bijten) en had je je kunnen concentreren op de JR.
Hoe dan ook het blijft vreselijk irritant (en dat vind ik als ruiter én als hondeneigenaar met aangelijnde hond), loslopers die niet luisteren en op andere honden afdenderen al dan niet met kwade bedoelingen. Ook als het wel losloopgebied is.
KimD schreef:IHN schreef:Kim D, mss heb ik eroverheen gelezen en heb je het wel genoemd, maar hoe had een muilkorf bij mijn hond dit incident voorkomen?
Dan had je je geen zorgen hoeven maken dat jouw hond schade zou maken of de hond zou doodbijten en had jij de kleine hond niet van de grond hoeven tillen. Dan was je minder druk geweest met het omhoog hijsen van je eigen hond en de paniek minder groot.
Isabel schreef:tita schreef:Waarom moet zij haar hond muilkorven…. Dan kan de Russel flink bijten en de herder moet het ondergaan.
Volgende keer alleen wegschoppen en ik zeg laat maar bijten dan ….maar nu krijg ik bokt over me heen
Als een loslopende hond in een aanlijngebied mijn hond beet en niet los wilde laten, dan zou ik dat hondje ook van mijn hond afgetrapt hebben hoor.