Welke GPS-tracker kleine hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Re: Welke GPS-tracker kleine hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:50

Hier ook een heel tevreden Tractive gebruiker.
Als ik hem inschakel en zet hem niet op ‘live’ op mijn telefoon gaat de batterij echt heel lang mee. Krijg dan elke paar minuten update waar de tracker ( en dus mijn hond ) zich bevindt.
Zet ik hem op ‘live’ dan zie ik precies waar ze is met een vertraging van 2-3 seconden. Ik vind het heerlijk voor mijn gemoedsrust. Zie nu ook dat mijn eigenwijze mormeltje nooit heel ver weg is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 00:25

Heb de Tractive en de Weenect even naast elkaar gezet.
De Weenect is 10 gram lichter, maar lijkt een kortere batterijduur te hebben. Verder lijkt er niet veel verschil in te zitten.

Kon alleen niet ontdekken of Weenect ook wereldwijd is of alleen Europa? Dat is voor ons overigens wel genoeg, maar mochten er nog anderen geïnteresseerd zijn.

Edit: niemand ervaring met Invoxia? Of andere merken?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:14

Is er misschien ook iemand met ervaring met de gps tracker van "pets on demand"?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:30

Hier ook de tractive.. Aan het tuig vastgemaakt van mijn hond van 2,5 kilo, dat gaat prima. Voor aan dr halsband is het wel wat too much.

Bij ons werkt het keurig qua bereik eigenlijk! Heb erg gelachen toen ze zich laatst (in de auto bij mn moeder) over de A12 bewoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 23:38

Haha, gelukkig maar dat ze veilig in de auto zat Ladyson!
Hier krijgen de honden het ook aan hun tuigjes en niet aan een halsband.

Ben benieuwd MalaQ!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 07:56

Ik heb na aanleiding van een vermissing afgelopen week de weenect besteld. Deze werd ook aangeraden door het search en rescue team al meest betrouwbare gps.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:00

Wij hebben eerst een pets on demand gehad. Deze echter in de proeftijd retour gestuurd. Deze gaf bij ons geregeld de plaats van de zendmast aan. (Stond ook in de omschrijving dat hij dat bij slecht bereik kan doen. ) wel netjes het geld terug gekregen.

Daarna een weenect gehad. Als die het deed, was hij prima. Maar vooral rondom de stal deed hij niets. Daar is het bereik wel erg slecht.

Maar ook op andere momenten bleef hij opeens hangen op één plek, terwijl de hond daar niet meer was. Met vakantie bleef deze op de parkeerplaats, terwijl we al een uur aan het rijden waren, ca 80 km verder.

Voor deze vakantie hadden we voor de andere hond een Tractive besteld. Deze doet het altijd goed vind ik. Wel net zoals xxdiandraxx dat hij af en toe even afwijkt. Maar dat doen de meeste telefoons ook.

Qua grootte is de tractive ietsjes groter dan de weenect, maar dat maakt niet veel uit. Is wel gestroomlijnder.

We hebben wel het model van 2022.
Ik meen ergens te hebben gelezen dat deze nu 4G gebruiken en daarom beter zijn dat de oudere modellen.
(Weenect werkt op 2G)

Bij Tractive kun je bij het abonnement kiezen of je alleen Nederland of Europa neemt (of wereldwijd?, dat weet ik zo niet meer)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 11:29

candalisa schreef:
Ik heb na aanleiding van een vermissing afgelopen week de weenect besteld. Deze werd ook aangeraden door het search en rescue team al meest betrouwbare gps.

Dat is bijzonder... want ik heb namelijk ook contact gezocht met een grote stichting die zich inzet voor vermiste en gevonden honden. Die raadden juist de Tractive aan.

@FrNo:
Jij hebt dus ervaring met beide!
Als we voor de Tractive gaan, dan gaan we sowieso ook voor het nieuwste model.

Lees dus meerdere goede en slechte ervaringen met zowel Tractive als Weenect.
De rest van de merken lijken kwalitatief minder dan die 2.