Avalanche schreef:Mja, het klinkt mij vooral als een heel naar ongeluk in de oren, waar niemand echt schuld aan heeft en tegelijk beide. Denk ook niet dat je het op schuld moet gooien. Het was niet handig om haar hond mee te nemen, punt. Denk zo dat ze dat zelf ook niet meer wil, en ik vermoed zomaar dat TS ook geen fan is van dat idee.
Ik snap TS haar frustratie wel, ook al is het je eigen fout, feit is wel dat het gewoon heel lastig is om een hond met dat gedrag in een land als NL te hebben, wat behoorlijk dchtbevolkt is en waar je dus regelmatig andere honden tegenkomt, tot grote frustratie van hond en eigenaar.
Gelukkig klinkt het alsof Chi nog heel is, moest je nu wettelijk aansprakelijk zijn TS, dan ben je daarvoor WA verzekerd, want die verzekering dekt deze zaken gewoon.
Paniekreactie van bijrijdster is natuurlijk ook prima te begrijpen, niet de meest handige, maar handig was deze situatie toch al niet.
Imo is het wijs om deze gevoelens er gewoon even te laten zijn, de rust te vinden, erin en door te ademen, zoals mijn yoga-instructeur altijd zo mooi zegt, en dan als je tot rust gekomen bent, met bijrijdster even gaan zitten, empathie en begrip voor elkaar uitspreken, afspreken dat zij haar hond niet meer meeneemt, en voor je eigen hond misschien een fijne gedragstherapeut waar je privéles kan krijgen, en zo het gedrag van je eigen hond ook wat meer kunt kanaliseren.
Perfect zal het misschien niet worden, maar er valt best heel veel te trainen, en dat zorgt over en weer dan ook weer voor minder frustratie.
nee, zij neemt haar hond niet meer mee. Ze is ok niet kwaad bij mijn weten. Moeders noemde nadat ze veertelde over de hond nog expliciet dat ze het ontzettend naar haar zin had. Ik woon niet in Nl, kom zelden andere honden tegen. De problemen die ik heb gehad waren in Nl, maar ook daar kom ik regelmatig in losloopgebied en is de enige hond waar het dus ff ruzie was de chi. Die dus niet zwaarder gewond was dan mijn eigen hond. Mijne had gaatje in poot, chi wondje in oor. Beiden hoefden niet gehecht, en t stelde echt weinig voor. Maar eigenaar chi wilde voor de zekerheid een ab kuur.
Ik heb een speciale honden Wa (in dl moet dat), maar ook bij de chi vergieden zij maar 50%.Want zoals ze zeiden:beide liepen los, chi viel aan, dus beide verantwoordelijk. Ik heb zelf de rest toen bijgelegd.
In dit geval vermoed ik dat ze helemaal. iks vergoeden. Want bij dooie kat wordt ook gezegd door de rechtspraak:die had daar niks te zoeken. Dus zal. oor een hondcniet anders zijn.
En ik ben al bezig met prive trainer idd.