Wat zijn nou écht lekkere hondenbrokjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:50

Probeer eens platinum ,dit zijn soft moisture brokken
Mijn honden vinden het alle 7 heerlijk

Echwel

Re: Wat zijn nou écht lekkere hondenbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:57

Mijn twee Jack hussel's altijd op.vers vlees gehad
Nu door bv vaak op vakantie lukt dat niet altijd.
Enige brok die die twee verwende mormels.eten is Edgar Cooper

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 21:32

pipo schreef:
Ik begon met de vraag, wat doe je als ze niet eet???

Die vraag is erg belangrijk , om het vervolg vastte stellen.

Net als de vraag, als ze niet eet, wat doe je dan??
Wat krijgt ze tussendoor??? En pas op, meestal is dat meer dan je denkt. ( je maakt nrood klaar, korstje kaas, of je snijdt groente of fruit , dus stukje sinaasappel. )

Ik heb 6 honden. 2 alleseters. 1 daarvan snel aan de schijt. En 4 chiwafwafs. De meest over het paard getilde honden ter wereld!!!! Echt ik meen het. De andere 2 zijn dus Duitse herder en een herdermixje.
Duitser eet alles is jong en wordt niet dikker. Dus goede voeding is van belang. Anders nog een groter gratenpakhuis als dat hij al is.
Mixje is een alleseter. Geen voorpootjes dus oppassen dat ze niet te dik wordt. De chiwafwafs zijn niet kieskeurig opgevoed. Maar eten gewoon 3 dagen niet als het hun niet smaakt. Ze krijgen bij mij geen tussendoortjes. En krijgen pas iets als ik denk dat ze echt gevaar lopen ( bloedsuikerspiegwl) ik heb nu dus Darf bite. En zelfs de mini’s eten ze goed.
Voor mij is het echt een strijd met de mini’s. En de Duitser is gevoelig. Kan dus niet zomaar iets voeren. Het meest voer ik vers vlees met groentes, noten en andere dingen, maar brokken blijven belangrijk.

Begonnen met het meteen wegnemen als hij niet eet en de volgende maaltijd weer aanbieden, maar meneer houdt het stug vol :') nu laat ik het staan, en gaat meestal tegen het avondeten het ontbijt erin :Y)

Tussendoortjes vallen opzich wel mee, aangezien hij de meeste snoepjes ook niks vindt. Kaas en worst krijgt hij met hoge uitzondering een keer tijdens het trainen van moeilijke dingen en voor de rest oefen ik met lidl stokjes tijdens het wandelen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:43

Mijn hond at altijd 1 zak voer goed en daarna haalde ze haar neus er weer voor op. (Zoveel merken geprobeerd en gerouleerd)
Maar wolf of wilderness ging vanaf dag 1 goed en is ze altijd blijven eten, nooit geen gedoe mee gehad.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:53

Hier krijgt de kieskeurige eter vers vlees - deels KVV en deels BARF.
O'Canis, Herrmann's en Yarrah blik voor de momenten dat er even geen vers vlees is. Dat moet ik niet te lang doen want anders wordt er niet gegeten.
Brokjes zijn hier beloningssnoepjes. O'Canis bevalt goed, Darf Vol bites en Ziwipeaks zijn favoriet, waarbij die laatste vreselijk duur is en helemaal van de andere kant van de wereld moet komen. Orijen een tijdje gebruikt maar dat vind ik veel te vet. Acana is de goedkopere versie van Orijen (zelfde fabrikant) en er lopen wat onderzoeken ivm hoog gehalte peulvruchten en het ontstaan van hartaandoeningen bij bepaalde rassen.

Verder snap ik werkelijk waar niet waarom mensen vinden dat dieren dag in dag uit exact hetzelfde eten tot zich zouden moeten nemen. Jij eet toch ook niet elke dag precies dezelfde prak?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:03

Hier ook wolf of wilderness, en sinds kort ook een paar zakken wow soft voor de afwisseling. Ze eet het niet áltijd, maar meestal gaat het goed met deze brok.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:05

Heb je ook als eens naar het formaat en soort brok gekeken? Als je hond ziek is geworden door iets verkeerd te eten kan het zijn dat hij nu een gevoelige maag / slokdarm heeft.
Je hebt onder andere ook geperste brokken, misschien die wel of juist niet?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:45

robert45 schreef:
Het zit echt in het ras helaas.... Ze eten het 3x en dan hoeven ze het niet meer.

Wat een onzin :D

Taste of the wild en wolf of wildernis zijn goede en lekkere brokken. Ik voer zelf vers maar s avonds voor het naar bed gaan een handje brok . Ik varieer dan in vis en vlees.

Al mijn honden en ja ook 2 x een witte eten gewoon wat hun voorgezet wordt . En met smaak.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 12:20

Silvia schreef:
Heb je ook als eens naar het formaat en soort brok gekeken? Als je hond ziek is geworden door iets verkeerd te eten kan het zijn dat hij nu een gevoelige maag / slokdarm heeft.
Je hebt onder andere ook geperste brokken, misschien die wel of juist niet?

Volgensmij zijn beide die ik geprobeerd heb geperst. Farmfoods vrij klein en de prins iets groter. Hij had toen hij ziek was wel geen last van zijn maag maar de andere kant zegmaar. Kwam er toen op niveau hogedrukspuit uit

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:45

Hier ook een lastige eter (een Galgo die van de straat komt, notabene :') ) en Wolf of Wilderness gaat nu al bijna twee jaar met redelijk enthousiasme erin :j
We wisselen wel een beetje tussen de smaken, grotendeels Senior voor de oudste en een paar kleinere zakjes adult in verschillende smaken er doorheen. Ze hebben ongeveer 6 smaken als probeerzakjes van 300 tot 400gr, wel online kopen maar dan vindt je wel gauw welke het meest in trek zijn.. (hier is het Taste of Canada waar ze echt wild op zijn)

Natvoer hebben we van Lukullus, die schijnen ook brokken te verkopen; misschien is dat ook wat? Is wel iets beter voor de portemonnee dan de wolf... ;)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:12

anca schreef:
robert45 schreef:
Het zit echt in het ras helaas.... Ze eten het 3x en dan hoeven ze het niet meer.

Wat een onzin :D

Taste of the wild en wolf of wildernis zijn goede en lekkere brokken. Ik voer zelf vers maar s avonds voor het naar bed gaan een handje brok . Ik varieer dan in vis en vlees.

Al mijn honden en ja ook 2 x een witte eten gewoon wat hun voorgezet wordt . En met smaak.

Was het maar onzin. Vanuit mijn zaak kom ik veel honden tegen die slecht eten. Hier zitten opvallend veel herders tussen.

Helaas komt dat gewoon veel voor.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 07:29

Many schreef:
Volgens mij wordt Edgard & Cooper vaak goed gegeten door kieskeurige honden. Je hebt er trouwens ook kleine zakjes van (van een kilo of 2), dan kun je het uitproberen zonder dat het je meteen kapitalen kost.

Of een proefpakket van €8 aanvragen voor het uitproberen :)

Die van ons krijgt Jarco. En als afwisseling zo nu en dan ook wat natvoer van Edgard & Cooper erbij in verschillende smaken. Hij is erg gevoelig maar dit gaat al langere tijd heel goed. Royal Canin werd hier heel slecht gegeten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:58

Op zooplus zijn er heel wat merken die kilo proefverpakkingen verkopen van verschillende smaken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:06

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:14

Wij voeren Nero Pure, brok met 70-75% vlees afhankelijk van de smaak. Gaat er hier goed in en wordt in NL geproduceerd. Proefpakket is bij de fabrikant aan te vragen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 13:12

Gisteren is een zak wolf of the wilderness binnen gekomen en so far so good! Hij plukt ze zo tussen de prins brokjes uit :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 23:53

Nou ik heb te vroeg gejuicht hoor, deze blijft nu ook staan... Denk dat we toch maar over gaan op natvoer dan..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 01:11

Wat vervelend, zo n kieskeurige eter. Hier ook twee herders waarvan 1 lange tijd heel kieskeurig is geweest, haalde ook voor sommige smaken kvv zijn neus op..

Sinds ik de brokken van DARF voer eet hij iedere dag goed. Ze hebben verschillende smaken. Mijn hond bleek een grotere brok niet fijn te vinden. De darf brokken zijn vergelijkbaar met een redelijke bikskorrel. Je kunt ze ook weken en dan vallen de brokken helemaal uit elkaar waardoor je een soort diner krijgt, dat vinden ze hier een feestje *\o/*

Ik koop altijd een 14 of een 20 kg verpakking, maar als het goed is zijn er ook kleinere verpakkingen.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:05

Wietsje92 schreef:
Wat vervelend, zo n kieskeurige eter. Hier ook twee herders waarvan 1 lange tijd heel kieskeurig is geweest, haalde ook voor sommige smaken kvv zijn neus op..

Sinds ik de brokken van DARF voer eet hij iedere dag goed. Ze hebben verschillende smaken. Mijn hond bleek een grotere brok niet fijn te vinden. De darf brokken zijn vergelijkbaar met een redelijke bikskorrel. Je kunt ze ook weken en dan vallen de brokken helemaal uit elkaar waardoor je een soort diner krijgt, dat vinden ze hier een feestje *\o/*

Ik koop altijd een 14 of een 20 kg verpakking, maar als het goed is zijn er ook kleinere verpakkingen.

Hier ook de Darf brokken! Eentje de Vol Bites en de ander Zalm, maar ze hebben een hoop opties. Onze James is ook een lastige eter en had daardoor wat ondergewicht, maar deze eet hij redelijk goed. Ik combineer het met het verse vlees van Darf. Ze krijgen 's ochtends de brokken en 's avonds het vlees. Het is makkelijk te bestellen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:26

idal schreef:
Probeer eens platinum ,dit zijn soft moisture brokken
Mijn honden vinden het alle 7 heerlijk

Ja Platinum. Zelfs mijn enorm kritische eter (husky) staat na jaren te trappelen als ik ga voeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:04

Ik zou kijken naar semi moist. Platinum beviel hier niet zo, maar van eden kun je ook proberen. Die hebben 3 smaken.
Wolf heeft ook een soft variant. Maar die ruiken minder sterk en lekker, vind ik, dan de edens

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:47

Edgar & Cooper is mijn noodvoer. Een van mijn honden eet nog wel eens slecht op vakantie door de overprikkeling, hij laat dan zijn RC staan, maar met Edgar &Cooper kan ik hem wel aan het eten houden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 14:11

Even nog een update. Net bij de dierenarts geweest voor een verstuiking en even nagevraagd waarom hij zijn voer zou kunnen laten staan (nu zelfs het natvoer...) En hij zei dat dit lag aan de hormonen omdat hij redelijk middenin de puberteit zit. Had zelf ook nog nooit ervan gehoord dat ze dan verminderde eetlust konden hebben dus dacht deel het even :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:47

Hier zijn de honden dol op Frolic brokjes

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:20

In dat geval kun je hem hormonaal ondersteunen. Daar zijn veel supplementen voor. (Die hormonen)
Bijv puur hypersex monnikspeper etc