Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pipo schreef:Ik begon met de vraag, wat doe je als ze niet eet???
Die vraag is erg belangrijk , om het vervolg vastte stellen.
Net als de vraag, als ze niet eet, wat doe je dan??
Wat krijgt ze tussendoor??? En pas op, meestal is dat meer dan je denkt. ( je maakt nrood klaar, korstje kaas, of je snijdt groente of fruit , dus stukje sinaasappel. )
Ik heb 6 honden. 2 alleseters. 1 daarvan snel aan de schijt. En 4 chiwafwafs. De meest over het paard getilde honden ter wereld!!!! Echt ik meen het. De andere 2 zijn dus Duitse herder en een herdermixje.
Duitser eet alles is jong en wordt niet dikker. Dus goede voeding is van belang. Anders nog een groter gratenpakhuis als dat hij al is.
Mixje is een alleseter. Geen voorpootjes dus oppassen dat ze niet te dik wordt. De chiwafwafs zijn niet kieskeurig opgevoed. Maar eten gewoon 3 dagen niet als het hun niet smaakt. Ze krijgen bij mij geen tussendoortjes. En krijgen pas iets als ik denk dat ze echt gevaar lopen ( bloedsuikerspiegwl) ik heb nu dus Darf bite. En zelfs de mini’s eten ze goed.
Voor mij is het echt een strijd met de mini’s. En de Duitser is gevoelig. Kan dus niet zomaar iets voeren. Het meest voer ik vers vlees met groentes, noten en andere dingen, maar brokken blijven belangrijk.
robert45 schreef:Het zit echt in het ras helaas.... Ze eten het 3x en dan hoeven ze het niet meer.
Silvia schreef:Heb je ook als eens naar het formaat en soort brok gekeken? Als je hond ziek is geworden door iets verkeerd te eten kan het zijn dat hij nu een gevoelige maag / slokdarm heeft.
Je hebt onder andere ook geperste brokken, misschien die wel of juist niet?
anca schreef:robert45 schreef:Het zit echt in het ras helaas.... Ze eten het 3x en dan hoeven ze het niet meer.
Wat een onzin![]()
Taste of the wild en wolf of wildernis zijn goede en lekkere brokken. Ik voer zelf vers maar s avonds voor het naar bed gaan een handje brok . Ik varieer dan in vis en vlees.
Al mijn honden en ja ook 2 x een witte eten gewoon wat hun voorgezet wordt . En met smaak.
Many schreef:Volgens mij wordt Edgard & Cooper vaak goed gegeten door kieskeurige honden. Je hebt er trouwens ook kleine zakjes van (van een kilo of 2), dan kun je het uitproberen zonder dat het je meteen kapitalen kost.
Wietsje92 schreef:Wat vervelend, zo n kieskeurige eter. Hier ook twee herders waarvan 1 lange tijd heel kieskeurig is geweest, haalde ook voor sommige smaken kvv zijn neus op..
Sinds ik de brokken van DARF voer eet hij iedere dag goed. Ze hebben verschillende smaken. Mijn hond bleek een grotere brok niet fijn te vinden. De darf brokken zijn vergelijkbaar met een redelijke bikskorrel. Je kunt ze ook weken en dan vallen de brokken helemaal uit elkaar waardoor je een soort diner krijgt, dat vinden ze hier een feestje![]()
Ik koop altijd een 14 of een 20 kg verpakking, maar als het goed is zijn er ook kleinere verpakkingen.