Wij hebben voor 1 kat best een grote krabpaal, omdat onze poes hoog zitten en klauteren ontzettend leuk vind. Maar omdat ze een Maine Coon is en wat grotere tov de gemiddelde huiskat zijn de standaard palen sowieso veel te wankel voor haar met die dunne paaltjes die daarop zitten. Als je dan ook een hoge krabpaal hebt, is de kans op omvallen groot. Nu is dat met een lichtere kat misschien niet aan de orde, maar ook toen Sansa nog kitten was begon de oude krabpaal al vrij snel te wankelen wanneer ze klauterde met wat meer geweld haha.
Dus wij hebben geïnvesteerd in eentje van Dierenvilla en ik ben daar zoooo tevreden over. Wat mij betreft is dit ook niet teveel voor 1 kat, want ze beleeft er ontzettend veel plezier van door alle diverse dingen die erop zitten + de meeste katten vinden hoger klauteren en liggen/zitten gewoon heel prettig dus wat mij betreft zal er bij ons sowieso altijd een grote krabpaal staan, ook voor 1 kat. Maar voor Sansa is het wel extra prettig dat er dus idd stevigere palen zitten.
Deze hebben wij:
https://www.dierenvilla.nl/krabpaal-kil ... taupe.htmlSuper goede kwaliteit, ook bij het stof merk je echt verschil in kwaliteit tov de meeste krabpalen in de winkels. We hadden toen ze jonger was eentje van bij Cranenbroek, maar daar merk je het verschil in kwaliteit nu wel mee. Wat ik ook fijn vind bij deze krabpalen is dat alle onderdelen te vervangen zijn/los te bestellen zijn, waardoor je krabpaal als het goed is veel langer mee zal gaan omdat je niet meteen alles weg hoeft te doen als er iets kapot gaat. Echt een plus wat mij betreft. Maar hij is ook super stevig en stabiel dus ik ben helemaal blij & Sansa ook haha! Ook het sisal touw is ontzettend goed geplakt en komt gewoon niet los, ondanks de flinke kracht die Sansa kan zetten met krabben van de nagels - want ze heeft een paar klauwen erop zitten haha. Voor ons dus niks anders meer. Ook als we een kleinere kat zouden hebben, zou ik zo weer voor dit merk krabpalen gaan. Ze hebben ook kleinere palen, andere designs etc. dus er is eigenlijk keus voor iedereen.
Maar goed, het is idd net wat je wilt en denkt dat vooral je kat prettig gaat vinden. Sansa vind bv. bovenin liggen fantastisch, al maakt ze van alles gebruik op en aan de paal.