Op zoek naar een krabpaal voor 1 kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 00:20

Ik heb deze voor 1 kat:
https://www.petsplace.nl/europet-bernin ... lsrc=aw.ds

Bovenste plateau heb ik er niet op, want dan rukt ze de decoraties steeds van de kast :')

Hier staat ie links

Afbeelding

Maar t is niet echt een kleine paal ofzo. Best breed omdat de plateaus steeds naast elkaar zitten als een soort trapje. Dat is voor Minty makkelijker met haar drie pootjes.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:39

solarpleure schreef:
Wij hebben deze:
[ [url=m/OHBZlC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoog (zo'n 2 meter), niet massief. Verschillende hoogtes. Goede ligplekjes. Ze klimmen en klauteren er in en liggen ook heerlijk te slapen.

Dit model bedoelde ik ook.
Mijne is alleen ca 130 hoog , 2 mandjes en 1 blad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:41

cursebreaker schreef:
Wij hebben voor 1 kat best een grote krabpaal, omdat onze poes hoog zitten en klauteren ontzettend leuk vind. Maar omdat ze een Maine Coon is en wat grotere tov de gemiddelde huiskat zijn de standaard palen sowieso veel te wankel voor haar met die dunne paaltjes die daarop zitten. Als je dan ook een hoge krabpaal hebt, is de kans op omvallen groot. Nu is dat met een lichtere kat misschien niet aan de orde, maar ook toen Sansa nog kitten was begon de oude krabpaal al vrij snel te wankelen wanneer ze klauterde met wat meer geweld haha.

Dus wij hebben geïnvesteerd in eentje van Dierenvilla en ik ben daar zoooo tevreden over. Wat mij betreft is dit ook niet teveel voor 1 kat, want ze beleeft er ontzettend veel plezier van door alle diverse dingen die erop zitten + de meeste katten vinden hoger klauteren en liggen/zitten gewoon heel prettig dus wat mij betreft zal er bij ons sowieso altijd een grote krabpaal staan, ook voor 1 kat. Maar voor Sansa is het wel extra prettig dat er dus idd stevigere palen zitten.

Deze hebben wij:
https://www.dierenvilla.nl/krabpaal-kil ... taupe.html

Super goede kwaliteit, ook bij het stof merk je echt verschil in kwaliteit tov de meeste krabpalen in de winkels. We hadden toen ze jonger was eentje van bij Cranenbroek, maar daar merk je het verschil in kwaliteit nu wel mee. Wat ik ook fijn vind bij deze krabpalen is dat alle onderdelen te vervangen zijn/los te bestellen zijn, waardoor je krabpaal als het goed is veel langer mee zal gaan omdat je niet meteen alles weg hoeft te doen als er iets kapot gaat. Echt een plus wat mij betreft. Maar hij is ook super stevig en stabiel dus ik ben helemaal blij & Sansa ook haha! Ook het sisal touw is ontzettend goed geplakt en komt gewoon niet los, ondanks de flinke kracht die Sansa kan zetten met krabben van de nagels - want ze heeft een paar klauwen erop zitten haha. Voor ons dus niks anders meer. Ook als we een kleinere kat zouden hebben, zou ik zo weer voor dit merk krabpalen gaan. Ze hebben ook kleinere palen, andere designs etc. dus er is eigenlijk keus voor iedereen.

Maar goed, het is idd net wat je wilt en denkt dat vooral je kat prettig gaat vinden. Sansa vind bv. bovenin liggen fantastisch, al maakt ze van alles gebruik op en aan de paal.

Hele mooie krabpaal dat zeker! Voor mij een klein beetje te duur helaas.

fierefluiter schreef:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... cm/1000551

Ik heb deze voor mijn kat. Misschien vindt je hem te groot, dat kan natuurlijk. Voor mijn kat is hij perfect. Het huisje wordt hier niet gebruikt maar het bovenste mandje is favoriet

Zoiets vind ik zeker leuk, niet te groot ook . Ik sla hem even op, thanks.

eilleen333 schreef:
Ik heb deze voor 1 kat:
https://www.petsplace.nl/europet-bernin ... lsrc=aw.ds

Bovenste plateau heb ik er niet op, want dan rukt ze de decoraties steeds van de kast :')

Hier staat ie links

[ [url=m/5U6iXb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar t is niet echt een kleine paal ofzo. Best breed omdat de plateaus steeds naast elkaar zitten als een soort trapje. Dat is voor Minty makkelijker met haar drie pootjes.

Oh dat is ook een leuke. Bedankt!

Ik ben gisteren een leuke tegen gekomen en denk dat dit hem misschien wel word.

Afbeelding

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:16

Ik heb deze op de slaapkamer als kleine krabpaal, tenminste, hij is wel heel hoog, maar niet breed/massief. Katten zijn dol op hoogte dus ik zou sowieso aanraden de hoogte in te gaan. Dit is de kleine variant die ik heb voor op de slaapkamer, mand bovenop is bedoeld voor 2 katten dus die zou nog kleiner kunnen, heb daarnaast ook nog een grote in de woonkamer. Ik heb weliswaar 2 katten, maar 4 krabpalen waaronder een grote en ze maken van allemaal echt dankbaar gebruik, dat je maar 1 kat hebt maakt wat dat betreft dus niet uit haha.

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:09

Ik kwam deze ooit tegen in een groot tuincentrum. Ik vond juist het ronde wel leuk ipv een vierkante onderplaat. Wij hebben een krabpaal genomen omdat ze onze bank als krabmateriaal begon te zien. Ze had eerst alleen een ton. Hij is 160 hoog ongeveer en mevrouw ligt het liefst in het vaste mandje op het plateau, maar ze geniet nu van de zon.
Afbeelding

En ze ligt soms als een dronken vent aan de bar naar buiten te kijken. Of in dit geval te slapen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:31

Jorex schreef:
Ik kwam deze ooit tegen in een groot tuincentrum. Ik vond juist het ronde wel leuk ipv een vierkante onderplaat. Wij hebben een krabpaal genomen omdat ze onze bank als krabmateriaal begon te zien. Ze had eerst alleen een ton. Hij is 160 hoog ongeveer en mevrouw ligt het liefst in het vaste mandje op het plateau, maar ze geniet nu van de zon.
[ [url=m/mlYdvZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ze ligt soms als een dronken vent aan de bar naar buiten te kijken. Of in dit geval te slapen.
[ [url=m/xkzWDH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is wel leuk! Weet je nog bij welke winkel?

Jorex

Re: Op zoek naar een krabpaal voor 1 kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:30

Jorex schreef:
Dat is deze, hij is dus wel hoger dan de website zegt. https://www.oosterik.nl/krabpaal-adam.html

Ooh heel leuk! Ik denk dat ik maar ga kiezen tussen deze of die ik gevonden had gisteren. Dinsdag ook maar even kijken en meten in mijn nieuwe huis wat mooi staat :D bedankt!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:50

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:28

Wij hebben deze voor één kat.
Afbeelding
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:39

Afbeelding