Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:thequeensmum schreef:Mijn Heilige Birmaan heeft zijn leven lang Royal
Canin Fit 32 gegeten, hij is zonder gezondheidsproblemen 19 jaar geworden, laatste 2-3 jaar werd zijn vacht wel minder. HTK poesje dat we samen met hem hadden werd 17 zonder ooit een dierenarts gezien te hebben (op de vaccinaties na). Veel mensen zijn geen fan van RC, maar mijn katten deden het er goed op
Dat wil natuurlijk niks zeggen, al het kattenvoer in Nederland voldoet aan een minimale eis. Dus dood neervallen zullen ze niet.
Echter is het dezelfde vergelijking als 'mijn oma werd 90 en die rookte elke dag een pakje sigaretten'. Betekent niet dat sigaretten gezond zijn
Avalanche schreef:De vraag was wat GOED voer is, RC is simpelweg geen goed voer. Zeker niet voor katten. Dus Amber_anne heeft een punt als ze aangeeft dat al het voer aan een minimale eis voldoet, dat maakt het geen 'goed voer'.
Er zijn ook katten die overleven op Whiskas of Felix. Het is niet omdat een kat is die het er goed op doet (en dat goed is nog maar de vraag, aangezien je het niet hebt vergeleken met een voer van hoge kwaliteit, kun je dat niet stellen, de kans is heel groot dat kat het nog veel beter zou hebben gedaan op bijvoorbeeld Acana or Carnibest).
Een anekdote is geen bewijs, en 1 kat staat niet model voor de hele populatie, dus je argument valt aan alle kanten uit elkaar, en volgens mij was dat het punt.
KikiCelinevs schreef:Ik kom zelf ook met een vraag. Mijn katten krijgen voornamelijk Almo Nature HFC natvoer en daarnaast brokjes. Ze zijn erg gevoelig mbt het voer wat ze krijgen. Het voer wat ze nu krijgen, doen ze het goed op. Maar ik wou wel overstappen op hogere kwaliteit brokken. Onlangs heb ik 2 purizon proefverpakkingen aangeschaft. Maar wat was dat een drama. Ik heb ze zaterdagavond een bakje gegeven, gemengd met hun eigen brokjes. De volgende ochtend lagen er 4 hopen kots en 4 hopen diarree. Smiddags hebben ze ook nog op 2 plekken gekotst en gepoept. Ditmaal zat er ook rood (bloed?) in de diarree. Hierna heb ik alleen weer natvoer en de normale brokjes gegeven en alles was weer goed. Maar nu zit ik dus wel met 2 zakken voer en ik durf ze dit eigenlijk niet meer te geven. Is dit een fase waar ik doorheen moet of kan ik het voer beter niet meer geven?
Jessix schreef:Dat is inderdaad een dilemma. Zo heb ik dus meerdere merken geprobeerd. Maar diarree met langharige katten is echt niet fijn...Uiteindelijk heb ik het dus opgegeven.