Stank van bokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:46

[***] schreef:
anjali schreef:
Ik woon liever naast bokken en zou willen dat ik die kon ruilen tegen de uitlaatgassen en allesbranders etc. in mijn stadse omgeving....Die schaden immers de gezondheid en dat doen bokken niet.

Da's leuk gezegd, maar dan denk ik dat je onderschat hoe heftig de geur is van 2 bokken die lekker staan te ejaculeren en over zichzelf heen staan te pissen. Da's echt niet lekker wonen als dat je woonkamer in waait.

Ik kan veel geurtjes van beesten hebben, maar bokken zijn echt smerig.

Zooooo echt he. Raaaaannnziiiggg. Weinig beesten die zo'n penetrante geur hebben als bokken in het najaar.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:47

Inderdaad heel goor. Ik heb echter altijd vernomen, dat castreren op latere leeftijd tegen de geur niet zoveel zin meer heeft? Zelf geen geitenkenner, dus geen idee, iemand die dit weet?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:50

marleen_usar schreef:
Wie bel ik voor een castratie?

Mij niet bellen :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 14:38

Oh ik wou jou net bellen haha.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:16

BaileyMix schreef:
Inderdaad heel goor. Ik heb echter altijd vernomen, dat castreren op latere leeftijd tegen de geur niet zoveel zin meer heeft? Zelf geen geitenkenner, dus geen idee, iemand die dit weet?

De oudste die bij mij gecastreerd was was een jaar of vijf, en rook een jaar later naar vloerkleed. Helpt dus zeker wel.

Overigens helpt wassen met shampoo ook wel een heel eind (sik, oksels, buik). Vinden ze niet leuk, maar ach, de ballen kwijtraken vinden ze ook niet leuk. :+

Wat voor ras heb je? Als je langharige dieren hebt kan je ook de buik en oksels kortknippen, dat scheelt ook in hoe veel geur ze meenemen.

pillow

Re: Stank van bokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:37

Maar TS vreemd dat je reageert als de buurt klaagt. Ik bedoel je ruikt ze toch zelf ook wel. Ik zou echt geen bok in mijn buurt willen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:53

pillow schreef:
Maar TS vreemd dat je reageert als de buurt klaagt. Ik bedoel je ruikt ze toch zelf ook wel. Ik zou echt geen bok in mijn buurt willen.

Is toch ook maar net hoeveel last je ervan hebt. Onze bok ruik je momenteel ook (inclusief in de bijkeuken waar mijn jas hangt :=). Ja het is een sterke geur maar zo dramatisch als sommigen het brengen vind ik het persoonlijk echt niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:24

Ik krijg hoofdpijn van die geur. Ik zou dus niet heel erg blij worden als die geur rondhangt in m'n "achtertuin".

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:34

Ik denk dat het ook persoonlijk is. Ik vind bokken echt heel vies. Mijn vriend vindt het wel meevallen. En dat terwijl we dezelfde bokken ruiken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 18:36

Ik zelf vind het echt niet stinken maar mijn dochter weer wel. Het is echt heel verschillend, ik sprak net iemand die daar ook paarden heeft staan maar die ruikt ook niks.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:48

pillow schreef:

Verschilt heel erg per persoon hoe erg je het vind. Ik vind mijn bokken echt niet onaangenamer ruiken dan mijn pony (toen hij nog leefde). Ik moet dus ook bewust bedenken dat ik de niet-gecastreerde van het stel niet uitgebreid moet aaien als ik net onder douche uit ben. :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:33

julius_juut schreef:
pillow schreef:

Verschilt heel erg per persoon hoe erg je het vind. Ik vind mijn bokken echt niet onaangenamer ruiken dan mijn pony (toen hij nog leefde). Ik moet dus ook bewust bedenken dat ik de niet-gecastreerde van het stel niet uitgebreid moet aaien als ik net onder douche uit ben. :+

Daar ben ik gisteren ook achter gekomen. Mijn bijrijdster werkt op een geitenboerderij en stonk gister erg naar de bokken. We gingen naar de manege voor les en in de auto vond ik het niet fijn. Tijdens de les gaf ze haar vest aan de instructie. Die hield het ding ver van zich af met een vies gezicht en riep "wat stinkt dat naar bok" Een meid nam het vest over, rook er aan en zei "ik vind het wel lekker ruiken" huh?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:07

Ja de ene kan iets veel viezer vinden ruiken dan de ander. Ik heb dat met varkensvlees. De geur van bepaald gebakken varkensvlees vind ik zo ontzettend vies. Dat ruikt naar een hele indringende zweetlucht.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:14

Hahaha, ik kon de titel eerst niet plaatsen! Een paard wat bokt en daardoor ging stinken? Of dat je hetbokken uit moest zitten en daardoor enorm ging zweten….
Vroeger had mijn vriendinnetje ook een huisbok. Hij mocht altijd mee naar de speeltuin en ging met plezier de glijbaan af. Het was altijd weleen penetrante geur waar mijn moeder niet blij mee was.

Ennieweeeeey, je zou effectieve micro-organisme kunnen sprayen zoals Microferm. Dat gebruiken we in de stal en op plaatsen waar katers hun territorium afbakenen. Misschien is het niet sterk genoeg voor bokken geur.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:31

Suzanne F. schreef:
Ja de ene kan iets veel viezer vinden ruiken dan de ander. Ik heb dat met varkensvlees. De geur van bepaald gebakken varkensvlees vind ik zo ontzettend vies. Dat ruikt naar een hele indringende zweetlucht.

Wel eens lams/schapenvlees geproeft? :r

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:46

Bokken stinken idd . Maar ik begrijp dat je nooit klachten hebt gehad van de mensen van de volkstuinen . Dat kan omdat in het najaar de tuinen niet erg gebruikt worden , en omdat dat het moment is dat de bokken gaan stinken. De huizen die er naast zijn gebouwd zitten er het jaar rond . Ik vind het wel een ding dat er huizen bijgebouwd worden en jij je mag aanpassen met je eigen weitje en dieren . In dit geval is castratie een optie maar mensen kunnen ook gaan kijken waar ze in de buurt te wonen komen en nadenken voor ze kopen. Volgend jaar hebben ze misschien last van je geitengemekker ,paarden of vliegen.....

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:54

Ik lees echt de hele tijd stank van Bokkers....

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:30

Sure_lee schreef:

Paardenparfum bedoel je _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:19

[***] schreef:
anjali schreef:
Ik woon liever naast bokken en zou willen dat ik die kon ruilen tegen de uitlaatgassen en allesbranders etc. in mijn stadse omgeving....Die schaden immers de gezondheid en dat doen bokken niet.

Da's leuk gezegd, maar dan denk ik dat je onderschat hoe heftig de geur is van 2 bokken die lekker staan te ejaculeren en over zichzelf heen staan te pissen. Da's echt niet lekker wonen als dat je woonkamer in waait.

Ik kan veel geurtjes van beesten hebben, maar bokken zijn echt smerig.

Alleen de gedachte al :r.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:59

Het is echt persoonsgebonden hoeveel last je hebt. Zowel mijn man als ik ruiken onze bok niet echt (100/120 kilo dus echt een gigantisch dier) Nou ja, we ruiken hem wel maar het stoort niet. Sommige mensen ruiken hem al van 200 meter ver en vinden het echt storend. Ik zou juist niet willen castreren. Gecastreerde bokken zijn erg gevoelig voor urine stenen.
Dit is hij, helemaal uitgeput van de dames te bedienen.

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:06

SARINO schreef:
Bokken stinken idd . Maar ik begrijp dat je nooit klachten hebt gehad van de mensen van de volkstuinen . Dat kan omdat in het najaar de tuinen niet erg gebruikt worden , en omdat dat het moment is dat de bokken gaan stinken. De huizen die er naast zijn gebouwd zitten er het jaar rond . Ik vind het wel een ding dat er huizen bijgebouwd worden en jij je mag aanpassen met je eigen weitje en dieren . In dit geval is castratie een optie maar mensen kunnen ook gaan kijken waar ze in de buurt te wonen komen en nadenken voor ze kopen. Volgend jaar hebben ze misschien last van je geitengemekker ,paarden of vliegen.....

Ik zou nooit mijn dieren als ze geen medische of gedragsproblemen hebben laten castreren enkel omdat ergens in de buurt nieuwe mensen komen wonen die vinden dat ze stinken. Ik vind hun auto's en kachels ook stinken en die kan ik ook niet laten verwijderen. Ik vind geuren van dieren altijd lekker. Het is zelfs zo dat ik ,als ik gedwongen zou worden om een dier van mij enkel om zijn geur te laten castreren,ik dat niet zou doen maar met dier en al zou gaan verhuizen naar een plek waar we wel geaccepteerd zouden worden.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:53

Moestuin schreef:

[ [url=m/bP8prv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaaah wat is die sieligh :P _O-

Maar 100-120 kilo?? Serieus,omg nooit gedacht dat ze zo zwaar kunnen worden.

Bokken stinken vaak. Kom er geregeld langs gereden met de paarden en pff je kunt gewoon ruiken in welke weiland ze staan.

Allemaal heel leuk en aardig maar ze blijven stinken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:26

Sure_lee schreef:

Dat las ik ook! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:16

[code][/code]
Daan13 schreef:
Moestuin schreef:

[ [url=m/bP8prv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaaah wat is die sieligh :P _O-

Maar 100-120 kilo?? Serieus,omg nooit gedacht dat ze zo zwaar kunnen worden.

Bokken stinken vaak. Kom er geregeld langs gereden met de paarden en pff je kunt gewoon ruiken in welke weiland ze staan.

Allemaal heel leuk en aardig maar ze blijven stinken.

:j Hij is boven de meter :D

https://www.khv.be/rassen/witte_geit/

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:28

Suzanne F. schreef:

Als er vlees van een beer tussen zit kan het vreselijk meuren.