Succes verder en ik hoop dat er ook een goed plekje voor de andere hond gevonden word
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Little_Gift schreef:100% blind en toch achter de katten aan... Bijzonder...
Reuk/gehoor voor compensatie en kennelijk kent hij de ruimte nu genoeg om te durven rennen zonder ergens op te botsen.
Marcella schreef:Niet altijd geluid trigger zie reactie erboven. Geur ook.
Als ik je zeg dat ik de sibeer gekamd had en kam voor zijn neus hielt en de kam inclusief hand in zijn mond zat. Hij beet niet door, maar reactie was heel duidelijk. Als het een kat was geweest dan zou het einde oefening zijn geweest.
Hij wist ook gelijk dat hij iets deed wat heel fout was.
Marcella schreef:Heb natuurlijk geen enkele ervaring gezien ik een dom achterlijk blondje ben.![]()
Eh het gaat hier ineens met sprongen vooruit en steeds minder tot niet meer reageren op de katten. Maar kan ook heel goed een moment opname zijn, maar als die steeds meer en beter gaan dan maak mij het niet veel uit. Ieder stapje vooruit is soms ook stapje achteruit, maar als het daarna maar weer vooruit is. Iedereen heeft wel eens zijn mindere dag.
Mandynop schreef:Wat een onwijs leuke hond Marcella.
Voor een windhond is hij echt niet mager, maar vind ik hem zo zeker op de laatste foto's op prima gewicht. Ook heeft hij zoals eerder gezegd echt mooie (bil)spieren!
Drie weken is heel kort in een nieuw huis voor een herplaatser, zeker één waarvan het verleden eigenlijk onbekend is. Hem nu al zoveel willen leren kan best veel zijn, waardoor zijn emmertje vol begint te raken. Dit kan zich natuurlijk uiten in jachtgedrag, windhondjes zijn en blijven jachthonden. Ik zou zo min mogelijk van hem vragen, hem lekker laten zijn en vooral met hem spelen. Commando's komen wel, het is vaak al zoveel voor die lieverds.
Volgens mij heb je er namelijk echt een gouden hondje aan.
tamary schreef:Mandynop schreef:Wat een onwijs leuke hond Marcella.
Voor een windhond is hij echt niet mager, maar vind ik hem zo zeker op de laatste foto's op prima gewicht. Ook heeft hij zoals eerder gezegd echt mooie (bil)spieren!
Drie weken is heel kort in een nieuw huis voor een herplaatser, zeker één waarvan het verleden eigenlijk onbekend is. Hem nu al zoveel willen leren kan best veel zijn, waardoor zijn emmertje vol begint te raken. Dit kan zich natuurlijk uiten in jachtgedrag, windhondjes zijn en blijven jachthonden. Ik zou zo min mogelijk van hem vragen, hem lekker laten zijn en vooral met hem spelen. Commando's komen wel, het is vaak al zoveel voor die lieverds.
Volgens mij heb je er namelijk echt een gouden hondje aan.
Ja en nee, gevoelsmatig in elk geval. Nieuw huis = nieuwe routine & regels, maar het is minder verwarrend als die onmiddelijk in gaan. Dat je niet vanaf dag 1 veel of perfectie verwacht is logisch, maar pas na X weken/maanden wel gaan vragen of hondje aub niet meer wil trekken aan de riem, achter huisgenoten wil aanjagen of zindelijk wil zijn is wat anders. Juist richting aangeven is simpeler als hond door nieuwe situatie nog onzeker is van hoe moet/mag ik mij hier gedragen. Veel fijner voor alle partijen als er duidelijkheid en dus een stuk zekerheid is, ja met nadruk op belonen gewenst gedrag. Dat raamwerk geeft ook een stuk rust en ruimte om gewoon hond te zijn.