Kater begint in huis te sproeien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 19:58

Ik ben dan geneigd om naar je ervaringen met het middel te vragen maar dat is misschien toch een beetje raar...?

Ik heb trouwens ook nog een contactverzoek met een gedragstherapeut uit staan en wil dat sowieso eerst afwachten en net met mijn vriend over gehad dat we wel eerst willen kijken wat afbouwen gabapentine kan doen.

Athena1982

Re: Kater begint in huis te sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:43

Wat goed dat je nog contact hebt uitstaan met een gedragstherapeut. Als je medicatie gaat geven kan dat het best in combinatie met therapie; ook de oorzaak aanpakken. Anders ben je alleen met symptoombestrijding bezig en komt het gedrag weer terug als je gaat stoppen met de medicatie.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 20:17

Ik heb morgen een eerste belafspraak staan!

Zelf denk ik dat gedrag grotendeels zou kunnen voortkomen uit hersenschade en ik zie zelf niet goed wat een gedragstherapeut voor hem kan betekenen, maar ik ben er ook heel nieuwsgierig naar en wil er zeker met een open blik in gaan.

Ik hoop eigenlijk verrast te worden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:22

MJ_ schreef:
Ik ben dan geneigd om naar je ervaringen met het middel te vragen maar dat is misschien toch een beetje raar...?

Het werkte bij mij goed, maar ik weet niet hoe het bij een kat moet aanslaan als middel tegen het sproeien.
Ik ging er in ieder geval niet minder van sproeien _O- (deed ik toch al niet hoor! :)) ).
Maar het hielp wel tegen depressieve gevoelens en ik was over het algemeen een stuk vrolijker!
Ik had wel echt een kleine dosering hoor.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 07:37

:D

Volgens mij zou dat bij een kat ook de bedoeling moeten zijn, dat ze zich iets beter voelen en daardoor minder afwijkend gedrag vertonen