Prijs hond op dit moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Prijs hond op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:02

Een labradoodle is geen ras. Het hebben over een labradoodle met goede papieren is gewoon grappig, dat kan immers gewoon niet. Wat goede papieren? Welk stamboek?

Ik hoop een 0 te veel. Maar je hebt wel van die omhooggevallen "fokkers" die het zouden durven...

Ik heb voor mijn Spaanse Waterhond 1500 euro betaald, imo een normale prijs voor een rashond die opgegroeid is in huis, bij de moeder.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:11

Vrienden van ons hebben voor hun labradoodle vorig jaar €2.500,- betaald. Ze hebben een jaar op de wachtlijst gestaan. €11.000,- lijkt me bizar veel.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:14

Afbeelding

Ik heb voor deze beauty 1500 euro betaald net voor de coronagekte. Raszuiver, stamboom, alles getest etcetera. En niet gesteriliseerd in het nest zoals sommige van die idiote labradoodle fokkers doen 8)7

O ja, en iedereen vindt haar mooi behalve mensen met een labradoodle _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:15

tita schreef:
Labeadoodle met goede papieren heb je niet voor 1100€
Mijn ouders stond ooit op de wachtlijst 3 jaar terug 5600€ voor puppy

Dat is dan knap stom :') 5600 voor een hond _O-

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:15

In mijn zoektocht naar honden ben ik ook wel doodles van 3,5k tegen gekomen. Vond ik al heel flink, denk dat 11k een 0 te veel is.
Mijn rashond was 775, rassen richtlijn was toen 750. Vond ik een hele prima prijs voor een niet mode ras en in huis opgegroeide honden waarvan de ouders beide getest zijn op de door het stamboek aangewezen ziektes + extra.

Maar goed, het is ook vraag en aanbod.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:16

Een officiële labradoodle dus een officiële kruising :+ zit tussen de 2400-3000 euro.

De fokkers die een beetje doodle kruisingen nestjes fokken maar testen op gezondheid zitten tussen de 1750-2000.

Gemiddelde voor een grotere rashond 1750-2500 voor dit seizoen afhankelijk van afstamming/fokker.

Broodfokker prijzen doodle 1100-1500.

Koop je echt een fokdier of echt iets heel speciaals dan kan het nog verder oplopen.
Laatst bijgewerkt door Horsy83 op 21-09-22 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:19

Muiz schreef:
In mijn zoektocht naar honden ben ik ook wel doodles van 3,5k tegen gekomen. Vond ik al heel flink, denk dat 11k een 0 te veel is.
Mijn rashond was 775, rassen richtlijn was toen 750. Vond ik een hele prima prijs voor een niet mode ras en in huis opgegroeide honden waarvan de ouders beide getest zijn op de door het stamboek aangewezen ziektes + extra.

Maar goed, het is ook vraag en aanbod.

Dat moet heel wat jaartjes geleden zijn.
Dat dekt de kosten van een stamboomnest bij lange na echt niet.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:21

Goof schreef:
Leo schreef:
Vind ik ook een bizar bedrag voor een "kruising".

Tegenwoordig wordt alles met elkaar gekruist, men bedenkt er een naam voor en vraagt er goud geld voor alsof ze een nieuw ras op de wereld hebben gezet.
Zo ben ik al een 'bernedoodle', een 'boxador', een 'cockapoo' en een 'maltipoo' tegen gekomen.
Ik lach me rot.

Een boxador?? Raap me op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:23

Het zou me niets verbazen. Het is een ontzettend populaire hond, vaak gekocht door mensen die wat minder ervaren zijn met honden (ik generaliseer even. Maar net als labrador die te vaak als makkelijke gezinshond worden aangeschaft.) Dus er zullen echt wel mensen zijn die daar, als fokkers, een slaatje uit slaan.

Bedragen van 4 a 5000 euro heb ik wel voorbij horen komen (mijn moeder fokt twee andere rassen en vraagt heel bescheiden 800 euro, ondanks uitgebreid gezondheids- en bloedlijnenonderzoek. Maar je hoort nog eens wat :+ . )

Vind er zelf wel wat van als je maar klakkeloos met de laatste rashondentrend meegaat, en dan zulke bedragen neer gaat leggen := .

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:28

Anna79 schreef:
[ [url=m/lB4gL9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb voor deze beauty 1500 euro betaald net voor de coronagekte. Raszuiver, stamboom, alles getest etcetera. En niet gesteriliseerd in het nest zoals sommige van die idiote labradoodle fokkers doen 8)7

O ja, en iedereen vindt haar mooi behalve mensen met een labradoodle _O-

En als het niet zo vroeg wordt gedaan moet je het verplicht laten doen voor een bepaalde leeftijd.
Dan liever zo’n knappe Poedel zoals deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:31

Wij hadden vroeger een bouvier x herder x shelti. Als mensen dan kwamen van: "Oh wat mooi, wat voor ras is dat?" Dan riep mijn pa trots: "Dat is een Vubara!" VUilnisBAkkenRAs :))

Maar die hoge prijzen voor doodles kwam ik ook veel tegen ja. En dan Fxa/b net en dan kan er nog wel meer dan 3 rassen inzitten :=

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:33

Ik kom er door het lezen van dit topic achter dat ik ook een designerhond heb :j
Twee jaar geleden heb ik voor mijn MechelRottRetriever pup 800 euro betaald :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:37

lalala_20 schreef:
Ik kom er door het lezen van dit topic achter dat ik ook een designerhond heb :j
Twee jaar geleden heb ik voor mijn MechelRottRetriever pup 800 euro betaald :P

Of een RetRoMechel :')

Vubara, ook geweldig :+

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:37

Ik heb een paar maanden geleden een " retro-mops" gekocht voor € 1500, dat was nogal schrikken voor een ordinaire kruising in mijn ogen maar het was werkelijk de enige pup in Nederland die voldeed aan mijn eisen; geen broodfok, opgroeien in huis, vader en moeder aanwezig, rauw vlees als voer en getiterd.
Verder is het de duurste en lastigste hond die we ooit gehad hebben met het moeilijkste karakter dus voor mij geen retro-mops meer als volgende hond.....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:39

tita schreef:
Labeadoodle met goede papieren heb je niet voor 1100€
Mijn ouders stond ooit op de wachtlijst 3 jaar terug 5600€ voor puppy

Omg. :')

Wij hebben in juni een dalmatiër gekocht met stamboom en geteste ouders etc. voor 1500 euro. Vond dat een nette prijs. :j Kregen daar een jaar lidmaatschap bij een dalmatierblad cadeau bij, en een paar kilo vlees en veel speeltjes, kleedjes riempjes etc.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 21:39

De goud poepende doodle is verdwenen van de app. Gelukkig heb ik nog een screenshot van deze wonderhond
Hij was ook nog f1. Max Verstappen type?
Ik zie hier inderdaad ook overal doodle types lopen. Waar er 10 jaar terug nog overal golden retrievers liepen is dat nu krullenhonden.

Ik houd het wel bij m'n eigen designer katten. 7 stuks in diverse hippe kleuren

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:39

Wij wilde perse een Corgi, daar hebben we vorig jaar 2000€ voor moeten betalen. Ik schrok toch wel eventjes toen ik het hoorde. Maar ik zou niet meer zonder haar kunnen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:43

nouky12 schreef:
Wij wilde perse een Corgi, daar hebben we vorig jaar 2000€ voor moeten betalen. Ik schrok toch wel eventjes toen ik het hoorde. Maar ik zou niet meer zonder haar kunnen
[ [url=m/fHkjG6.jpg]Afbeelding[/url] ]

:wow:

Volgende keer als je een corgi wil moet je maar even een berichtje sturen :)) . Of mijn moeder moet haar prijzen ook drastisch opgehoogd hebben :o .
Wel een plaatje om te zien <3.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:48

8 jaar terug hebben wij ook bijna €1500 betaald voor een goldendoodle pup. Wel van een goede fokker en met wat extra’s erbij (puppy vleesvoet etc.).
Ik vind €11 000 wel echt te gek hoor, wtf.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:51

Natascha schreef:
De goud poepende doodle is verdwenen van de app. Gelukkig heb ik nog een screenshot van deze wonderhond
Hij was ook nog f1. Max Verstappen type?
Ik zie hier inderdaad ook overal doodle types lopen. Waar er 10 jaar terug nog overal golden retrievers liepen is dat nu krullenhonden.

Ik houd het wel bij m'n eigen designer katten. 7 stuks in diverse hippe kleuren

Een F1 is een eerste kruising, die verharen meestal ook nog, ze worden daarna teruggekruist waarna je een F2 kruising krijgt en meer poedelgenen om de gewenste vacht te krijgen.

@Branka, nou dat inderdaad en dank je <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:51

Mijn schoonouders hebben een Bernedoodle. Hele leuke en lieve hond.

Wij hebben een boerderijhond zeg ik altijd. Het is een Pomeranian (hele hippe benaming, oftewel gewoon een ordinaire dwergkees) gekruisd met een wat grotere keeshond. Al hebben ze geen stamboom, dus er zal vast nog wel meer bij zitten _O-

Onze boerderijhond/kleine pluis van 7 maanden:
Afbeelding

Ik wilde perse geen volledige rashond, maar een 'vuilnisbak'. Hij komt bij kennissen vandaan die af en toe een nestje fokken.

Hij ziet er ook met enige regelmaat zo uit. Tot dusver een schattige pluis, kan ook een kruising met een rat zijn geweest op de boerderij :') :
Afbeelding

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:53

De idiote prijzen van tijdens de corona is volgens mij wel over. Heel veel honden kun je nu weer kopen voor de helft van toen. Ik heb trouwens een mooie Poubelle voor 100 euro. 9 jaar geleden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:55

mavantos schreef:
Mijn schoonouders hebben een Bernedoodle. Hele leuke en lieve hond.

Wij hebben een boerderijhond zeg ik altijd. Het is een Pomeranian (hele hippe benaming, oftewel gewoon een ordinaire dwergkees) gekruisd met een wat grotere keeshond. Al hebben ze geen stamboom, dus er zal vast nog wel meer bij zitten _O-

Onze boerderijhond/kleine pluis van 7 maanden:
[ [url=m/FrG6bz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wilde perse geen volledige rashond, maar een 'vuilnisbak'. Hij komt bij kennissen vandaan die af en toe een nestje fokken.

Hij ziet er ook met enige regelmaat zo uit. Tot dusver een schattige pluis, kan ook een kruising met een rat zijn geweest op de boerderij :') :
[ [url=m/0inMNg.webp]Afbeelding[/url] ]

Oh die onderste foto. Geweldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:02

tita schreef:
Jullie hebben geen idee wat doodle’s kosten want 1000€ heb je ze echt niet...misschien uit polen ofzo

,in katten waren al duurder dan 1100 :=
En mijn paard (overigens geen willekeurige kruising) kostte minder dan dat, dus waarom je twee diersoorten met elkaar wilt vergelijken, is mij een raadsel. :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:02

Bij het asiel in Beilen zit een kruising van een Teckel en een Border collie. Je verwacht het niet. Mooi dier!! Heeft geen "rasnaam" trouwens. Die kost 175, euro.