Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muiz schreef:In mijn zoektocht naar honden ben ik ook wel doodles van 3,5k tegen gekomen. Vond ik al heel flink, denk dat 11k een 0 te veel is.
Mijn rashond was 775, rassen richtlijn was toen 750. Vond ik een hele prima prijs voor een niet mode ras en in huis opgegroeide honden waarvan de ouders beide getest zijn op de door het stamboek aangewezen ziektes + extra.
Maar goed, het is ook vraag en aanbod.
Goof schreef:Leo schreef:Vind ik ook een bizar bedrag voor een "kruising".
Tegenwoordig wordt alles met elkaar gekruist, men bedenkt er een naam voor en vraagt er goud geld voor alsof ze een nieuw ras op de wereld hebben gezet.
Zo ben ik al een 'bernedoodle', een 'boxador', een 'cockapoo' en een 'maltipoo' tegen gekomen.
Ik lach me rot.
Anna79 schreef:[ [url=m/lB4gL9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb voor deze beauty 1500 euro betaald net voor de coronagekte. Raszuiver, stamboom, alles getest etcetera. En niet gesteriliseerd in het nest zoals sommige van die idiote labradoodle fokkers doen![]()
O ja, en iedereen vindt haar mooi behalve mensen met een labradoodle
tita schreef:Labeadoodle met goede papieren heb je niet voor 1100€
Mijn ouders stond ooit op de wachtlijst 3 jaar terug 5600€ voor puppy
nouky12 schreef:Wij wilde perse een Corgi, daar hebben we vorig jaar 2000€ voor moeten betalen. Ik schrok toch wel eventjes toen ik het hoorde. Maar ik zou niet meer zonder haar kunnen
[ [url=m/fHkjG6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Natascha schreef:De goud poepende doodle is verdwenen van de app. Gelukkig heb ik nog een screenshot van deze wonderhond
Hij was ook nog f1. Max Verstappen type?
Ik zie hier inderdaad ook overal doodle types lopen. Waar er 10 jaar terug nog overal golden retrievers liepen is dat nu krullenhonden.
Ik houd het wel bij m'n eigen designer katten. 7 stuks in diverse hippe kleuren
mavantos schreef:Mijn schoonouders hebben een Bernedoodle. Hele leuke en lieve hond.
Wij hebben een boerderijhond zeg ik altijd. Het is een Pomeranian (hele hippe benaming, oftewel gewoon een ordinaire dwergkees) gekruisd met een wat grotere keeshond. Al hebben ze geen stamboom, dus er zal vast nog wel meer bij zitten![]()
Onze boerderijhond/kleine pluis van 7 maanden:
[ [url=m/FrG6bz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik wilde perse geen volledige rashond, maar een 'vuilnisbak'. Hij komt bij kennissen vandaan die af en toe een nestje fokken.
Hij ziet er ook met enige regelmaat zo uit. Tot dusver een schattige pluis, kan ook een kruising met een rat zijn geweest op de boerderij:
[ [url=m/0inMNg.webp]Afbeelding[/url] ]
tita schreef:En mijn paard (overigens geen willekeurige kruising) kostte minder dan dat, dus waarom je twee diersoorten met elkaar wilt vergelijken, is mij een raadsel.Jullie hebben geen idee wat doodle’s kosten want 1000€ heb je ze echt niet...misschien uit polen ofzo
,in katten waren al duurder dan 1100