Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sasja0705 schreef:xxCYNNxx schreef:nou dat was ook mooi waardeloos; dierenambu komt ze niet ophalen. Moest ze zelf maar naar een opvang brengen, want zij doen het niet. Blijkbaar werken ze maar met 1 opvang; de Flugelopvang in Drachten en die neemt geen ratten aan, dus nee ze kwamen ze niet ophalen of de rest vangen......fraai dit
Kan ze zelf op dit moment ook niet wegbrengen, want met de huidige prijzen komen we elk maand een stuk tekort, dus geen geld voor benzine atm
Schandalig dit!
Het dumpen van dieren is ja verboden.
Dus gedumpte ratjes zijn "geen dieren"?
En gekleurde (tamme) maken zowat geen kans in de natuur.
Sorry, maar daar zou ik toch echt een recensie schrijven over deze dierenambulance en die op hun fb-pagina en Google plaatsen.
Hier kwamen zelf voor 2 houtduifjes en een zwaluw .
Ik hoop van harte, dat je de rest ook kan vangen en dat je ze goed onderkrijgt.
BeFunny schreef:Weet je dat er een ratten forum bestaat? Daar zou ik dit delen.
Waarschijnlijk zitten daar wel mensen die kunnen helpen.
sasja0705 schreef:@Eeleke, nee, want er zitten nog een aantal die nog niet gevangen zijn buiten!
En die dus door de dierenambulance aan hun lot (of aan de goedheid van TS )worden overgelaten.
En ze zijn verplicht gevonden dieren op te halen...
Dat is mij toen van de de gemeente bij ons bevestigd als n paar jaar geleden n kl** een stuk of 15 tamme voskonijnen in een maïsveld gedumpt heeft.
Toen wilden ze ook niet komen, met als gevolg 7 (!) die overreden werden , 3 gevangen en de rest , wie weet.
Toen behoorlijk stennis gemaakt en dus ook te horen gekregen, dat ze wel hadden moeten komen...
Gelukkig inmiddels hier dus oogelost en "goede" dierenambulances
xxCYNNxx schreef:Ik weet dat een aquarium niet ideaal is, maar jaren geen ratjes meer gehad, dus ook geen geschikt hok meer voor ze.
Bovendien is het ook niet de bedoeling dat ze lang blijven.
Hoe zwaar ze zijn heb ik geen idee van; geen weegschaal in huis die dit kan wegen.
De 3 die we nu hebben zijn gelukkig allemaal vrouwtjes.
Anders idd morgen maar de dierenambulance bellen voor ze.
Overigens hebben we de bovenkant afgedekt met gaas...niet een kap. Ammoniak moet dus in principe niet blijven hangen