Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
L_Flo schreef:Mocht er hier iemand zijn in de regio Brabant Limburg die een goed plekje weet voor Gert hoor ik het ook graag! Ik heb contact met een bokker maar die woont helaas te ver weg.
Solleke_Noah schreef:L_Flo schreef:Mocht er hier iemand zijn in de regio Brabant Limburg die een goed plekje weet voor Gert hoor ik het ook graag! Ik heb contact met een bokker maar die woont helaas te ver weg.
Je kan evt hier een oproepje doen:
https://www.facebook.com/groups/1397870017136382
Ibbel schreef:Controleer je even of je als particulier uberhaupt zo'n exoot mag houden/aan een ander mag 'verhandelen'?
Ik zou de officiele route volgen - dierenbescherming/-ambulance/exoten-opvang/reptielenstichting, weet ik veel wat er allemaal is...
Rijksoverheid schreef:Toegestane zoogdieren vanaf 1 januari 2024
Het ministerie van Landbouw Natuur en Veehouderij (LNV) publiceerde op 6 juli 2022 een huis- en hobbydierenlijst voor zoogdieren. U mag dieren die hierop staan vanaf 1 januari 2024 kopen, houden of verkopen. Heeft u op 1 januari 2024 een zoogdier dat niet op de lijst staat? Dan mag u het dier houden tot het overlijdt. Maar u mag vanaf 1 januari 2024 niet meer met het dier fokken.
Lijst voor vogels, amfibieën en reptielen
Voor vogels, amfibieën en reptielen komen later positieflijsten. Tot die tijd mogen deze dieren gehouden worden.
Little_Gift schreef:Marocje schreef:Ah fijn dat je een adres hebt gevonden! Idd een luipaardgekko, die hebben wij ook. Heeft alleen geen plakvoetjes zoals je eerder schreef.
Je hebt zelf luipaardgekko maar ziet het verschil niet?
Bizar...