Ik vraag me af of de opvang en/of hun DA misschien vreesden voor het kostenplaatje?
In de zin van - jij bent er niet om het te betalen. Misschien dat er daarom niet meteen foto's zijn gemaakt? Jij kan vanop afstand wel zeggen dat je de rekening zal betalen, maar die da ként jou totaal niet. En de opvang zal misschien wel slechte ervaringen hebben met soortgelijke zaken in het verleden.
Ik denk maar wat hoor.
Ze hebben 35 jaar ervaring lees ik - dan zal het over het algemeen wel een goede opvang zijn denk ik, ik ga er van uit dat je opzoekwerk hebt gedaan voor je deze opvang uitkoos.
Wat een eerdere bokker zei is ook waar: jij kent je kat het allerbeste.
De opvang zal niet gedacht hebben dat het heel ernstig was - afgaande op wat hun DA zei. Dat kan je hen niet kwalijk nemen..
En niet om met stenen te gooien - maar had je hen na x aantal dagen niet kunnen videobellen? Om het "met je eigen ogen" te zien? Jouw ogen kénnen de kat, die van hen niet echt. Ik bedoel het niet rot, en zéker niet om na te trappen, maar je komt nogal kwaad over naar de opvang toe. En daar heb ik zeker wel begrip voor, mijn katten (en paard) zijn ook mijn kindjes, maar ik kan de opvang niet echt nalatig noemen. Ze hebben niet "niets" gedaan. Ze zijn naar de DA gegaan, en zijn afgegaan op "verzwikking", iets wat je best lang kan voelen denk ik. En als je dan kijkt naar het gewichtsverlies: kat had pijn, en waarschijnlijk ook wel stress door van huis te zijn. Je zegt dat hij nu thuis ook "niet zichzelf" is, maar ook dit lijkt me normaal doordat hij zo lang van huis is geweest.
Ik snap je. Ik snap dat je boos en bang bent. Maar je de opvang niet heel veel verwijten.. Zo heel slecht hebben ze het niet aangepakt.. Jij had het misschien anders, en misschien zelfs beter aangepakt - maar jij was er niet.
Nogmaals: niet om na te trappen, maar zo is het gewoon: jij was er niet. Ze hebben gedaan wat ze konden.
Ik wens Binky in ieder geval een spoedig herstel toe!