Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 15:47

Ibbel schreef:
Kat heeft Crohn. Dan zou het ook nog een (reactieve) artritis kunnen zijn. Naast alle andere al genoemde opties.

Kortom, je hebt een hele reeks aan mogelijkheden, DA kan je vertellen welke mogelijkheid de werkelijkheid is.

Ja ik had deze al gevonden en zelfs een uiting van suiker alleen hij is voor dat hij naar de opvang ging uitvoerig onderzocht. Hij is drie dagen opgenomen geweest voor zijn blaas. En daar is verder niks naar buiten gekomen hij is toen helemaal gelijk binnenste buiten gekeerd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 15:48

De dierenarts vind hem te heftig vermagerd en heeft gelijk weer koorts etc ook opgenomen we hebben het niet over 100 gram maar een paar kg :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:13

Ik vraag me af of de opvang en/of hun DA misschien vreesden voor het kostenplaatje?

In de zin van - jij bent er niet om het te betalen. Misschien dat er daarom niet meteen foto's zijn gemaakt? Jij kan vanop afstand wel zeggen dat je de rekening zal betalen, maar die da ként jou totaal niet. En de opvang zal misschien wel slechte ervaringen hebben met soortgelijke zaken in het verleden.

Ik denk maar wat hoor.

Ze hebben 35 jaar ervaring lees ik - dan zal het over het algemeen wel een goede opvang zijn denk ik, ik ga er van uit dat je opzoekwerk hebt gedaan voor je deze opvang uitkoos.

Wat een eerdere bokker zei is ook waar: jij kent je kat het allerbeste.
De opvang zal niet gedacht hebben dat het heel ernstig was - afgaande op wat hun DA zei. Dat kan je hen niet kwalijk nemen..

En niet om met stenen te gooien - maar had je hen na x aantal dagen niet kunnen videobellen? Om het "met je eigen ogen" te zien? Jouw ogen kénnen de kat, die van hen niet echt. Ik bedoel het niet rot, en zéker niet om na te trappen, maar je komt nogal kwaad over naar de opvang toe. En daar heb ik zeker wel begrip voor, mijn katten (en paard) zijn ook mijn kindjes, maar ik kan de opvang niet echt nalatig noemen. Ze hebben niet "niets" gedaan. Ze zijn naar de DA gegaan, en zijn afgegaan op "verzwikking", iets wat je best lang kan voelen denk ik. En als je dan kijkt naar het gewichtsverlies: kat had pijn, en waarschijnlijk ook wel stress door van huis te zijn. Je zegt dat hij nu thuis ook "niet zichzelf" is, maar ook dit lijkt me normaal doordat hij zo lang van huis is geweest.

Ik snap je. Ik snap dat je boos en bang bent. Maar je de opvang niet heel veel verwijten.. Zo heel slecht hebben ze het niet aangepakt.. Jij had het misschien anders, en misschien zelfs beter aangepakt - maar jij was er niet.
Nogmaals: niet om na te trappen, maar zo is het gewoon: jij was er niet. Ze hebben gedaan wat ze konden.

Ik wens Binky in ieder geval een spoedig herstel toe! :knuffel:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:13

Dan is er wel meer aan de hand dan alleen manken. Sterkte ermee.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:15

Nou gelijk even een aanvulling. Veel wijzer maar ook niet.

Er ontbreekt een stuk bot of er zit een ontsteking. De dierenarts gaat de foto's opsturen. Naar de orthopeed omdat ze niet wist wat het precies is.

Het kan komen door trauma maar niet door gewoon een sprong (ze zien dan een zwart gedeelte op de foto)

Het kan dus een ontsteking zijn

Het kan ook toch door iets van binnen uit en ik heb even zo gevraagd zou het bijvoorbeeld botkanker kunnen zijn. Ook dat kon ze niet uitsluiten.

Wel had de foto beter meteen gemaakt kunnen worden omdat de mate waarin hij zijn pootje hooghoud iets is waarbij Iig gekeken had moeten worden en niet alleen maar pijnstillers geven. Maargoed nu is dus even taak om af te wachten kan echt van alles zijn. Het is geen breuk of kneuzing. Dus eigenlijk weten we niks.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:17

LWDaisy schreef:
Ik vraag me af of de opvang en/of hun DA misschien vreesden voor het kostenplaatje?

In de zin van - jij bent er niet om het te betalen. Misschien dat er daarom niet meteen foto's zijn gemaakt? Jij kan vanop afstand wel zeggen dat je de rekening zal betalen, maar die da ként jou totaal niet. En de opvang zal misschien wel slechte ervaringen hebben met soortgelijke zaken in het verleden.

Ik denk maar wat hoor.

Ze hebben 35 jaar ervaring lees ik - dan zal het over het algemeen wel een goede opvang zijn denk ik, ik ga er van uit dat je opzoekwerk hebt gedaan voor je deze opvang uitkoos.

De opvang zal niet gedacht hebben dat het heel ernstig was - afgaande op wat hun DA zei. Dat kan je hen niet kwalijk nemen..

En niet om met stenen te gooien - maar had je hen na x aantal dagen niet kunnen videobellen? Om het "met je eigen ogen" te zien? Jouw ogen kénnen de kat, die van hen niet echt. Ik bedoel het niet rot, en zéker niet om na te trappen, maar je komt nogal kwaad over naar de opvang toe. En daar heb ik zeker wel begrip voor, mijn katten (en paard) zijn ook mijn kindjes, maar ik kan de opvang niet echt nalatig noemen. Ze hebben niet "niets" gedaan. Ze zijn naar de DA gegaan, en zijn afgegaan op "verzwikking", iets wat je best lang kan voelen denk ik. En als je dan kijkt naar het gewichtsverlies: kat had pijn, en waarschijnlijk ook wel stress door van huis te zijn. Je zegt dat hij nu thuis ook "niet zichzelf" is, maar ook dit lijkt me normaal doordat hij zo lang van huis is geweest.

Ik snap je. Ik snap dat je boos en bang bent. Maar je de opvang niet heel veel verwijten.. Zo heel slecht hebben ze het niet aangepakt.. Jij had het misschien anders, en misschien zelfs beter aangepakt - maar jij was er niet.
Nogmaals: niet om na te trappen, maar zo is het gewoon: jij was er niet. Ze hebben gedaan wat ze konden.

Wij hadden met de opvang afgesproken vooraf dat als er iets was ze de da mochten bezoeken en dat zij of de da ons een tikkie konden sturen. Wij hebben hun de opvang bijna 500 euro betaald voor puur opvang. En daar hadden ze makkelijk de foto van voor kunnen schieten en als er dan wat uitkomt dan moet dat besproken worden wat te doen ;)

Ook het bieden van zorg hoort erbij als je opvangt. En communiceren als er iets aan de hand is en daar is iets fout gegaan.

Het maakt het voor Binky niet minder erg als dat gebeurd zeker niet als het onderliggend is (want nogmaals wat hij mankeerd of dat nou door trouma is of onderliggend dat is hun nergens te verwijten) dat is voor hun net zoveel pech als voor ons en dat hadden zij vast ook anders voor ogen. Maar dat is het minste wat je kunt doen als opvang zorgen dat het dier de juiste zorg krijgt. Als het aan de opvang had gelegen hadden ze al helemaal niet naar de dierenarts gegaan daar heb ik echt moeten aandringen. Ik vind dus dat de manier van handelen alles behalve ok was. Maar wij hebben de kat nooit eerder in een opvang gebracht. Hij kon altijd naar familie. Helaas kon dat nu niet en heb ik vooraf echt goed research gedaan aan welke mensen ik hem toevertrouw. Juist omdat het al een kat is met een medisch dossier en medicatie ;) hierover is vooraf ook e.a besproken met deze mensen en ik ga niet teveel uitlaten erover. Maar neem van mij aan dat hier e.a niet uhm eerlijk is gegaan en juist de communicatie vooraf was heel goed wij zouden dagelijks updates krijgen ook dat is niet gebeurd bijvoorbeeld. Nou til ik daar niet zwaar aan. Had ook niet overal bereik. Maar het feit dat gemeld werd dat het beter ging en de dag voor thuiskomst ineens niet meer dat vind ik kwalijk. En geld is geen issheu ook niet dat zij voor kosten op zouden moeten draaien hierover hadden wij een hele duidijke afspraak. En nu heb ik vooral spijt dat ik hem naar de opvang heb gebracht en kennelijk niet goed mijn huiswerk heb gedaan en dat is alleen aan mezelf te wijden.

O en dat video bellen is aan de hand gebeurd met een filmpje. De dag dat het opgemerkt werd was 12 augustus. Toen kreeg ik bericht hij loopt mank en maar we hebben hem goed bekeken niks ergs. Toen hoorde ik dagen niks en heb ik zelf gevraagd hoe het ging via whats app. Toen kreeg ik een filmpje van etende Binky met een leuke tekst erbij niks over zijn manke pootje ze hebben zo gefilmd dat het niet goed in beeld was maar ik zag het meteen waarop ik aangaf hij loopt nog mank en toen dat aandringen op da bezoek.

Die da had gekeken en was Iig niet gebroken maar verzwikt. Dus ik was opgelucht en ze moesten het 10 dagen aankijken met novacam en als het dan niet over zou zijn zouden ze terug moeten komen. Dat hebben ze nagelaten en afgelopen donderdag dacht ik zelf wij komen nu zelf thuis dus we gaan zelf wel.

Het bedrag van een foto is vooraf bekend. Dat is heey de de dierenarts wil foto's maken dat kost dat en dat hier heb je alvast een tikkie ;) en dat had ook via de da gekunt met overschrijving.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:04

BeFunny schreef:
Wij hadden met de opvang afgesproken vooraf dat als er iets was ze de da mochten bezoeken en dat zij of de da ons een tikkie konden sturen. Wij hebben hun de opvang bijna 500 euro betaald voor puur opvang. En daar hadden ze makkelijk de foto van voor kunnen schieten en als er dan wat uitkomt dan moet dat besproken worden wat te doen ;)

Ook het bieden van zorg hoort erbij als je opvangt. En communiceren als er iets aan de hand is en daar is iets fout gegaan.

Het maakt het voor Binky niet minder erg als dat gebeurd zeker niet als het onderliggend is (want nogmaals wat hij mankeerd of dat nou door trouma is of onderliggend dat is hun nergens te verwijten) dat is voor hun net zoveel pech als voor ons en dat hadden zij vast ook anders voor ogen. Maar dat is het minste wat je kunt doen als opvang zorgen dat het dier de juiste zorg krijgt. Als het aan de opvang had gelegen hadden ze al helemaal niet naar de dierenarts gegaan daar heb ik echt moeten aandringen. Ik vind dus dat de manier van handelen alles behalve ok was. Maar wij hebben de kat nooit eerder in een opvang gebracht. Hij kon altijd naar familie. Helaas kon dat nu niet en heb ik vooraf echt goed research gedaan aan welke mensen ik hem toevertrouw. Juist omdat het al een kat is met een medisch dossier en medicatie ;) hierover is vooraf ook e.a besproken met deze mensen en ik ga niet teveel uitlaten erover. Maar neem van mij aan dat hier e.a niet uhm eerlijk is gegaan en juist de communicatie vooraf was heel goed wij zouden dagelijks updates krijgen ook dat is niet gebeurd bijvoorbeeld. Nou til ik daar niet zwaar aan. Had ook niet overal bereik. Maar het feit dat gemeld werd dat het beter ging en de dag voor thuiskomst ineens niet meer dat vind ik kwalijk. En geld is geen issheu ook niet dat zij voor kosten op zouden moeten draaien hierover hadden wij een hele duidijke afspraak. En nu heb ik vooral spijt dat ik hem naar de opvang heb gebracht en kennelijk niet goed mijn huiswerk heb gedaan en dat is alleen aan mezelf te wijden.

O en dat video bellen is aan de hand gebeurd met een filmpje. De dag dat het opgemerkt werd was 12 augustus. Toen kreeg ik bericht hij loopt mank en maar we hebben hem goed bekeken niks ergs. Toen hoorde ik dagen niks en heb ik zelf gevraagd hoe het ging via whats app. Toen kreeg ik een filmpje van etende Binky met een leuke tekst erbij niks over zijn manke pootje ze hebben zo gefilmd dat het niet goed in beeld was maar ik zag het meteen waarop ik aangaf hij loopt nog mank en toen dat aandringen op da bezoek.

Die dat had gekeken en was Iig niet gebroken naar verzwikt. Dus ik was opgelucht en ze moesten het 10 dagen aankijken met novacam en als het dan niet over zou zijn zouden ze terug moeten komen. Dat hebben ze nagelaten en afgelopen donderdag dacht ik zelf wij komen nu zelf thuis dus we gaan zelf wel.

Het bieden van zorg hoort zeker bij het opvangen van dieren, daar kan ik je alleen maar gelijk in geven!
Idem communicatie - maar wat de één als goede communicatie ervaart, kan bij een ander helemaal anders overkomen.

Jij en de opvang blijken daar nu niet hetzelfde idee over te hebben. Als dit niet was gebeurd, had je dat ook nooit geweten en was er niets aan de hand geweest en had je Binky een volgende x weer naar daar durven brengen.
De ene gaat te snel naar de DA, een ander wacht te lang. Als het je eigen dier is, maak je die beslissing zelf en kan je ook enkel jezelf verwijten maken. Nu lag die beslissing in een ander kamp, en jij als eigenaar mag uiteraard vinden dat ze te lang gewacht hebben - maar jij was er niet... Je legt het "besluiten tot" in iemand anders handen, en dat is doodeng, vooral als dan blijkt dat het het type mensen zijn die even afwachten voor ze een DA inschakelen. Het is voor een ander ook moeilijk oordelen over andermans dier.

Je redeneert, imo, wel "fout" ivm de geldzaken. De 500 euro (pittig bedrag trouwens!) die je betaalde, was enkel voor de opvang. Niet om DA-kosten mee te betalen. Jij kan hier nu wel typen "daar hadden ze de foto van kunnen voorschieten", maar dat mag jij niet in hun plaats gaan bepalen. Daar diende die 500 euro niet voor.
Ik zeg niet dat jij eventuele DA-kosten niet zou betalen, maar je weet niet wat die mensen en/of die DA op dat gebied al hebben meegemaakt. De opvang zal hebben geoordeeld op basis van de DA (verzwikking), en dan lijkt een foto "geld over de balk smijten", ik vertrouw ook op mijn DA. Dat een opvang je niet nodeloos op kosten wilt jagen, kan een professionele overweging zijn. Als het enkel en alleen een verstuiking was geweest, had de titel van je topic heel anders kunnen zijn: 'opvang laat mij voor een fortuin aan nodeloze DA-kosten opdraaien."

Die opvang zal na 35 jaar ervaring al heel wat verstuikingen en "kleine auwtjes" hebben zien passeren die de moeite niet waard zijn. De moeite en de kost van een DA, bedoel ik dan. Nu was het dat wel - maar dat konden zij ook niet voorspellen. En al helemaal niet na het verdict van hun DA.

Als er afgesproken was om dagelijks een update te krijgen, is het ook aan jou om daar om te vragen wanneer dat niet gebeurd. Je tilt er niet zwaar aan zeg je, maar daar geef je wel een bepaald "signaal" mee af. Onbedoeld, onbewust - maar het resultaat blijft hetzelfde.

En wanneer je dan een vaag filmpje krijgt waarop het pootje niet te zien is, kan/mag/moet jij aandringen: leuk filmpje, maar heb je ook beeldmateriaal waarop ik zijn pootje kan zien alsjeblieft? Dat mag je gewoon vragen hoor! Ik zou het zelf live willen zien. Er kunnen 45 filmpjes zijn opgenomen waarvan er 1 naar jou is doorgestuurd, net dat ene natuurlijk waarop niks te zien is - daarom zou ik het live willen zien. Ik zou een heel vervelend mens zijn, met mijn katten in een opvang haha.

Ze zijn 60plus. Zonder over één kam te willen scheren merk ik dat dat een generatie is die vaker niet dan wel een DA belt. Dat is mijn eigen ervaring, daarom is het geen feit - maar het is wat ik in mijn omgeving merk.
Wat ik ook merk bij die leeftijd, is dat communicatie via de smartphone niet altijd even vlot verloopt. Mijn eigen vader is 60 jaar en snapt geen reet van whatsapp, en iets bestellen op Bol bijvoorbeeld heeft hij nog nooit gedaan. Ik bedoel maar - hun realiteit kan anders zijn dan jouw verwachtingen. Als er voorhand afspraken zijn gemaakt (zoals dagelijks een update) mag jij daar ook achteraan gaan als dat niet gebeurt.

Verwijt jezelf niet te veel.
Ik ga volgende maand zelf voor het eerst op reis sinds ik mijn poezen heb, en heb hemel en aarde bewogen om hen thuis te kunnen laten, in hun vertrouwde omgeving. Godzijdank is dat gelukt, want ik vind dit al stresserend genoeg.
Je hebt een fiks bedrag betaald, en afspraken gemaakt. Je hebt die mensen jouw vertrouwen geschonken, en bent daar achteraf niet blij mee. Gezien de situatie begrijp ik dat wel hoor! Maar verwijt jezelf niet al te veel, jij zit kilometers ver en maakt het ook niet allemaal van dichtbij mee. Je gaat uit van professioneel gedrag, en zij zullen naar hun mening ook zo gehandeld hebben.

Kan je jouw DA niet vragen eens te bellen met hun DA ofzo? Al is het maar voor je gemoedsrust, om uit te zoeken hoe het op het moment van dat bezoek juist zat?
Want ik ben ook wel zo'n tr*t die heel lelijk zou kunnen gaan doen als ik 100% zeker weet/vind dat de opvang niet correct gehandeld heeft. Ik zou willen weten hoe het juist zit - en pas dan zou ik wel of geen verwijten kunnen maken.

Hopelijk is Binky er snel weer bovenop!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:05

BeFunny schreef:
LWDaisy schreef:

Ik denk maar wat hoor.

Die da had gekeken en was Iig niet gebroken maar verzwikt. Dus ik was opgelucht en ze moesten het 10 dagen aankijken met novacam en als het dan niet over zou zijn zouden ze terug moeten komen. Dat hebben ze nagelaten en afgelopen donderdag dacht ik zelf wij komen nu zelf thuis dus we gaan zelf wel.

Het bedrag van een foto is vooraf bekend. Dat is heey de de dierenarts wil foto's maken dat kost dat en dat hier heb je alvast een tikkie ;) en dat had ook via de da gekunt met overschrijving.

500 euro voor puur opvang? Voor dat bedrag had hij zich bij mij niet kunnen verzwikken want dan zou ik hem hebben rondgedragen in een draagzak of naar zijn keuze hebben laten slapen op een kussen met gouden lovertjes! In elk geval wens ik hem veel beterschap toe.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:10

Het geld is bijzaak. Wij dachten wij vakantie. Binky ook met vakantie.

Helaas heb ik nu al bericht van de da en is de tijd van keuze maken echt aangebroken ;)

Om op Daisy te reageren. De keuze om een da te bezoeken hebben we niet bij de opvang gelaten (die keuze hebben wij voor hun gemaakt) heel jou tekst lijkt het op alsof wij niks hebben gedaan maar wij hebben dus aangedrongen op filmpjes en dat bezoek en ook dat na het bedoel ze dachten het is gelukkig niks ergs dat begrijp ik want dat dacht ik immers ook ;) en de dierenarts had met hun afgesproken dat als het na 10 dagen niet over was ze terug moesten en dit was ook met ons besproken. Die keuze was dus al gemaakt en besproken en daaraan had ik zelfs al aangegeven dat het meestal na een paar dagen al beter moet gaan en dat ik zelf dat max 5 dagen zou aankijken en dus als ze dan weer naar de da zouden willen en het niet zouden vertrouwen kon dat en die kosten zouden voor ons zijn. Zij hebben geen keuze hoeven maken ;) maar in plaats van dat ze de da bezochten kreeg ik de update dat het beter ging dat Binky lekker gekamt werd en lag te knorren en dat hij zo mager was viel helaas niet te zien van achter een scherm. Maargoed hij liep dus nog mank en hadden zij zoals afgesproken gewoon de da moeten bezoeken ;) of Iig zou ik dat gedaan hebben.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-08-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:24

BeFunny schreef:
Het geld is bijzaak. Wij dachten wij vakantie. Binky ook met vakantie.

Helaas heb ik nu al bericht van de da en is de tijd van keuze maken echt aangebroken ;)

Om op Daisy te reageren. De keuze om een da te bezoeken hebben we niet bij de opvang gelaten (die keuze hebben wij voor hun gemaakt) en de dierenarts had met hun afgesproken dat als het na 10 dagen niet over was ze terug moesten. Die keuze was dus al gemaakt en besproken en daaraan had ik zelfs al aangegeven dat het meestal na een paar dagen al beter moet gaan en dat ik zelf dat max 5 dagen zou aankijken en dus als ze dan weer naar de da zouden willen en het niet zouden vertrouwen kon dat en die kosten zouden voor ons zijn. Zij hebben geen keuze hoeven maken ;)

Daar laat je hen echt wel een keuze hoor :) Ze konden gaan als ze het niet vertrouwen - en zij vertrouwden het wel en gingen dus niet. Ze moesten van de DA na 10 dagen terug komen als het niet beter was - voor hen ging het dan blijkbaar wel beter. Ook al blijkt dat achteraf niet zo te zijn - ik heb ook beslissingen genomen waarvan ik achteraf "k*t" dacht.

En het is logisch dat jij als eigenaar voor de kosten opdraait - en jij zou dat vast ook gedaan hebben - maar echt, je wilt gewoon niet weten hoeveel opvangadressen hier al miserie mee gehad hebben. Hoeveel kosten er niet worden betaald, hoeveel dieren er gewoon gedumpt worden. Dat zou jij niet doen - maar daar kent de opvang jou niet goed genoeg voor.

Als ze nog nooit iets ernstigs met de opvangdieren hebben meegemaakt, zullen zij op basis daarvan deze situatie niet ernstig genoeg hebben ingeschat. Super rot, maar ik geloof niet dat ze het expres gedaan hebben.

Wat heeft je DA je laten weten? Welke keuze moet je maken?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:31

Ik had nog een aanvulling gedaan in mijn bericht. Nogmaals de kosten voor een foto zijn vooraf bekend en dat hadden wij dus vooraf kunnen betalen het eerdere dat bezoek ook netjes zo betaald immers. Geld was echt geen issheu. En dat kan dus niet mee spelen bij ze. Als ze eerder zo iets zouden hebben nee gemaakt en voor kosten kwamen te staan dan hadden ze ook kunnen kiezen niet meer op te vangen of daar ook geen afspraken over maken maar hierover zullen jij Daisy en ik wel verschillen van mening.

Er gaat een opeen stapeling komen van keuzes. Keuzes die zelfs tot inslapen kunnen lijden.

Het is vermoedelijk een tumor. Vermoedelijk hier zijn opties om te kijken of dat echt zo is. De duurste is de snelste (CT volgens mij scan in Amsterdam) maar helaas moet dan ook onderzocht worden op uitzaaiingen als die er niet zijn kan zijn poot geamputeerd worden.
.een vermoedelijk ander is is de ontsteking waar de orthopeed grote twijfels bij zet maar niet uitsluit.

Dit kan aangeprikt worden maar als het een tumor is is dat niet aan te raden. Ook kan gestart worden met ontstekingsremmers en alvast gekeken worden naar evt uitzaaiingen. Eigenlijk is het advies kiezen voor behandelen tegen ontsteking en kijken of dat wat veranderd omdat als dat zo is dan is het geen tumor en hoeft er niks geamputeerd ofwel de CT scan waar gezien wordt of het wel een tumor is.

Als het een tumor is en de tumor is uitgezaaid dan uhm blijven er weinig keuzes over tenminste dan eindigd daar voor mij de rit.

Binky is niet stokoud en ook niet meer de jongste dus keuze is ook nog eens niet makkelijk. Het is niet hij is al 18 we doen niks meer maar ook niet hij is 7 en heeft nog een heel leven voor en hij went makkelijk aan 3 pootjes. Dus de keuze anzich vind ik lastig maar helaas moeten we hem wel maken.

Ik heb besloten morgen de dierenarts te bellen als ik samen met partner hierover heb gesproken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:54

Binky is trouwens 12. En nog voor zijn eerste levensjaar bleek hij IBD wat Crohn bleek te zijn. De eerste vijf jaar daarna heeft hij maandelijks injecties gehad en daarna zijn we overgegaan op medicatie hiervoor, zo kreeg hij veel minder binnen en hij deed het hier zeer goed op. Altijd is dan wel een verhoogd risico op suiker met de pilletjes veel minder dan met de injecties ;) en zijn voer was niet heel gevarieerd helaas luste hij geen rauw vlees en waren we al blij dat zijn dieet brokjes erin ging. Tot een paar maanden terug we bij de da zaten en hij met blaasgruis opgenomen werd. Hij heeft dat nooit eerder gehad en de dierenarts heeft toen ook meerdere onderzoeken gedaan ook ivm zijn leeftijd en dat vond ik ook niet verkeerd en verder dan die blaasgruis niks gevonden. Binky werd snel weer de oude en dit had ik nu dus niet verwacht.

Mungbean

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:24

Oef mijn opmerking van pukkel tot botkanker was uiteraard gekscherend bedoeld maar het is wel een hele nare uitkomt dat een mogenlijke verzwikking een tumor blijkt te zijn -O-
Sterkte met Binky :(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 18:29

Sizzle schreef:
Oef mijn opmerking van pukkel tot botkanker was uiteraard gekscherend bedoeld maar het is wel een hele nare uitkomt dat een mogenlijke verzwikking een tumor blijkt te zijn -O-
Sterkte met Binky :(:)

Ja maar het was ook gewoon zo dat het alles kon zijn. Het was ook het eerste wat toen ik hoorde dat er bot leek te Missen wat ik vroeg bij da. Kan het kanker zijn? (Ik wist natuurlijk ook van de vermagering al) maar dat kan ook echt door stress zijn. Het meest bijzarre vind ik dat eigenlijk kort voor de vakantie hij nog juist iets te dik was en dit alles wel heel rap is gegaan zo. En dat dat dan uitgerekend gebeurd als je weg bent. Niet te vatten gewoon maarja.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:30

Eén ding kan je wel aannemen: een actievere houding van de opvang mbt naar de DA gaan had geen andere uitkomst of betere prognose gegeven. In dit soort gevallen maakt een paar weken uitstel niets uit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 18:32

Ibbel schreef:
Eén ding kan je wel aannemen: een actievere houding van de opvang mbt naar de DA gaan had geen andere uitkomst of betere prognose gegeven. In dit soort gevallen maakt een paar weken uitstel niets uit.

Dat is idd ook waar en we hadden op dit punt precies voor dezelfde keuze gestaan.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:38

Maar heb je nu de DA van de opvang inmiddels gesproken ?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:44

Ts sterkte met je kat

Ik vind sommige hier wel hard reageren. Onze hond gaat ook naar de opvang net zoals mijn paard in een vol pension staat. Ik ga er vanuit dat er dan goed voor ze gezocht wordt. En ja als ik dan zeg ik wil graag dat je naar de da gaat (als ik op vakantie ben) ga ik er vanuit dat ze dat doen en ook opvolgen wat de da zegt. Eventueel bellen met de eigenaar om te vragen wat die wil. En niet de dag van te voren dat de eigenaar terug komt zeggen oh hij loopt toch niet goed. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen als professionele opvang.

Ik hoop in ieder geval dat mij dat nooit overkomt.

Ts nogmaals sterkte en succes met het maken van een keuze

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 19:00

Weet je dat maakt eigenlijk niet meer uit. Voor mij zegt het alleen dat hij daar minder liefdevol verzorgd werd als ons werd voor gehouden. En wij hebben zelf gekozen hem daar te brengen dat is onze keus geweest en als enige aan ons te wijden.

En wat hij mankeerd daar kan helemaal al niemand iets aan doen en de keuze wordt hoe dan ook poedersuiker. Maar hopen dat er Iig geen uitzaaiingen zijn en dan kiezen voor ofwel inzetten op een ontsteking in begin en iets later weten van tumor ( als we het positief bekijken)

Of inzetten op Tumor en dan die kosten maken en hopen dat er ook snel geopereerd kan worden hangt af van uitsluitsel evt uitzaaiingen en dus dat die er niet zijn want alleen dan wordt er mogelijk nog in hem gesneden. Omdat op 3 pootjes hij nog wel een fijn leven kan hebben. Bij optie één zou er over 3 weken alsnog voor operatie gekozen kunnen worden als hij geen uitzaaiingen heeft.

De twee opties zijn echt tumor of ontsteking.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 19:02

sasja0705 schreef:
Maar heb je nu de DA van de opvang inmiddels gesproken ?

Sorry deze lees ik nu pas.
Van die dag hebben wij meteen en factuur gezien. En daar na dat bezoek niks geks in gezien.
Wij hebben inmiddels idd achterhaald dat er toen ingezet is op een verzwikking. Het kan natuurlijk zo zijn dat hij toen minder heftig mankte van toen naar nu zit 2 en halve week ruim en daarin kan veel gebeuren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:03

Wanneer jij zegt dat het dier fiks is afgevallen in de opvang zijn ze geen knip voor de neus waard. Je aait en geeft zo’n dier toch aandacht ? De katten van onze zoon zijn nu vier weken bij ons en ik zit er dagelijks een uurtje bij, mijn man ook en dan valt je echt op wanneer ze er slechter uit zien. En dan 500 euro , gaat slaapkamer ombouwen voor katten opvang. Twee is genoeg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 19:07

BigOne schreef:
Wanneer jij zegt dat het dier fiks is afgevallen in de opvang zijn ze geen knip voor de neus waard. Je aait en geeft zo’n dier toch aandacht ? De katten van onze zoon zijn nu vier weken bij ons en ik zit er dagelijks een uurtje bij, mijn man ook en dan valt je echt op wanneer ze er slechter uit zien. En dan 500 euro , gaat slaapkamer ombouwen voor katten opvang. Twee is genoeg.

Wij zijn 4 weken weg geweest en ik zei bijna 500. Ga uit van 15 euro per dag wij zijn 4 weken plus één dag weg geweest en hebben nog iets extra's gegeven. Maar wat het kost is niet boeiend. Ook als het gratis was vind ik dat afspraken nagekomen moeten worden en dat een dier gewoon verzorgd moet worden.

Nu hij mogelijk dus die tumor heeft verbaasd het vermageren mij niet alleen is het even schrikken als je je kat haalde en hij zit er zeg maar zo bij.

Maargoed wat betreft de opvang zijn we een les wijzer geworden. Of zij een tweede x wel de dierenarts zouden bezoeken had niks uitgemaakt omdat die dan die foto had gemaakt en ook had doorgestuurd waarschijnlijk en wij dan alsnog voor deze keuze kwamen te staab. Het had wel een ander gevoel gegeven over de opvang maar daar is nu niks meer aan te doen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-08-22 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:09

Ik zeg alleen dat ze dit zelf hadden kunnen constateren, los van het geld.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 19:12

BigOne schreef:
Ik zeg alleen dat ze dit zelf hadden kunnen constateren, los van het geld.

Ja. Ik zou dat ook denken maar kennelijk is niet iedereen daartoe in staat. Alleen dat doet eigenlijk nu toch niks meer af. Uiteindelijk als het een tumor is had dat vermageren toch gebeurd. Het is nu alleen dat ik hem dan liever bij mij had gehad dan had hij wel geknuffeld geweest en lekker thuis maarja wij moesten ook zo nodig op vakantie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:29

Voel je niet schuldig TS.
Ik heb vorig jaar voor het eerst mijn jonge gezonde katten in een opvang gedaan voor maar 5 dagen. Die waren daar blijkbaar zo in stress (wellicht vanwege hondengeur) dat ze echt alles (echt letterlijk alles) ondergescheten hebben en amper gegeten. De mevrouw was super kwaad dat ik onzindelijke katten afgegeven had terwijl ze echt nooit iets naast de bak doen.
Dat doe ik ook nooit weer, maar je kunt niet alles in vooruit weten helaas -O-