Sam_I_Am schreef:Mentaal werkt hier ook niet. Ze hebben echt meer dan genoeg te doen, van gewone speeltjes tot van die hersenspeeltjes, diverse krabpalen, een snuffelmat, voertoren etc. Daar komen we de slechte dagen als de prinsjes niet in de regen willen wel mee door, maar ze willen tussen de buien door altijd graag even de tuin in.
Bij deze foto’s. Heb ook de afzetting van de boom geprobeerd te fotograferen en denk dat het semi gelukt is. De boom staat op 20 cm van de schutting dus dat was een uitdaging. Onze schuur is niet afgezet en daar proberen ze ook niet te ontsnappen. Het net zit vast met nietjes aan die schuine palen en aan de schutting. Ik weet zeker dat de afwerking mooier en netter kan, dit heb ik er nogal als een beunhaas tegen aangezet omdat wij in november een volledig nieuwe schutting laten plaatsen en we wonen hier pas sinds dit voorjaar. Er zijn ook metalen profielen te koop voor wat wij nu van hout hebben gemaakt. Het net hebben we bij zooplus besteld en zelf op maat geknipt. Je kan ook aan de gang met stroomdraadjes maar dat zag ik niet zo zitten omdat de schutting hier in het voorjaar met storm ook al eens is omgewaaid :}
Wat wij verder in de tuin hebben;
- een waterschaal met een fonteintje op zonne-energie en met plantjes
- een katten zwembad van de action met de bijbehorende speeltjes en we hebben er 2 robo fish in zwemmen
- Een kattenbak :’) anders graven ze de tuin af
- Zandbak van 50 bij 50 cm waarin ze graven en rollen
- Ze graven graag in de aarde
- Er is een hoek met wat wildere planten die we niet echt snoeien of bijhouden, goed voor de insecten en de katten zitten er graag
- Stuk gras, vinden ze ook geweldig
- paar grote struiken zoals een hortensia waar ze ook graag onder liggen
- Een grote boom waar ze in klimmen en aan krabben tot de afzetting. Kan je natuurlijk ook oplossen door gewoon ergens een tak of boomstammetje in de tuin te leggen
[ [url=m/oM51R5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h8X753.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BipWpy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZgTwkN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0Zlm8Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als de schutting vervangen is dan wil ik absoluut weer dit systeem. Ga het net ook hergebruiken, alleen alles iets netter maken. Dit is in 2 uur voor de volledige tuin gedaan en ik zou er een tweede keer meer tijd aan besteden. Met name de integratie van mijn schuine paatjes aan de schutting wil ik mooier.
Zo hadden we het ook ongeveer in de vorige tuin, maar dan met vijver gaas of zoiets. Is heel dun en kijk je echt doorheen, dus zie je vrijwel niet.
Eerste keer hadden we aanhangernet gebruikt, maar het moest breder. Hij klom over het stuk naar binnen heen.