Spoed; tijdelijke opvang hond. Tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Spoed; tijdelijke opvang hond. Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:38

Nieuwe Dieren in Nooitgedacht is misschien ook nog een optie. Als ik me goed herinner is de eigenaresse ook gedragsdeskundige.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:40

Geen mogelijkheid om het huis eens goed onder handen te (laten) nemen en dan alsnog een huisoppas te zoeken? Anders hond ergens heen brengen. Iemand die komt uitlaten vind ik persoonlijk onvoldoende.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 10:23

@Zonnebloem; Bedankt voor de tip!

@Poes: Dat zou inderdaad nog een oplossing zijn als we geen opvang kunnen vinden.

Ik ben ondertussen met Verara in gesprek of zij iets voor Wolf kan betekenen :)

Een kleine update: Mijn broer moet in ieder geval een week blijven. Daarna is de kans groot dat hij gelijk door moet naar een revalidatiecentrum. Hij mist zijn hond heel erg en ik ga kijken of ik de hond misschien een keer mee kan nemen naar de ingang van het ziekenhuis.
Wolf wordt 4 keer per dag uitgelaten. Dat is wel zwaar voor mij en mijn vriend maar minder vaak kan echt niet als hij alleen thuis zit. Rond 8 uur 's ochtends, rond het middaguur, rond etenstijd en dan weer rond 11u 's avonds. Als ik daar wegga verstop ik overal brokjes zodat hij wat te snuffelen heeft als we weg zijn.

Als nood vraag ik een vriendinnetje die daar vlakbij woont maar zij vind het best spannend om met Wolf te lopen omdat hij behoorlijk aanslaat en trekt als hij een kat tegenkomt of andere honden. Maar gisteren is zij de hele middag bij Wolf geweest lekker een boekje lezen, zo lief van haar!

Afbeelding

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:50

Ach wat een lief koppie…jammer dat hij wat probleempjes heeft anders was er vast snel wat gevonden…
Heel veel succes met het zoeken naar een tijdelijk onderkomen en hopelijk komt je broer weer snel thuis…

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:58

Mocht het echt lastig zijn, kunnen we ook bespreken of je hem bij ons kunt komen brengen tijdelijk (als hij tenminste echt gecastreerd is, ik heb twee Duitse Herder teven). We wonen wel regio Utrecht.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:16

Wat een lieve koppie.

Succes en hopelijk lukt het!

En beterschap met jouw broer.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 21:58

@Nina1999: wat een lief aanbod!

Vandaag hebben Verara en Wolf kennis gemaakt en het klikte goed! Morgen de tweede 'date' met haar herder erbij en hopelijk klikt dat ook :D (en Verara is ook een ontzettend aardige vrouw :) )

Dit is weer de kracht van bokt <3