Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:35

Leuk! Ik wil dit jaar graag meedoen :D

Boktnaam: Banjer

Naam hond(en): Ronja en Cinna

Ras(sen): Boomer (Ronja) en chihuahua (Cinna)

Leeftijd hon(en): Ronja wordt in oktober 9, Cinna is afgelopen april 8 geworden

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen bijzonderheden

Top lijst voor mijn hond(en):
* balletjes
* speeltouwen
* piepspeeltjes
* snacks

Flop lijst voor mijn hond(en):
* weinig... Cinna is een moeilijke eter... Ronja is net een kliko... die eet alles dat je haar aanbiedt. Van pens-dingen gaat Cinna altijd spugen… %)

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):

Ronja is een grote schat... een allemansvriend... als je haar aandacht geeft, dan ben je meteen haar vriendin voor het leven. Ze heeft artrose in haar schouder en krijgt dus de rest van haar leven pijnstiller (metacam), maar ze speelt alsnog wel graag met stokken, balletjes, piepjes, touwtjes, etc... en ze speelt ook graag met Cinna en Rakker (vriendinnetje van het loslopen).

Cinna is ook een grote schat... houdt niet zo van mensen... ze bijt niet, maar als ze je niet kent, dan ben je per definitie eng volgens haar... iedereen kan haar wel aaien en ik geef haar ook gerust in je armen, na 8 jaar zou je denken dat ze wel weet dat mensen niet eng zijn :+ Ze is dol op spelen met Ronja en Rakker. Ze rent ook graag achter stokken, balletjes, touwen, piepjes, etc. aan... alleen het mee terugbrengen.... dat doet ze lang niet altijd :))

Foto? Niet verplicht, wel leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 11:34

:list: Graag dit lijstje niet(!) zelf bijwerken, dan kan ik mijn administratie schoon en overzichtelijk houden. :+ Mocht je jezelf niet ertussen spotten maar wel hebben aangemeld in het topic, schop me per PB maar even onder mijn reet! :Y)

Bokkers die zijn aangemeld en PB hebben gehad van mij: schreef:
1. NorwayFjord
2. EmptyWords
3. StonedRomy
4. Kiimm_
5. Roosjenat
6. Fientj
7. SuusW
8. MarlindeRooz
9. Leo
10. Moestuin
11. 8nnemiek
12. AfricanLady
13. Seven
14. x_Jeanine_x
15. Bonna
16. Nicky91
17. Banjer

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:14

Oe dit lijkt me leuk, ik doe ook graag mee!

Boktnaam: Anna_98

Naam hond(en): Sammie

Ras(sen): Teckel

Leeftijd hon(en): Nu 7 maanden (geboren in januari 2022)

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Hij is soms wat kieskeurig met snacks/eten. Over het algemeen zijn natuurlijke dingen wel lekker, te veel bewerkt niet

Speelgoed dat geluid maakt (piepen of knisperen)
Hersen-/voerspellen
Iets om op te kauwen (bijvoorbeeld koffieboomwortel, yak kaas)
Handige 'gadgets' voor de beginnende hondenbaas zijn ook altijd welkom

Ballen, frisbees en ander speelgoed om tijdens het uitlaten mee te spelen
Te bewerkte snacks
Alles waarbij hij nat/koud wordt
Dingen die makkelijk stuk gaan en dan troep geven of gevaarlijk worden

Leef je uit:
Sam is een echte teckel: hij is er van overtuigd dat hij niet tegen water of kou kan en zou het liefst altijd onder een dekentje op schoot slapen. Verder is hij dol op graven, slopen, kattenkwaad uithalen en bovenal het geluid van zijn eigen gebalf. Maar het is ook best een onzeker hondje, waardoor hij buitenshuis het liefst dichtbij zijn mensen blijft en geen oog heeft voor speelgoed. Ik vind het leuk om hem mentaal uit te dagen en nieuwe dingen te leren, maar aangezien hij niet de snuggerste is maak ik dingen liever niet te moeilijk.

Foto? Uiteraard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:12

Oh vorig jaar zo jaloers -O- dat er nog geen hond was, was zo'n leuke editie! Nu Vesper er is wil ik ook heel graag meedoen! *\o/*

Boktnaam: Flux

Naam hond(en): Vesper

Ras(sen): Schotse collie korthaar

Leeftijd hon(en): 24 maart 2022 geboren, nu bijna 5 maand oud

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen allergiën. We geven graag alleen natuurlijke snacks zonder granen.

Top lijst voor mijn hond(en): Tug Toys!! Stof, fleece, vacht of met een harde bal (geen tennisbal!) eraan mag allemaal. Knuffels van bv Zippy Paws. Losse ballen van bv Chuck-it of vergelijk (geen tennisballen alsjeblieft). Kauwsnacks als kophuid, oren etc. Met vacht geen probleem. Soft-trainers. Voerverrijking. Martingaal Halsband. Zachte, warme dekentjes. Zelfgemaakt of tweedehands geen bezwaar :D

Flop lijst voor mijn hond(en): Tennisballen, rawhide of snacks met overwegend granen. Snacks die erg hard zijn. Plastic speelgoed. Knuffels die makkelijk kapot gaan.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Vesper is een slimme, sociale flierefluiter die graag iedereen om haar pootjes windt. Een actief hondje die af en toe een knuffel weet te verdragen maar liever nog haar eigen gang gaat. Ze heeft een baan als junior supervisor op onze dagopvang voor honden welke ze nogal serieus neemt :j . Ves is echt een social butterfly en speelt graag met andere honden. Thuis ligt ze het liefst op de bank met een kauwsnack in haar muil. We noemen haar thuis ook wel Pepsi of PerfectiPeps. Die laatste omdat ze zo snugger is en graag wat me je gaat doen of leren :D

Jaa! De Beauceron op de foto's is haar beste vriendin en tevens senior supervisor :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:00

Wat leuk! Wij doen ook graag mee.

Boktnaam:WendyShet

Naam hond(en): Finan

Ras(sen): straathond

Leeftijd hond(en): 1 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen allergieën

Top lijst voor mijn hond(en): Speelgoed zoals knuffels(met en zonder piep), denkspellen. Hij vind het heerlijk om te kluiven en te knagen, vooral kip (gevogelte) vind hij heel lekker. Net als een geperste buffelhuid kauwbot is ook zijn favoriet. Handige hondengadgets zijn ook altijd welkom.

(Tennis)ballen

Leef je uit:

Finan is pas 2 maanden in Nederland en dus ook pas 2 maanden bij mij. Hij is echt een vrolijke jongen en ontzettend dankbaar voor de dingen die hij voorheen niet had. Finan is gek op speelgoed alleen (tennis)ballen weet hij echt nog niet wat hij daar mee moet doen. Hij houd erg van slapen,wandelen, springen en klimmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:06

Eindelijk eens tijd om achter mijn laptop te zitten en mijn clown eens voor te stellen.

Boktnaam: CupCakes_

Naam hond(en):
Jip

Ras(sen): Australische Herder. Al wordt hij vaak zat voor Husky of Berner Senner uitgemaakt. :')

Leeftijd hon(en):
2 jaar. Wordt in september 3 jaar.

Allergieën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Geen allergieën, maar ik geef voornamelijk natuurlijk snacks.

Eten.
Ballen. Het liefst mèt piep erin.
Een gooistok voor een bal.
Tugtoys
Materiaal voor stepjoring, bikejoring :+
Badjas! :+

Dino botten.
Snacks met veel granen; action, supermarkt, goedkope winkel meuk.
Knuffels. Of het moeten hufterproof, antisloop knuffels zijn.

Leef je uit:

Jip is een enorm lieve en aanhankelijke hond. Een moddermonster. Elke sloot is van hem als hij de kans krijgt. :j Hij ligt het liefst bij je op schoot als je niet oplet. Met zijn 36 kilo is dat best zwaar kan ik je vertellen. Hij vindt iedereen lief, leuk en geweldig en kan met de meeste honden los ook goed overweg. Wij steppen, canitrailen/crossen, suppen en zijn veel op het strand te vinden.

Jip is wel een hond met een grote gebruiksaanwijzing. Hij staat op dit moment op gedragsmedicatie voor een eventuele angststoornis. Hiermee zijn we gestart en de training hiervoor gaat ook binnenkort starten. Hij kan aan de lijn andere honden nog wel eens op willen eten. Maar eenmaal kennis gemaakt is er niets meer aan de hand.

Jip is een enorm blij ei en een èchte clown. En kei lomp en onhandig. Maar dat is zijn baasje ook :+

Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 09:52

:list: Graag dit lijstje niet(!) zelf bijwerken, dan kan ik mijn administratie schoon en overzichtelijk houden. :+ Mocht je jezelf niet ertussen spotten maar wel hebben aangemeld in het topic, schop me per PB maar even onder mijn reet! :Y)

Bokkers die zijn aangemeld en PB hebben gehad van mij: schreef:
1. NorwayFjord
2. EmptyWords
3. StonedRomy
4. Kiimm_
5. Roosjenat
6. Fientj
7. SuusW
8. MarlindeRooz
9. Leo
10. Moestuin
11. 8nnemiek
12. AfricanLady
13. Seven
14. x_Jeanine_x
15. Bonna
16. Nicky91
17. Banjer
18. Anna_98
19. Flux
20. WendyShet
21. CupCakes_

AfricanLady

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:27

EmptyWords schreef:
He! Ik volg jou op facebook. Je trimsalon pagina dan. Ik herken leslie met de sneeuwfoto :')

Wat leuk :D Altijd leuk om te horen dat iemand Leslie of mijn pagina kent.

Wat doen er gave honden mee !

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:37

Had dit topic helemaal gemist! We zullen dit jaar niet van de partij zijn - verzenden van een naar Canada is daar echt iets te kostbaar voor! Ik kom wel zeker naar de unboxings kijken :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:08

Wat ontzettend leuk dit! *\o/*

[b]Boktnaam: Tigress

Naam hond(en):[/b] Jarvis

Ras(sen): Cardigan welsh corgi

Leeftijd hon(en): 6 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee

Knuffels, eetbare dingen, eigenlijk vind 'ie alles wel leuk _O-

Flop lijst voor mijn hond(en): (tennis)ballen, die hebben we al genoeg :') en rawhide snacks

Leef je uit:

Jarvis is een 6-jarige, actieveling die dol is op eigenlijk alles in het leven. Hij is geen sloper, en dol op knuffels (waar hij dan ook echt jarenlang plezier aan beleefd :D ). Echt een voorkeur qua snacks heeft hij niet, alles wordt gegeten. Qua beweging vind hij alles leuk. Wandelen, zwemmen, hoopers, hersenwerk, alles wordt met enthousiasme uitgevoerd :D

Lmao, dat laatste had er niet bij gehoeven. Ik show maar al te graag mijn mormel, draakie, monster <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:10

Wat ontzettend leuk. Wij doen heel graag mee. :D

Boktnaam: Lugea

Naam hond(en): Melle

Ras(sen): Boerenfox

Leeftijd hon(en): 2 jaar oud

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee

Melle is gek op speelgoed van Kong en dit gaat gelukkig ook redelijk lang mee. Daarnaast houdt hij uiteraard van botjes en snoepjes. Zijn voorkeuren qua smaak gaan uit naar rund, lam, eend of konijn. Verder is Melle ook gek op hersenwerkjes, maar dan bij voorkeur wel met zachte(re) materialen.

Melle is niet zo gek op varkens- en/of lamsoren. Verder liever geen tennisballen of andere ballen die makkelijk kapot te maken zijn omdat deze zo gesloopt zijn.

Leef je uit:
Melle is een 2-jarige Boerenfox en een echte vrolijkerd. Hij geniet ontzettend van het leven en vindt het heerlijk om er samen op uit te gaan. We wandelen veel en zijn sinds kort ook begonnen met canitrailen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:20

Hé wat leuk, vorig jaar wel meegelezen maar niet meegedaan maar dit jaar meld ik me graag! Sidenote: ik woon in België, is dat een probleem? Zo ja, dan doe ik natuurlijk niet mee, jullie zeggen het maar!

Boktnaam: Eowyn3003

Naam hond(en): Toby & Sia

Ras(sen): Kruising (middelgrote honden van 13 en 16kg, langhaar)

Leeftijd hon(den): met Kerst bijna 5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Rundsallergie

Top lijst voor mijn hond(en): Speeltjes (vooral met rare geluidjes of structuren), verrijking zoals lickimats etc. en lekkere pâté om daarin te doen, gedroogde natuurlijke snacks, lekkere snoepjes, nuttige accessoires zoals halsband, antischrok voerbak, ...

Flop lijst voor mijn hond(en): Snoepjes als biscrok e.d. geef ik liever niet, net als rawhide, ook tennisballen en harde ballen vermijd ik. Bandanas hebben ze al veeel te veel. :')

Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Wij zijn een actief trio, naast de dagelijkse wandelingen hier in de omgeving gaan we ook heel graag op ontdekking in de Ardennen of andere leuke regio's. Kamperen doen we met gelegenheid ook graag!
Met Sia doe ik behendigheid, en met ze allebei doe ik ook canicross (soms Toby alleen, soms Sia alleen, soms met mijn dubbelspan). Binnenkort beginnen we ook met bikejöring, spannend! Sia is echt mijn diehard sporthond: altijd ready to rumble. Haar lievelingsspeeltjes zijn tugs, liefst met een geluidje en echt iets substantieëls om in te bijten. Haar 'sportkleuren' zijn felroze en paars, voor agility en canicross.
Toby is meer de goedzak, de hond die altijd langs me plakt in bed en net zo lief een namiddag op een terrasje met me zit als een grote wandeling te doen. Zijn favoriete speelgoed zijn ballen, hier zorg ik er ook voor dat ze niet te hard zijn (bvb. geen tennisballen, JW ballen & soortgelijk zijn topfavoriet). Zijn 'sportkleuren' zijn momenteel gifgroen en felblauw. Ze zijn broer en zus overigens!

(Ik moet wel nog eens oefenen op foto's plaatsen, dat lukt me niet. -O- )

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:29

We zijn weer thuis, dus tijd om ons officieel aan te melden!
Voor de mensen die ons al kennen; je weet wat volgt nu, wanneer ik ga typen.
Voor wie ons nog niet kent: succes met mijn boekwerk haha!

--

Boktnaam:

cursebreaker

Naam Hond:
Arya aka Arrepar, Arrieeee, flappie, meisje, dropje, trut, regelteef

Ras:
Oudduitse Herder

Leeftijd Hond
Ze is afgelopen 2 juli 3 jaar geworden, dus met kerst is ze krap aan 3,5 jaar.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Liever niks met granen, suikers of andere onnodige toevoegingen.

We voeren zo natuurlijk mogelijk. Ze krijgt rauw voer, aangevuld met supplementen, groenten e.d. Daarnaast krijgt ze natuurlijk gedroogde snacks en trainers en in de food enrichment vullers e.d. gebruiken we wel ook gestoomd vlees van merken als kivo of bv vlees uit blik van oa Edgard & Cooper en Terra Canis.

♡ Arya is gek van knuffels en sloopt ook eigenlijk niet - van sommige zippy paws mini’s mist er wel een oortje hier en daar en wanneer het echt stuk gaat, is het wel einde verhaal maar dat gebeurd zelden hier. Je vind vooral veel Zippy Paws, Fuzzyard, en vergelijkbare merken speeltjes hier bij ons thuis, naast knaag & stevig speelgoed zoals van bv. Sodapup. Maar serieus; ze is met Alles blij, het boeit haar echt niet of iets wel of niet merk is zeg maar haha.
♡ food enrichment spullen; denk aan lik dingen, vullers, slow feeders, dat soort dingen, maar ook puzzels, knuffelmatten e.d. doen we veel mee thuis. Qua vulling gebruiken we dingen als terra canis, Edgard & cooper vlees, maar ook honden pindakaas, smoofl ijs mix, etc.
♡ Tag’s om aan halsbanden en tuigen te hangen vinden we altijd wel tof ook.
♡ handige ‘gadgets’/nuttige dingen voor tijdens het wandelen zijn ook welkom

Kan misschien handig zijn om te weten:
Hals omtrek is rond de 50cm
Rug lengte is krap aan 70cm

Maar we zijn serieus met alles blij. Gebruik het maar puur als losse guide line, we hebben echt geen verwachtingen en eisen - alleen nog wat opmerkingen dan bij de Flops.

♡ Arya is wel gek op ballen, maar denk dan bv. aan de JW Hol-ee Roller ballen, (foam) ballen aan touw van minimaal middel formaat, voer ballen, dat soort dingen. Groter is altijd goed. Balletjes ter grootte van tennis ballen e.d. en zeker Zonder touw/handvat eraan, gebruiken we hier niet, ook niet van chuck it - tenzij er een handvat/touw aan zit. Tennisballen zelf al al helemaal niet - ook geen balletjes icm werpstokken om heel ver te gooien.
♡ Ik voer geen snoepjes/snacks afkomstig van action/supermarkt e.d. (en waar granen/veel toevoegingen in zitten). Ook geen rawhide.
♡ Accessoires zoals bandana’s en strikjes doen we weinig mee
♡ Speeltjes van plastic/te dun rubber etc.

Leef je uit:

Wonend in Zuid-Limburg (de Brunssummerheide is onze achtertuin), trekken we er graag op uit om mooie (& nieuw voor ons) routes te ontdekken in onze omgeving met waaronder het mooie Heuvelland, maar ook vlak over de grens in DL en BE zijn we vaak te vinden op de prachtige verschillende heides daar. Dit gaat meestal gepaard in de vorm van caniwalk, waarbij Arya met een bungee lijn aan een trekking gordel vast zit aan mij - dit wandelt zo perfect als je langere afstanden loopt en wanneer ze niet los kan, om wat voor reden dan ook. Wandelen met (honden)vriendjes hoort ook erbij en genieten we ook enorm van. Ze kan over ’t algemeen ook prima los met de meeste andere honden, maar mevrouw moet soms wel gemanaged worden want ze is wel eens onzeker maar hangt ook nog wel eens graag de regelteef uit en is niet altijd even subtiel; er komt dan kabaal uit haha. Maar wanneer we onze vaste vriendjes zien, is ze altijd door het dolle heen en heeft ze onwijs veel plezier, dat is echt genieten. Meeten met anderen staan we ook altijd voor open.

Ook, wanneer mijn gezondheid het toe laat, zijn we bezig met canitrailing en is ook onze eerste dog survival afgelopen mei enorm goed bevallen. Arya vind het trekwerk fantastisch en we halen hier samen echt ontzettend veel plezier uit wanneer we ermee bezig zijn. Ik heb tegenwoordig dus ook een verslaving aan sport spullen kopen; Run with pride & Run dog worden dus goed gesponsord door ons, naast Kwispel & Relax - waar we veel van ons food enrichment spul weghalen - wat spullen kopen betreft haha.

Sinds kort hebben we ook ons eigen SUP board, dus het plan is om ook op het water samen nog meer avonturen te gaan beleven.

We zijn dus, zoals gezegd, vooral heel graag buiten in de natuur te vinden, waar we mooie plekjes opzoeken. Arya geniet intens van onze wandelingen, waar ze lekker op haar eigen gemakje de wereld kan ontdekken. En water kan vinden… Dat is haar levensmotto. Zelfs de kleinste waterplas moet ontdekt worden. Ook zou ik graag nog van meerdere takken van sport/cursussen willen gaan 'proeven' tzt en kijken wat nog meer leuk is om samen te doen en vooral wat Arya leuk vind. Denk aan bv. Mantrailing, detectie of speuren, balans/coördinatie cursus, oefenen met obstakels voor dog survivals, dat soort dingen.

Ze is echt enorm roedel gefocust - #herdersbelike - en zou voor ons allen door het vuur gaan om ons te beschermen, zeker weten. Thuis is ze over ’t algemeen de rust zelve en past ze zich ontzettend goed aan binnen het gezinsleven - ook vriendjes die van m’n 9 jarige zoon over de vloer komen e.d. worden meteen in haar roedel opgenomen hihi - nadat ze ze even blaffend vanuit de bench begroet heeft, want mensen aan de deur betekent wel dat er even gewaakt moet worden. Ze heeft haar speel momenten, ook samen met Sansa onze kat - ze zijn samen opgegroeid en de beste maatjes en doen echt alles samen; slapen, spelen, knuffelen, irritant zijn van tijd tot tijd haha - maar ze kan vooral ook gewoon heerlijk slapen/relaxen in huis en genieten van het gezelschap om d’r heen - alleen naar de wc gaan of in bad zit er dan ook niet bij met mevrouw, ze moet er overal bij zijn - de kat overigens ook haha. Thuis zijn we ook structureel bezig met hersenwerk; spelletjes, zoeken, maar ook food enrichment aanbieden in de vorm van slowfeeders, vullers, lik matten, etc.

We nemen haar dan ook vrijwel altijd mee op vakantie en ondanks dat ze ook zeker wel stress gevoelig kan zijn in bepaalde situaties, kan ze over ’t algemeen wel overal mee naartoe so far en doet ze het knap. Lekker met het gezin mee en met z’n allen op avontuur! Zo is ze nu mee geweest deze afgelopen 2 weken met een midweek Zeewolde en een midweek omgeving Ouddorp en vorig jaar ging ze o.a. ook mee naar Zuid-Frankrijk en ik kan niet wachten om nog meer van Europa samen te gaan ontdekken! Veel nog op de wishlist staan om naartoe te gaan.

Maar om dan af te sluiten met 1 zinnetje wat Arya het beste omschrijft:
Arya is altijd klaar voor een volgend avontuur, samen met haar mens(en) & (honden)vriendjes!

Je kunt haar/onze avonturen ook volgen via instagram
>> @aryatheogsd.livinglifeoutdoors

--

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:00

Ik meld me ook maar aan :D

Boktnaam: Kaus

Naam hond(en): Dundy, Dexter, Ben

Ras(sen): Australian Cattle Dog en Kelpies

Leeftijd hond(en): 6, 4, 1

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee, maar geen onnatuurlijke snacks of dingen met hoog vet.

Stevig speelgoed van rubber bijvoorbeeld. Praktisch alles wordt hier gesloopt behalve dingen zoals Kongs. Merken zoals SodaPup en ZeeDog zijn leuk :D

Riemen zijn altijd leuk. Hun kleuren zijn fel oranje, donkerblauw (navy) of zwart/goud en okergeel. Rvs accenten. Zelfgemaakte dingen zijn altijd leuk :D Leren sliplijntjes zijn tof, wel graag bruin :)) Nekmaten kan ik opmeten.

Shampoo komt altijd van pas.

Slowfeeders staan hoog op mijn lijstje. Evenals een Toppl en vergelijkbare producten om eten in te stoppen. Likmatten etc (niet die van de Action, die waren vrij snel kapot).

Knuffels en alles wat makkelijk te slopen is. Borstels en kammen heb ik al. Geen dingen die veel opbergruimte vereisen zoals een grote puzzel oid. Geen ZippyPaws. Geen frisbees of ander speelgoed om te gooien/apporteren tenzij geschikt voor water.

Geen tuigen of kleding.

Leef je uit:

Met Ben en Dexter werk ik 5 dagen in de week als schaapherder (Ben is nog in opleiding). Alles met schapen heeft dus een streepje voor :)) Met Dundy doe ik af en toe hoopers en tot voor kort frisbee maar dat mag hij ivm rugklachten helaas niet meer. We zijn gek van alles wat met Australië te maken heeft :D Ook rasgerelateerde dingen zijn top. Ik ben alleen wel streng ~~}> in het onderscheid tussen een Australian Kelpie en Working kelpie _O- Die van mij zijn Working Kelpies. Hetzelfde geldt voor rode en blauwe Australian Cattle Dogs, Dundy is rood :))

Afbeelding
(Vlnr: Ben, Dexter, Dundy)

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:10

Boktnaam: CaptainJS

Naam hond(en): Pleun

Ras(sen): Duitse dog

Leeftijd hon(en): 4 jaar. 10-10-2017

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Ze kan heel slecht tegen dingen met kip.

Top lijst voor mijn hond(en): piepspeeltjes (groot is grote hond) zachte kauwbotjes en koekjes. Halsbanden zijn altijd leuk. Ik wil graag met haar gaan oefenen met een clicker, dus die is altijd handig om te krijgen.

Flop lijst voor mijn hond(en): Kip. kong vind ze niet echt leuk (hier hebben we niet zo veel mee gedaan, dus het kan zijn dat ze het wel leuk vind. Runderoren, varkensoren lust ze niet. Geen dentasticks.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Pleuntje is een lieve lompje Duitse dog die graag met haar 65 kilo op schoot komt zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:46

Klinkt super leuk! Het hele topic van de 21 versie doorgenomen en ik doe graag mee!

Boktnaam: kanjerroos

Naam hond(en): Marlo

Ras(sen): border collie

Leeftijd hond(en): 5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: reageert niet goed op granen en zoals al vaker genoemd liefst geen snacks met veel toevoegingen/suikers etc

Top lijst voor mijn hond(en): alles wat handig is als hondeneigenaar . (Kauw)snacks, speeltjes van goede kwaliteit om samen mee te spelen, handige gadgets voor canicross/canitrail, denk/snuffelspelletjes, fijne handdoek of badjas, voor honden geschikte frisbee, shampoo etc

Snoepjes of koekjes met granen of toevoegingen als bijvoorbeeld suiker.
Knuffels (deze worden vakkundig gesloopt)
Tennisballen
Speeltjes met piep.

Leef je uit:
Marlo is niet van mijzelf maar logeert vrijwel iedere week een dag of 3/4 bij mij vanwege tijdgebrek van de eigenaresse. Wij houden van wandelen en sporten graag samen (canicross/canitrail/dog survival) en ontdekken samen graag nieuwe wandelroutes in voornamelijk Zuid Limburg (waar ik woon) of in Dordrecht (waar Marlo woont en ik een deel van de week verblijf). Naast het bewegen houden we er beide ook erg van om zijn hersenen aan het werk te zetten en doen we regelmatig spelletjes om hem ook op dat vlak tevreden te houden.
Naast het bezig zijn is het bij Marlo ook echt nodig om verplicht rust in te bouwen, wij hebben daarom geen speeltjes of knuffels die hij in huis mag gebruiken, hij krijgt regelmatig wat te kauwen maar verder betekent in huis: rust. Daarom zullen knuffels en speeltjes voor in huis hier niet worden gebruikt.
Speeltjes waarmee wij samen buiten kunnen spelen zijn wel welkom!

Foto’s erbij moet ik nog even mee oefenen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:52

Boktnaam: MarijeR

Naam hond(en): Ollie, Otis & Finlay

Ras(sen): Dwergschnauzer, koningspoedel, doodle

Leeftijd hond(en): bijna 9, bijna 2 en bijna 1 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen

Top lijst voor mijn hond(en): Ze worden blij van alles. Van ZP speeltjes tot wc rolletjes en het gaat vaak ook net zo snel kapot… 
Stevig speelgoed (van kong bv) gaat wel lang mee.
Piepjes geen probleem :D
Ook geen probleem met 2e hands spullen.

Ze lusten ook alles.
Lange wandelingen zitten er de komende tijd niet veel in ivm een operatie van mijzelf dus denkspelletjes of voer spelletjes zullen ze waarderen.

Iets met hard plastic, Finlay heeft al eens wat van hard plastic opgegeten wat er met een operatie uit moest…
Knuffels, gaat heel snel kapot.

Leef je uit:
Ollie is de serieuze hond van het stel en de grote baas. Speelt wel met speeltjes maar ligt er net zo graag een hele avond op te waken dat de anderen het niet pakken.
Wint nog steeds onderlinge trekspelletjes door zijn gegrom :')

Otis is de goedzak. Altijd in voor een spelletje, helemaal als daar hard rennen bij hoort, maar laat ook altijd alles afpakken. Enorm gevoelige hond.

Finlay, tja de terror puppy. Jat alles, sloopt alles, vreet alles op. En ondanks dat net wel geslaagd voor zijn 3e cursus met de hoogste beoordeling van zijn klas ;)

Met z’n drieën een geweldig stel dat geniet van lange wandelingen maar ook braaf op een terrasje liggen vinden ze geen probleem.

Komend jaar gaan zowel Otis als Finlay verder met de gevorderden cursus gehoorzaamheid.

De instagram van de heren: @otis_the_standard_poodle

Ollie de dwergschnauzer:
Afbeelding

Afbeelding

Otis de koningspoedel:

Afbeelding

Afbeelding

Finlay de doodle:

Afbeelding

Afbeelding
Schoothondje met 5 maanden oud bij mijn vader op schoot :')

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:51

Oh wat leuk, we doen graag mee :D

Boktnaam: Jess_Ashlinn

Naam hond(en): Diesel

Ras(sen): Kruising Benner Sennen x Deense Dog x Sint Bernard

Leeftijd hon(en): bijna 9 maand nu

Niks

Speelgoed is erg leuk, hij vindt vrijwel alles leuk. Lekkere kluiven is ook welkom :)

-

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Diesel doet z’n naam eer :D. Ontzettend lieve en speelse hond. Diesel doet mee met de detectie lessen en heeft inmiddels level 1 behaald en we zijn nu bezig voor level 2.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:08

Moestuin schreef:
Boktnaam: Moestuin

Naam hond(en): Lilly en Nox

Ras(sen): Wolfkees x gewone kees en Duitse Herder

Leeftijd hon(en): Lilly 5,5, Nox 3

Graanallergie bij Nox

Kauwstaven, stevige gooispeeltjes, ballen, vleessnacks, alles wat niet snel kapot gaat!

Iets uit fleece, mandjes of matten. Alles wat snel stuk gaat of geen 5 minuten herder tanden kan weerstaan

Leef je uit:

Lilly is blij met alles. Nox ook maar die vernield erg snel heel veel. Voorbeeld: Water gegeven in een zwarte speciekuip. Na een uur de kuip in schilfertjes kunnen oprapen. Stevige zaken zijn dan ook een absolute must. Anders is het ook zonde van het geld als bv een knuffel na 2 minuten vuilnisbakmateriaal is :)
Nox is zwaar allergisch voor granen, dus alles graanvrij zou fijn zijn.

[ [url=m/2t1eRT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WWl0Lj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met erg veel verdriet moet ik de inschrijving aanpassen naar enkel Lilly. Ik pas het in de komende weken wel aan. Momenteel valt het mij te zwaar.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:12

Maar nox is pas 3.... jeetje. Geel veel sterkte

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:13

Jeetje wat een naar nieuws Moestuin.
Veel sterkte gewenst Y;(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:25

Ach jee, wat triest ;( Heel veel sterkte!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:46

heel veel sterkte Moestuin!

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:14

Sterkte Moestuin Y;(
Neem vooral je tijd met aanpassen, er is nog zat tijd

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:17

Ik doe graag mee.

Boktnaam: VillaNeusjes

Naam hond(en): Hoax en Fietje

Ras(sen): Hoax is een Hollandse Herder , Fietje een cyperse rescue waar Teckel en Jack russel in zit (onder andere

Leeftijd hon(en): Hoax is nu 10 maanden, (18 oktober een jaar ) Fietje is nu 3,5 (28 oktober 4)

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Mijn honden hebben geen allergie oid, wel is Hoax een enorme sloper

Top lijst voor mijn hond(en):Voor Hoax : sloop proof speelgoed of bijtknaag spul en alles met water . Foetje is geen speelgoed hond tenzij het een mini aapje is van IKEA (en die zijn er niet momenteel )

Flop lijst voor mijn hond(en): Fiet: meeste knuffelspul, ballen etc. Hoax vind niets stom maar delicaat spul leeft niet lang

Leef je uit:

Hoax is mijn assistentiehond in opleiding. Fiet (Sofietje) is mijn huisprinses. Fiet komt van Cyprus, is verlegen maar dapper op haar eigen manier en houd van eten en slapen onder een deken of dekbed.

Hoax is een nu 10 maand jonge puberende hormonenbal die enorm graag spullen sloopt, gek is op alles met water (heeft een prive zwembad) een blij ei is en super enthousiast. Hij houd van kauwen op flinke botten, spelen met ballen en met alles wat piepet en geluid maakt.

fotos:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding