Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:ik woon naast een uitlaatstrook, nog nooit iets geroken gelukkig. En het is geen plek waar je je auto normaal parkeert. Ene kant van de rijstrook is de stoep, andere kant is gras waar je dus je hond uit kan laten. Ik denk dat het echt heel erg afhangt van de inrichting van de omgeving. En, zoals gezegd, hier wordt dus wel regelmatig met zo'n zuiger het grasveld volledig schoon gezogen.
PSvanLot schreef:Ik vind niet opruimen echt zo vreemd en super goor.
Bij vriendin hoeft het ook niet. Je parkeert daar je auto langs een groenstrook waar je super op moet letten als je uitstapt om niet in de hopen stront te stappen. Met het warme weer komt er ook echt een gore geur vanaf. Kleine moeite toch om (te verplichten) op te ruimen?
SusanH schreef:Ik vraag me dus oprecht af, wat doen gemeenten met dat geld. En ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom wij als hondenbezitters moeten betalen, terwijl katten overal los mogen lopen en ook hun behoefte mogen doen. Zelfs in mijn tuin. En als je dan de gemeente belt omdat je overlast wilt melden, dat dat dan niet kan omdat ze niet toezien op katten en eventuele overlast daarvan. Moet wel zeggen, sinds de hond in de tuin is, is de tuin kattenvrij
Ineke2 schreef:Spijkenisse veel belasting en op een heel onlogische plekken ( kleine ) losloop plekjes. Dwz langs een drukke weg zonder hek eromheen.
SusanH schreef:Ik vraag me dus oprecht af, wat doen gemeenten met dat geld. En ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom wij als hondenbezitters moeten betalen, terwijl katten overal los mogen lopen en ook hun behoefte mogen doen. Zelfs in mijn tuin. En als je dan de gemeente belt omdat je overlast wilt melden, dat dat dan niet kan omdat ze niet toezien op katten en eventuele overlast daarvan. Moet wel zeggen, sinds de hond in de tuin is, is de tuin kattenvrij
Wirobelgje schreef:Wow Babootje, dat is echt heel erg prijzig
Popstra schreef:Ik woon in het buitengebied van gemeente Woudenberg. Op het platteland dus. Wij hebben een groot omheind perceel van bijna 3 hectare. Ik heb hier 5 honden die nooit buiten het hek komen dus altijd op prive terrein zitten en onlangs kwamen ze aan de deur met de vraag of we honden bezitten want we moeten belasting gaan betalen.
Belachelijk natuurlijk, ze schijten en pissen in m’n eigen tuin en we ruimen dit zelf op. Heb nog niks betaald
Mdrf schreef:SusanH schreef:Ik vraag me dus oprecht af, wat doen gemeenten met dat geld. En ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom wij als hondenbezitters moeten betalen, terwijl katten overal los mogen lopen en ook hun behoefte mogen doen. Zelfs in mijn tuin. En als je dan de gemeente belt omdat je overlast wilt melden, dat dat dan niet kan omdat ze niet toezien op katten en eventuele overlast daarvan. Moet wel zeggen, sinds de hond in de tuin is, is de tuin kattenvrij
Dat is ook het hele kromme van hondenbelasting. Waarom moet je wel voor een hond betalen, maar niet voor katten die smerig in je tuin schijten...