Wat te doen met kittens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:23

Aangezien de kittens niet echt van TS zijn, kan ze die gewoon gratis aan het asiel meegeven als "gevonden". Dan betaal je daar normaal niets aan.

Overigens gewoon de gemeente inlichten over de oudere katten, die komen ze normaal steriliseren en chipped - altans in België.

Ik snap ookwel dat het niet grappig is om te moeten opdraaien voor de kosten - maar eigenlijk had TS gewoon beter de kittens van de eerste keer naar het asiel gebracht. Wettelijk gezien (al weet ik niet zeker wat de wetten in NL zijn, ik denk dat die niet zo streng zijn als in België) moet TS de dieren chippen, vaccineren en laten helpen. Je wil daar natuurlijk uit je kosten mee zijn, dus dan reken je al op 150-200 per kitten, en persoonlijk denk ik niet dat mensen daar snel geld voor neerleggen.

Als de wetten in NL lakser zijn, doe je gewoon wat je wil hé :+

Edit: Geen mensen in je omgeving/familie/vriendenkring bij wie je kan polsen?
Laatst bijgewerkt door Quebelle op 15-08-22 21:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 21:29

Ze hebben allemaal wel wat last van de oogjes gehad en daarvoor heb ik ook zalf van de dierenarts gekregen. de foto's zijn van een week of 3 geleden en de katten hebben nu allemaal mooie droge oogjes :)

Qua kosten ben ik nu al zeker €450 euro kwijt aan kittenmelk, brokjes, zalf, ontworming en ontvlooien. Ik wil ze met alle liefde laten enten en castreren, maar als ik nu al zoveel geld bij moet leggen en ik op de verkoopsite maarliefst 1 reactie heb gehad zie ik dat niet zitten. dan ben ik straks 1000 euro kwijt en zit nog steeds met 3 kittens die ik helemaal niet wil.
De situatie met de 'buurvrouw' is gecompliceerd en zal voorlopig ook niet veranderen. Hier ben ik wel mee bezig, maar dit staat los van deze schatjes die een eerlijke kans verdienen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 21:31

Quebelle schreef:
Aangezien de kittens niet echt van TS zijn, kan ze die gewoon gratis aan het asiel meegeven als "gevonden". Dan betaal je daar normaal niets aan.

Overigens gewoon de gemeente inlichten over de oudere katten, die komen ze normaal steriliseren en chippedn - altans in België.

Vroeger had je van die dagen bij de veearts dat ze alles gratis of tegen een heel erg gereduceerd tarief deden, helaas is dat nu niet meer zo.

Ik had een dealtje voor de eigenaar gemaakt met de veearts alles te castreren/steriliseren voor een zeer gunstige prijs, waarbij de katten werden gebruikt om leerlingen op te leiden. hier wilde de eigenaren niet in mee gaan helaas.

peach2001

Re: Wat te doen met kittens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:40

Ik zou het probleem even voorleggen aan een kleine (zzp) da in je buurt, vaak als ze weten dat je ze voor de dood hebt weggehaald en er een goed tehuis voor zoekt kun je nog wel eens een dealtje maken om ze puur tegen kostprijs te laten castreren en ze weten ook vaak nog wel klanten die graag wel een kitten willen overnemen. Maar niet bij een kliniek, gewoon een zelfstandige landbouwhuisdieren da ofzo.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:02

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:22

Ik ben zelf vrijwilliger bij een kittenopvang. Wij vangen kittens (en evt. moederpoezen op), verzorgen en behandelen ze en maken ze tam. Als de moederpoes te wild is, wordt ze gesteriliseerd en terug geplaatst waar ze woonde. De kittens die tam te maken zijn, herplaatsen we incl. tegoedbon voor sterilisatie. Wellicht zit een dergelijke stichting ook bij jou in de buurt en kunnen zij de kittens van je overnemen en/of de volwassen katten bij de buurvrouw laten helpen.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:33

Ooow die zwart witte, dat poesje is dat er nog? en waar woon je dan? ik heb interesse

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:40

Als ik je een tip mag geven. Plaats ze op facebookgroepen zoals “Fadim’s” of “Keeping up with Leah”. Klinkt heel raar maar daar zitten veel “stadse” in en ook moslims etc. Zijn altijd wel mensen opzoek naar kittens en dan ben je ze zo kwijt. Maar niet vergeten dat moslims alleen voor onkosten mogen betalen dus de hoofdprijs kan je er niet voor krijgen ;)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 05:45

Desi_2409 schreef:
Ooow die zwart witte, dat poesje is dat er nog? en waar woon je dan? ik heb interesse

Ja ze is er nog :)

Ik woon in de achterhoek.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 05:46

meganvr schreef:
Als ik je een tip mag geven. Plaats ze op facebookgroepen zoals “Fadim’s” of “Keeping up with Leah”. Klinkt heel raar maar daar zitten veel “stadse” in en ook moslims etc. Zijn altijd wel mensen opzoek naar kittens en dan ben je ze zo kwijt. Maar niet vergeten dat moslims alleen voor onkosten mogen betalen dus de hoofdprijs kan je er niet voor krijgen ;)

Bedankt! Ik hoef ook helemaal niet de hoofdprijs, ik zou gewoon graag zien dat ze goed terecht komen.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 06:23

Quebelle schreef:
In België moet de verkoper de kittens verplicht steriliseren en registreren, of je ze nu gratis weggeeft of niet. Ook mag je technisch gezien geen advertenties op het internet plaatsen. Even controleren of dat in NL zo ook is, anders zou je wel in de problemen kunnen raken - al zijn de regels daar waarschijnlijk wel anders :j

dat is toch niet te controleren??

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:05

Ik stuur je even een pb ivm zwart witte poesje

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:34

Ik weet niet of je de foto's van dit topic ook op mp gebruikt hebt maar die kunnen beter. Zeker als er veel keuze is, is het verhaal en de foto's vaak doorslaggevend of mensen wel of niet voor "jouw" kittens gaan.

Succes verder

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:42

Nyaleti schreef:
Zijn ze nu gewend om buiten te komen? En welke omgeving zit je? Ze zijn nu dus ook gewend aan andere katten? Ik heb evt wel interesse in 2 of alle 3.

De oogjes van die kater, zijn die altijd viezig en zo half gesloten? Dan die zsm naar een nieuwe baas want die mag dan even op controle bij de dierenarts.

Dit bericht gezien ts? Ik zou ze zelf het liefste samen plaatsen namelijk. Kittens horen iig niet alleen op te groeien.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 07:48

Kimbers schreef:
Nyaleti schreef:
Zijn ze nu gewend om buiten te komen? En welke omgeving zit je? Ze zijn nu dus ook gewend aan andere katten? Ik heb evt wel interesse in 2 of alle 3.

De oogjes van die kater, zijn die altijd viezig en zo half gesloten? Dan die zsm naar een nieuwe baas want die mag dan even op controle bij de dierenarts.

Dit bericht gezien ts? Ik zou ze zelf het liefste samen plaatsen namelijk. Kittens horen iig niet alleen op te groeien.

Ik heb contact gehad met nyaleti en ze ziet er vanaf omdat ze niet buiten gewend zijn. En omdat mijn oudere katten niet lief zijn en ze dus maar af en toe samen zijn als ik erbij ben. :)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 07:48

EllyC schreef:
Ik weet niet of je de foto's van dit topic ook op mp gebruikt hebt maar die kunnen beter. Zeker als er veel keuze is, is het verhaal en de foto's vaak doorslaggevend of mensen wel of niet voor "jouw" kittens gaan.

Succes verder

Ik weet dat de foto's beter kunnen, maar ik ben daar niet goed in :+

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:12

Sastaic schreef:
Desi_2409 schreef:

Ja ze is er nog :)

Ik woon in de achterhoek.

Ik heb je een pb gestuurd

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:04

cile205 schreef:
Quebelle schreef:
In België moet de verkoper de kittens verplicht steriliseren en registreren, of je ze nu gratis weggeeft of niet. Ook mag je technisch gezien geen advertenties op het internet plaatsen. Even controleren of dat in NL zo ook is, anders zou je wel in de problemen kunnen raken - al zijn de regels daar waarschijnlijk wel anders :j

dat is toch niet te controleren??

Zeker wel, via de dierenarts. Geregeld worden loslopende katten ook gevangen en gecontroleerd. Er mogen ook geen advertenties meer geplaatst worden ivm de verkoop van katten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:49

Katten zijn snel gewend om buiten te lopen.
Zeker op die leeftijd.

Grootste probleem is de buurvrouw.
Is daar via een melding iets aan te doen?
Dit is dweilen met de kraan open.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:40

Sastaic schreef:
Ze hebben allemaal wel wat last van de oogjes gehad en daarvoor heb ik ook zalf van de dierenarts gekregen. de foto's zijn van een week of 3 geleden en de katten hebben nu allemaal mooie droge oogjes :)

Qua kosten ben ik nu al zeker €450 euro kwijt aan kittenmelk, brokjes, zalf, ontworming en ontvlooien. Ik wil ze met alle liefde laten enten en castreren, maar als ik nu al zoveel geld bij moet leggen en ik op de verkoopsite maarliefst 1 reactie heb gehad zie ik dat niet zitten. dan ben ik straks 1000 euro kwijt en zit nog steeds met 3 kittens die ik helemaal niet wil.
De situatie met de 'buurvrouw' is gecompliceerd en zal voorlopig ook niet veranderen. Hier ben ik wel mee bezig, maar dit staat los van deze schatjes die een eerlijke kans verdienen.

Ga eens overleggen met Stichting Zwerfkatten Nederland.
Leg hun die situatie uit.
En misschien hebben ze de een of ander idee qua kittens nu en de verblijvende moederpoezen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 14:37

Vanavond komt er iemand kijken voor het zwarte poesje *\o/*

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:22

Hoe gaat het er nu mee TS?

al een mooi plekje gevonden voor alle 3 of voor de zwart witte?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 21:31

Die wat voor het zwart-witte katje kwam kijken kon niet kiezen en neemt beide poesjes. Zij komt ze volgende week na haar vakantie ophalen. De kater heb ik helaas nog geen plekje voor. Wel jammer want hij is echt super lief een aanhankelijk (stiekem mijn favoriet :knuffel: )

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:36

Als ik al een huis had had ik er zo een (of drie) van je overgenomen. Maar helaas. :')