Nyaleti schreef:Ik heb bij de dierenarts gewerkt en dus mensen wel eens gesproken over hun verzekeringen en toch vaak gehoord dat het tegenvalt.
Naarmate de hond ouder wordt, gaat de premie vaak omhoog.
Veel wordt er niet vergoed of achteraf gezien maar voor de helft.
Veel voorkomende ziektes bij het ras worden vaak uitgesloten. Wij hebben een Berner Sennen en bijvoorbeeld een HD operatie wordt niet vergoed omdat zoiets gewoon erg vaak voorkomt bij dit ras.
Ook worden sommige rassen überhaupt al uitgesloten.. volgens mij zijn dat de Bulletjes met een kort neusje en korte pootjes.
Anyway, geen persoonlijke ervaring maar na al die verhalen voelt het voor mij ook niet aantrekkelijk om een verzekering af te sluiten.
Nou hebben onze dieren nooit gekke dingen gehad, misschien dat ik van gedachte verander als we een operatie van 3k hebben![]()
Ohja, en als je er een wilt afsluiten is het vaak ook voordelig omdat vanaf jongs af aan al te doen.
Stel ik wil een verzekering afsluiten voor een hond van 8, betaal ik me scheel denk.
Tja, leuk als je geen hond van iemand anders opvangt, maar ik kreeg dus een hond van mijn ouders in huis, 9 jaar oud, en daarom onverzekerbaar. Gelukkig klein ras, dus kleine operaties en dergelijke, kostten geen goudgeld want een kleine hond is niet zo duur qua narcosemiddel.
En ja, verzekeraars zijn geen filantropische instellingen, maar willen winst maken. Vandaar dat de meest voorkomende rasgerelateerde problemen onverzekerbaar zijn, want daar draaien ze verlies op. Ondertussen kun je wel premie blijven betalen.
Verder meen ik me te herinneren dat er verzekeraars zijn/waren, die dieren boven een bepaalde leeftijd eruit gooien, evenals dieren waarvoor teveel gedeclareerd wordt.