DE hondenmand/mat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:57

Ik mis bij alle tips er eigenlijk eentje: hoe slaapt jouw hond het liefst? Onze cockers willen altijd iets onder hun hoofd.Dus matrassen en kussen vallen af net als harde manden van riet of kunststof. Voor onze honden deze manden van Woolf:

Afbeelding
En niet alleen in het mandje willen ze hun koppie hoger hebben liggen :D
Afbeelding

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:04

Ik heb een plastic curver mand met een fleecedekentje erin die ik wekelijks was of vervang door een nieuwe. De mand was ik wekelijks even af. Ik heb voor een golden retriever niet de grootste maat, daar verkoop ze in. Kussens wel geprobeerd maar daar lag ze nooit op. Ze ligt nog steeds meestal niet in de mand trouwens maar het is wel haar plekje voor s nachts en als ze de kinderen zat is.

Wolken

Re: DE hondenmand/mat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:17

Ik koop ook af en toe een kindermatras bij de kringloop. Deze gaat veruit het langste mee en zakt niet in.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:38

Ceetje_bokt schreef:
Ik mis bij alle tips er eigenlijk eentje: hoe slaapt jouw hond het liefst? Onze cockers willen altijd iets onder hun hoofd.Dus matrassen en kussen vallen af net als harde manden van riet of kunststof. Voor onze honden deze manden van Woolf:

[ [url=m/fwQHKl.jpg]Afbeelding[/url] ]
En niet alleen in het mandje willen ze hun koppie hoger hebben liggen :D
[ [url=m/jFkeuu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is bij mijn lab ook. Die wil zich op kunnen krullen, tegen iets aan en met d’r hoofdje op een zachte rand liggen. Ook wil ze languit kunnen strekken en even op d’r rug kunnen. In de Knuffelwuff kan ze alle kanten op. Een mat, kussen of matras op de grond heeft zij nooit prettig gevonden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:10

Hoe slaapt mijn hond het liefst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 14:15

Hahaha die ligt er lekker relaxt bij.
Vaak ligt die op de vloer languit maar idd in de avond vouwt die zich op tot een bolletje en gaat die lekker liggen. Ergens tegenaan heeft niet zijn voorkeur.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:17

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 14:32

Afbeelding

Hij keurt hem goed!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:57

:D had niet anders verwacht! :j

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:14

Ik lees ook even mee. De orthopedische, kunstleren manden van Knuffewuff maar nu lees ik hier dat je toch kans hebt dat het gaat ruiken. En ik vind een stinkend hondenkussen echt verschrikkelijk :o

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:29

Ik vind deze echt met voorsprong de beste:
https://www.hik9.com/
Ze zijn heel hygienisch, je kunt eronder stofzuigen, en het vuil valt gewoon door het mesh. Ideaal voor honden met arthrose/gewrichtsproblemen omdat het goed de druk verdeelt. We hebben en ook een wasbare vetbed hoes over. Het mesh zelf kun je ook in de machine wassen. Onze honden liggen er zeer graag op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 06:44

sevke schreef:
Ze zijn heel hygienisch, je kunt eronder stofzuigen, en het vuil valt gewoon door het mesh. Ideaal voor honden met arthrose/gewrichtsproblemen omdat het goed de druk verdeelt. We hebben en ook een wasbare vetbed hoes over. Het mesh zelf kun je ook in de machine wassen. Onze honden liggen er zeer graag op.

Ja, dat hebben we hier dus ook, ideaal!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:07

Onze duitse dog heeft een peuterbed met peuter matras :D in de keuken zodat ze dan ook gezellig bij ons kan liggen. bevalt prima. In de woonkamer ligt ze op haar eigen bankje :P

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:25

Wij hebben sinds maart 2 Kuranda bedden voor onze Golden dames, en wil echt niks anders meer. Het is even een investering (€ 200,- per stuk voor de grootste maat), maar de meiden liggen er onwijs graag op, ze zijn makkelijk schoon te houden én je kunt er onder stofzuigen. Na ons volgende nest investeren we in nog 2 van deze bedden. Er zit ook nog een jaar sloopgarantie op (best handig met pubers :+ )

Afbeelding
We hebben er een grote knuffel op liggen, omdat ze daar graag tegenaan liggen, maar als we niet thuis zijn, ruimen we de knuffels weg i.v.m. sloopgevaar (2 pubers van 1,5 }:0 )

https://kuranda.eu/nl/home

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:56

Wij hebben alleen grote honden (55+ kilo) en hebben peuterbedjes met matrassen voor ze. Je kan er fijn onderdoor zuigen, de hoezen kunnen op 60 graden in de was en een matrasje is niet zo duur om te vervangen.
We hadden eerst orthopedische bedjes maar in de grootste maat ben je vaak zo €150.- kwijt en mijn honden graven graag voor het liggen dus uiteindelijk gaat het toch stuk. Een nieuw matrasje kost €55.- als je een wat dikkere kwaliteit wil maar als je er geen probleem mee hebt vaak ook voor een habbekrats van marktplaats te halen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:42

Jullie brengen mij echt op een idee.
Had laatst onze logeerkamer opgedoekt en daar had ik een onbeslapen 20 cm dikke memoryfoam- matras.
Had m op mp gezet , maar raak m niet kwijt...
Dus even goed bekijken want is ook 70x 200 en heb 2 herders :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:12

ChefsSpecial schreef:
Wij hebben sinds maart 2 Kuranda bedden voor onze Golden dames, en wil echt niks anders meer. Het is even een investering (€ 200,- per stuk voor de grootste maat), maar de meiden liggen er onwijs graag op, ze zijn makkelijk schoon te houden én je kunt er onder stofzuigen. Na ons volgende nest investeren we in nog 2 van deze bedden. Er zit ook nog een jaar sloopgarantie op (best handig met pubers :+ )

[ [url=m/byjOBD.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben er een grote knuffel op liggen, omdat ze daar graag tegenaan liggen, maar als we niet thuis zijn, ruimen we de knuffels weg i.v.m. sloopgevaar (2 pubers van 1,5 }:0 )

https://kuranda.eu/nl/home

Mooie bedden zeg! Als we ooit nieuwe nodig hebben, ga ik me eens in deze verdiepen. Die knuffel als steun en kussen is top.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:18

sevke schreef:

Mijn hond vindt zo’n stretcher helemaal niets en ik had nog wel een hele mooie op het oog:
https://www.honden-brokkie.nl/producten ... wpPhICsnGY

Deze lijken veel op Kuranda bedden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:29

Qua model wel qua bekleding en bevestiging totaal niet. Op deze kunnen ze houvast krijgen om te bijten en te krabben dat is bij kuranda bijna niet

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 07:29

Billy schreef:
Qua model wel qua bekleding en bevestiging totaal niet. Op deze kunnen ze houvast krijgen om te bijten en te krabben dat is bij kuranda bijna niet

Bedankt voor de info!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:52

wij hebben zelf een strecher gemaakt van het oude doek van de trampoline, hadden een kuranda te leen van de buurvrouw en die beviel goed, alleen was deze kwa vorm net niet 100% voor onze hond, en als je dat geld neerlegt wil je dat wel natuurlijk ! toen zelf een gemaakt van hout en oud trampoline doek !

zo"n strecher is wel echt een aanrader, ook oudere honden staan er veel makkelijker van op. en als je een knuffelaar hebt kan je daar gewoon kleden/knuffels op leggen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:49

Hier zijn de designed by Lotte manden favoriet!
Afbeelding