Kat gedumpt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:32

Ik word weer helemaal blij van dit topic ! +:)+ <3

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:57

Pandora2 schreef:
Shenavallie schreef:
Waar the f*ck gaat het met de beesten (= sommige mensen) heen... Ik zou die gasten zelf wel op hoge snelheid uit het raam willen knikkeren, maar dat mag dan weer niet. Het is dat jullie te ver weg wonen, anders had ik hem heel graag willen adopteren! Hiervoor kan ik mijn man zeker nog ompraten, aangezien hij fijne herinneringen aan wijlen onze zwarte kat heeft.

Wat lief ! Die afstand, dat valt toch wel op één of andere manier te regelen ?

Meet in the middle bijvoorbeeld.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:59

Lietje_1991 schreef:
Shenavallie schreef:
Waar the f*ck gaat het met de beesten (= sommige mensen) heen... Ik zou die gasten zelf wel op hoge snelheid uit het raam willen knikkeren, maar dat mag dan weer niet. Het is dat jullie te ver weg wonen, anders had ik hem heel graag willen adopteren! Hiervoor kan ik mijn man zeker nog ompraten, aangezien hij fijne herinneringen aan wijlen onze zwarte kat heeft.

Ik zou best heen en weer willen rijden, mocht vervoer het probleem zijn/worden. Mijn enige voorwaarde is dat je wel in NL woont :')

Ga met mijn man in overleg. Stuur je later een pb.

lovelance

Re: Kat gedumpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 17:29

Ik lees straks alles bij.
We zijn net terug van de dierenarts. De kat heet Molly en is 6 jaar. Gecastreerde kater. Meer gegevens stonden niet openbaar, dus ik wilde morgen bellen.
Hij zat onder de kleine schaafplekjes en hij heeft koorts. Koortsremmer gehad en de plekjes wat schoon gemaakt. Ook zijn nagels zijn kapot van het vallen op het asfalt.
Liefste kat ooit, laat alles toe terwijl hij zit te spinnen.

Thuis met deze gegevens toch nog een keer de site van Amivedi bekeken en daar stond een 6 jarige Molly op.
Met witte bef, die dus bij onze Molly veel kleiner leek doordat hij aan het zweten was door de koorts.

Amivedi gebeld en nu is het wachten op een telefoontje van de eigenaar.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:48

Oei klinkt als toch gestolen dan?
Hopelijk snel een reactie van de eigenaar die een melding op amivedi heeft laten plaatsen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:58

Sybelle schreef:
lovelance schreef:
Dat er een Dierenambulance onze kant op gestuurd wordt. Nu is dat de afgelopen jaren bij dieren in nood nooit gelukt onze kant op. Dus ben sceptisch of ze komen. De dierenarts is een goed idee mocht ik niks meer horen. De kat zit op dit moment veilig binnen, mijn honden komen daar niet.

Sinds het sluiten van het asiel in Schagen valt Callantsoog onder DB Alkmaar die nu in Purmerend zitten. (Ja, echt daar...) Als het goed is rijdt er nog wel een ambulance in jouw hoek maar ik weet eigenlijk niet waar die de thuisbasis heeft. Ik dacht dat ze tijdelijke mini opvang hadden voor ze de dieren naar Purmerend brengen. Of daar waren plannen voor. Hoe dan ook, erg omslachtig.

Je zou kunnen proberen of asiel t Schuthok in Den Helder iets voor je kan betekenen. Jullie vallen net buiten de regio maar misschien kunnen ze meedenken. Maar als het lukt zou ik met deze achtergrond niet moeilijk doen als iemand anders de kat graag wil hebben zonder tussenkomst van een asiel. O:)

Er rijd idd een dierenambulance daar, misschien 2 omdat het nu gefuseerd is.
Maar ze zijn vreselijk onderbezet, al jaren en nu met het extra gebied erbij word het er niet makkelijk op. Hun thuisbasis zit in Alkmaar en kunnen daar idd een korte tijd wat dieren opvangen voordat ze doorgaan naar het asiel in Purmerend.

Er word al jaren gebakkelijd over een nieuwe opvang in de regio. }>

Gestolen, ruzie...noem het maar.
Hopelik komt het snel goed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:59

Art_Ificious schreef:
Oei klinkt als toch gestolen dan?
Hopelijk snel een reactie van de eigenaar die een melding op amivedi heeft laten plaatsen.

Nou ben ik wel benieuwd wat hier achter zit. Want de eigenaar zal dan niet degene zijn die het arme dier uit de auto heeft gegooid,want inderdaad dan zou hij hem niet op Amivedi gezet hebben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:12

Oh jeetje, wat een wending. Goed bezig TS, fijn dat er mensen zijn zoals jij (en Maria).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:13

Soms veroorzaakt een kat overlast en zijn er buren die zo'n kat gewoon een x aantal km verderop weer uitzet.

Laatst in onze regio nog een hond die vermist was gemeld. Die bleek later door een boze ex 500km verderop naar een Duits asiel gebracht.

Goed bezig hoor, hopelijk is de eigenaar straks gevonden en kunnen jullie Molly weer thuis brengen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:21

Krijgt het verhaal plots een andere wending.
Dat er niet meer gegevens openbaar staan, is met die nieuwe wetgeving volgens mij.
Ik las er laatst nog iets over. Je moet als eigenaar blijkbaar opeens weer één en ander gaan regelen, anders krijgen ze bij het uitlezen van de chip alsnog zo goed als niks te zien. Helemaal van de zotte weer dit :x

Ik ben benieuwd naar het vervolg. Hopelijk heeft Molly een liefhebbend baasje en maken jullie die mensen dolgelukkig nu hij weer terecht is !

Meegelift met een auto of verdwaald en ergens blijven rondhangen waar ze katten haten. Alles kan tegenwoordig. :7

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:24

Wat goed dat je de kat hebt laten controleren op een chip! Wij zijn sinds 10 juni onze zwarte kat Willem kwijt in de noordkop (Anna Paulowna) en bij elke gevonden kat heb je hoop dat het onze Wil is. Deze had iets teveel wit, dus ik zag al snel dat het hem niet was, maar het kan zomaar zijn dat er iemand op zoek is naar deze kat (Molly). Ik heb ook wel gehoord over kattenverplaatsers, misschien dat dat hier het geval is? Veel succes met het vinden van het baasje, ik hoop echt dat het lukt!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:05

Wat goed dat Amivedi gaat bellen!

Hier nog met mijn man overlegd. Had hem bijna overstag, maar hij maakt zich toch zorgen over een van onze katten (wij hebben er drie) die al licht aan het dementeren is. Als we haar niet meer hadden gehad, dan hoefde hij geen twee keer na te denken, zei hij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:24

Nieuwsgierig als ik ben, even op Amivedi gezocht en daar zie ik wel een zwarte Molly staan die al sinds januari vermist is :(:) Maar die heeft witte voorpootjes en die van jullie niet toch? Is dat een andere...?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:42

Molly lijkt idd niet, maar de chipnaam hoeft natuurlijk niet te kloppen. Er staat wel een Mickey op, zwart met wit befje, maar die is dan weer 7 jaar.
Maar even wachten op het telefoontje

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:48

Aah, hopelijk snel duidelijkheid! Arm beestje!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 21:03

Het was inderdaad de juiste Molly, deze Molly is vermist sinds 1 augustus hier in Julianadorp. Samen met nog een kat van deze mensen. Timmie, een rode.
Ze waren dolblij om in ieder geval 1 kat terug te hebben en houden hem voorlopig wel even binnen.
Wat een vreemde dag zo, vol emoties en zorgen. Het zit mij totaal niet lekker dat er dus misschien nog een kat ergens gedumpt is. Het was dat Maria dit zag gebeuren, Molly lag zo goed verstopt in het riet en gras dat je er met je neus boven kon staan en hem nog kon missen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:14

lovelance schreef:
Het was inderdaad de juiste Molly, deze Molly is vermist sinds 1 augustus hier in Julianadorp. Samen met nog een kat van deze mensen. Timmie, een rode.
Ze waren dolblij om in ieder geval 1 kat terug te hebben en houden hem voorlopig wel even binnen.
Wat een vreemde dag zo, vol emoties en zorgen. Het zit mij totaal niet lekker dat er dus misschien nog een kat ergens gedumpt is. Het was dat Maria dit zag gebeuren, Molly lag zo goed verstopt in het riet en gras dat je er met je neus boven kon staan en hem nog kon missen.

Mooi dat het zo afgelopen is! Heel fijn!
Nu bijkomen van deze vreemde dag :(:)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:15

Dus niet gedumpt door de eigenaar maar ontvreemd en toen uit de auto gesmeten? Jeetje...arm beest. Hopelijk komt kat nr 2 ook nog terecht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:34

en hopen dat ze niet opnieuw gevangene n gedumpt wordt
als dit een "boze" buurman is
Weet Maria niet welke kleur of merk auto? Dan kan de eigenaar misschien al achterhalen of het iemand uit de omgeving is

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:55

lovelance schreef:

Jemig wat een wending zeg!!! Een boze buur die de katten heeft gejat en heeft gedumpt??? Wat misselijk makend.... Hopelijk vinden ze de dader, misschien toch ook de dierenpolitie inschakelen misschien dat zij nog wat kunnen om te achterhalen welke bosmongool dit op z'n geweten heeft???

Tegenwoordig staan op zo veel plekken camera's, zou misschien te achterhalen zijn (al is het de vraag ze ze diemoeite gaan doen...)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:28

Eerst: super dat Molly weer bij zijn baasjes is *\o/*
Maar heuh? Wie heeft Molly dan 3 dagen na de vermissing uit de wagen gegooid ??

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:40

Wat een geluk dat jullie de kat hebben kunnen opvangen en wat vreselijk van deze dumpers! Vermoedelijk zat die kat bij hun in de tuin en hebben ze hem maar even verderop eruit gesmeten, meer dan vreselijk!

Mbt de dierenambulance zal ik nog wel even bellen hoe het is afgelopen. Hier in de randstad is het ook druk met zeer veel meldingen en soms maar 2 ambulances. Dan moet je denken aan bv 100 of meer ritten per dag waar heengereden moet en continue een telefoon met melders met zieke gewonde dieren dus dan kan het uren! duren. Soms dat mensen om 5 uur savonds bellen en pas om elf uur savonds de rit gereden is. Of doorgeschoven wordt na de volgende dag.. Uiteraard gaan zieken en gewonde dieren voor dus dan blijft dit soort vaak nog open staan!
Dus zou nog wel even contact opnemen niet dat die ene ambulance die misschien tientallen meldingen moet rijden in allerlei buitengebieden nog zometeen of morgen op de stoep staan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:52

Gebeurt wel vaker dat boze buren de kat meenemen en tig km verderop dumpen. Ken nog zo’n verhaal. Die kat werd maanden later broodmager terug gevonden tientallen km van huis in een natuurgebied.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:17

Op de eerste plaats: echt geweldig dat hij weer bij zijn eigen baasje terug is! <3

Op de tweede plaats hoop ik dat Karma er een ad-hoc zaak van maakt om de dumper(s) op hun nummer te zetten. -:(-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:01

Wat fijn dat hij weer bij zijn baasje is. Jullie hebben deze mensen heel erg blij gemaakt ! +:)+

Wel bijzonder vreemd dat er ook nog een 2e kat van hetzelfde adres vermist is.
Hebben die mensen iets gezegd van buren die niks van katten moeten weten ?