Welke kleine hond verhaart niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Welke kleine hond verhaart niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 17:49

Ik ben niet zo gek van terriërs of ruw harige vachten.

Een zwarte hond heb ik ook al aan zitten denken _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:50

superpony schreef:
Wij hebben een dwergpoedel gehad en was een ideale hond, maar niet voor iedereen.

We hebben een zwarte oliebol*York*Malthezer gehad en dat was echt ideaal. Geen korte snuit en verhaarde niet. Maar vachtje moet je wel bijhouden. Zeer makkelijk hondje.

Wij hebben 2 mops*JR, kortharig, De zwarte laat amper haren los en de fawn wel en die zie je ook, maar zijn korte periodes. Voer heeft ook invloed.
Maar korte snuit en nu 7,5 maar topfit en niet benauwd. In de ergste hitte laten we ze niet bewegen, maar de border collie ook niet.
Leuke hondjes, maar niet de makkelijkste.

Mijn moeder heeft een pekinees*lhaso apso*oliebol en ook korte snuit, maar geen last. Ideaal vachtje, maar gaat wel erg snel klitten, dus wordt kort gehouden. Erg makkelijk en aanhankelijk hondje ook.

Is het geen mogelijkheid om je kleding te wisselen voor je naar huis gaat of als je net thuis komt?

Hoort op de plek van oliebol een ras te staan? :')

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:54

Lhasa apso

Heel fijn als gezins hond . Heel trouw naar vaste personen . Iets minder loyaal naar vreemden .
Goede wakers .

Let op met deze haren moeten ze af en toe een kappersbeurt ondergaan of je hebt een swiffer / mopper ipv een hond .

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:56

Ik zou ook zeggen een poedel. Komt in alle kleuren en maten en zijn zo langharig als je ze zelf wilt houden. Als je dat echt niet ligt dan is een poedel kruising natuurlijk net een ander karakter. Beide vind ik het geweldige honden. Helaas onze Goldendoodle pas in laten slapen na ruim 11 jaar vol liefde. We hebben nu nog een toy poedeltje. Totaal ander karakter en een pittig dingetje. Zorg in ieder geval wel dat je bij een erkende fokker terecht komt en netjes een 2e kruising koopt bij een Doodle. Anders is de vacht vaak nog te weinig poedel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:09

Maaaarije schreef:
Geen enkele hond verhaart helemaal niet.
Maar je moet dus opzoek naar een hond met een knipvacht.
Dan kom je inderdaad uit bij een (kleine) Poedel, Yorkshire terrier, Maltezer, Bichon frise of Havanezer. Die richting zul je dan uit moeten kijken.

Ik ga je verbeteren er zijn wel degelijk honden die helemaal niet verharen :D de 2 achterste voor de volle 100% niet en de 2 voorste echt amper tot niet.
Maar goed dit moet wel een bewuste keus zijn al vind ik dat van alle honden wel.

Afbeelding

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:16

Je zou ook nog een italiaans windhondje kunnen overwegen. Verharen wel iets, maar zijn hele korte haartjes. Kom je wel aan de gang met jasjes en dergelijke, dat moet je ook maar net liggen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:21

cinniz123 schreef:
Maaaarije schreef:
Geen enkele hond verhaart helemaal niet.
Maar je moet dus opzoek naar een hond met een knipvacht.
Dan kom je inderdaad uit bij een (kleine) Poedel, Yorkshire terrier, Maltezer, Bichon frise of Havanezer. Die richting zul je dan uit moeten kijken.

Ik ga je verbeteren er zijn wel degelijk honden die helemaal niet verharen :D de 2 achterste voor de volle 100% niet en de 2 voorste echt amper tot niet.
Maar goed dit moet wel een bewuste keus zijn al vind ik dat van alle honden wel.

[ [url=m/mBm9Jx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou vooruit, de achterste 2 dan niet! :+ :+

Ts, het bruin wat je noemt bij witte honden hoeft niet perse. Je ziet het inderdaad vaak maar het is uiteindelijk een kwestie van goed schoonhouden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:27

moonsparkle schreef:
Amber_anne schreef:
Een Boomer verhaart ook niet en kan zwart zijn bij de ogen

Alle boomers die ik ken zijn super makkelijke hondjes. Ze krijgen ook een stuk beter adem dan een shih-tzu

Een boomer is een kruising tussen verschillende kleine rassen, je hebt dus geen garantie dat je er niet allergisch voor bent

Klopt een Boomer kan een kruising tussen een maltezer en een shih-tzu zijn. De shih-tzu wilt TS niet omdat deze een korte snuit heeft, hier hebben boomers eigenlijk geen last van.

Tevens is ts niet allergisch. Maar de maltezer en shih-tzu verharen beide niet, de Boomer ook niet

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:29

Ruwe jackrussell! Hele leuke vriendelijke hondjes, heel aanhankelijk en speels. Blijven uiteraard wel keffertjes :+

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:30

Stripe000 schreef:
Kijk eens naar een bolonka swetna dan wel raszuivere .
Vriendin van me heeft er een en is echt een schatje!
Kan uren mee wandelen , super cute uiterlijk en handzaam firmaatje.

Zelf heb ik een mini Labradoodle ook een super leuk dier , 9 kilo
Dat is wellicht te groot voor je?

Foto van mijn doodle
Van de bolonka heb ik helaas geen foto maar is te Googlelen.

[ [url=m/oPzdhH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bolonka is geen officieel ras maar net als een boomer mix breed maar dan Russisch, net als alle doodles overigens mix breeds zijn. Dus er bestaat dan altijd een kans dat ze meer verharen dan de bedoeling.

wil je echt zo min mogelijk haren en is de Poedel echt de hond waar je meeste garantie heb op zo min mogelijk haar. Let wel!! Wel een goed gefokte poedel bij erkende fokker!

Ik heb zelf een grote poedel abrikoos voordeel is dat je ze elk model kan geven als je niet houd van de standaard poedel model ;) ook 2 JR en super leuke honden maar verharen als de pest.

Ik ben hondentrimster en zie hoop rassen voorbij komen dus weet wel klein beetje waar ik het over heb.
Laatst bijgewerkt door mvermeulen1 op 25-07-22 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:30

Wij hadden vroeger thuis een schapendoes, die verhaarde ook amper. Wel langharig dus regelmatig borstelen. Maar heerlijk ras, hoop nog steeds m’n man zo ver te krijgen om een hond te nemen O:) aangezien hij licht allergisch is voor haren zou dat een goede optie zijn

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:33

Cookie2222 schreef:
Ruwe jackrussell! Hele leuke vriendelijke hondjes, heel aanhankelijk en speels. Blijven uiteraard wel keffertjes :+

Nou dat heeft ook wel met opvoeden te maken hoor! ik heb 2 JR en blaffen doen ze enkel als het nodig is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:52

Hier een Jack Russel die enorm verhaarde. Altijd. Van die harde plakkerige witte haren. Was een ramp.
Geen keffer trouwens. Wel waaks maar geen overbodige blaffer.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:02

Wat hier werkt is domweg verschil maken tussen nette werkkleding en thuis kleding.
Woon in een huis met 5 honden, die alle 5 best haar hebben, maar toch nauwelijks haar op mijn werkkleding.
Als ik thuis kom kleed ik me onmiddelijk om en hang mijn werkkleding op mijn slaapkamer ( waar de honden niet komen) op.
Honden weten inmiddels precies dat ik ze negeer als ik thuis kom, ze negeren mij dan netjes ook, totdat ik omgekleed uit mijn slaapkamer kom: want dan wordt er begroet

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:46

Ik zou voor een miniatuur schnauzertje gaan. Echt hele leuke hondjes, waar je actief mee op pad kan.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:54

idylle schreef:

Een Cairnterrier *\o/* *\o/*

OK, je houdt niet van Terriërs, maar ik vind het zulke gave hondjes. Stoer, maar toch een klein hondje, gouden karakter, verharen niet en zijn zooo slim! <3
Laatst bijgewerkt door CairnTerrier op 25-07-22 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:00

Mijn ouders hebben een lhasa apso x cairn terrier (boomer). Deze verhaard ook niet.

Ik heb zelf een bernersennen x koningspoedel (bernerdoodle), die verhaard ook niet . Maar die wordt wel 45 kg. :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:10

Mloui schreef:
Je zou ook nog een italiaans windhondje kunnen overwegen. Verharen wel iets, maar zijn hele korte haartjes. Kom je wel aan de gang met jasjes en dergelijke, dat moet je ook maar net liggen.

En die zijn er in het zwart !!
Maar het karaktertje moet je ook liggen. Ze zijn niet te vergelijken met een whippet.

Andere optie: een waterhond!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:51

Spaanse Waterhond een optie? Ontzettend leuk en lief ras. Verharen niet. Moeten hooguit 1 a 2x in het jaar geschoren worden.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:55

CairnTerrier schreef:
idylle schreef:

Een Cairnterrier *\o/* *\o/*

OK, je houdt niet van Terriërs, maar ik vind het zulke gave hondjes. Stoer, maar toch een klein hondje, gouden karakter, verharen niet en zijn zooo slim! <3

Ik zei het ook al! Wij hebben er ook 1 een fantastisch hondje!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:46

Hier ook vroeger een Tibetaanse terriër (oké officieel was het ook een boomer maar 99% Tibetaan). Hij verhaarde wel, maar meer zoals een mens dat doet :) was echt zo fijn.

Ze zijn iets groter, kilo of 13. En ik zag het al voorbij komen maar de ‘terriër’ in de naam is nogal misleidend want daar hebben ze niks van weg :)) Zijn in meerdere kleuren te krijgen. We hadden een lieve blondie.
Afbeelding

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:46

Zwarte hond werkt ook echt goed hoor! Zet maar eens een zwarte en een beige hond in je auto met zwarte bekleding.. Aan de beige haren heb je je handen vol, en de zwarte zie je vrijwel niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:11

Haha ik volg dit topic en zie echt leuke honden voorbij komen. Zelfs rassen waar ik het nog niet van wist, dus als ik later weer een hond zoek weet ik dit topic terug te lezen.

@ts over het bruin aan ogen of mond bij witte honden geldt dit niet voor allemaal.
Mijn poedel bv heeft dat echt niet, hij heeft ook geen traanogen. Enige wat die wel heeft is een bruin gat :+ :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:39

xingridx schreef:
Wij hadden vroeger thuis een schapendoes, die verhaarde ook amper. Wel langharig dus regelmatig borstelen. Maar heerlijk ras, hoop nog steeds m’n man zo ver te krijgen om een hond te nemen O:) aangezien hij licht allergisch is voor haren zou dat een goede optie zijn

Schapendoes wilde ik ook aanhalen :)

Inderdaad alleen plukken haar zo af en toe. En makkelijk haar wat verwijdert kan worden van kleding, niet van die stekelige prik haren.

Afbeelding
Afbeelding

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 23:45

Dit is mijn hondje. Kruising poedel/malteser/Shi tzu. Verhaart totaal niet, wel vaak strepen bij de ogen maar zo’n soort kruising (bijvoorbeeld maltipoo)zie je ook wel eens in het zwart.
Afbeelding