Een zwarte hond heb ik ook al aan zitten denken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Wij hebben een dwergpoedel gehad en was een ideale hond, maar niet voor iedereen.
We hebben een zwarte oliebol*York*Malthezer gehad en dat was echt ideaal. Geen korte snuit en verhaarde niet. Maar vachtje moet je wel bijhouden. Zeer makkelijk hondje.
Wij hebben 2 mops*JR, kortharig, De zwarte laat amper haren los en de fawn wel en die zie je ook, maar zijn korte periodes. Voer heeft ook invloed.
Maar korte snuit en nu 7,5 maar topfit en niet benauwd. In de ergste hitte laten we ze niet bewegen, maar de border collie ook niet.
Leuke hondjes, maar niet de makkelijkste.
Mijn moeder heeft een pekinees*lhaso apso*oliebol en ook korte snuit, maar geen last. Ideaal vachtje, maar gaat wel erg snel klitten, dus wordt kort gehouden. Erg makkelijk en aanhankelijk hondje ook.
Is het geen mogelijkheid om je kleding te wisselen voor je naar huis gaat of als je net thuis komt?
Maaaarije schreef:Geen enkele hond verhaart helemaal niet.
Maar je moet dus opzoek naar een hond met een knipvacht.
Dan kom je inderdaad uit bij een (kleine) Poedel, Yorkshire terrier, Maltezer, Bichon frise of Havanezer. Die richting zul je dan uit moeten kijken.
cinniz123 schreef:Maaaarije schreef:Geen enkele hond verhaart helemaal niet.
Maar je moet dus opzoek naar een hond met een knipvacht.
Dan kom je inderdaad uit bij een (kleine) Poedel, Yorkshire terrier, Maltezer, Bichon frise of Havanezer. Die richting zul je dan uit moeten kijken.
Ik ga je verbeteren er zijn wel degelijk honden die helemaal niet verharende 2 achterste voor de volle 100% niet en de 2 voorste echt amper tot niet.
Maar goed dit moet wel een bewuste keus zijn al vind ik dat van alle honden wel.
[ [url=m/mBm9Jx.jpg]Afbeelding[/url] ]
moonsparkle schreef:Amber_anne schreef:Een Boomer verhaart ook niet en kan zwart zijn bij de ogen
Alle boomers die ik ken zijn super makkelijke hondjes. Ze krijgen ook een stuk beter adem dan een shih-tzu
Een boomer is een kruising tussen verschillende kleine rassen, je hebt dus geen garantie dat je er niet allergisch voor bent
Stripe000 schreef:Kijk eens naar een bolonka swetna dan wel raszuivere .
Vriendin van me heeft er een en is echt een schatje!
Kan uren mee wandelen , super cute uiterlijk en handzaam firmaatje.
Zelf heb ik een mini Labradoodle ook een super leuk dier , 9 kilo
Dat is wellicht te groot voor je?
Foto van mijn doodle
Van de bolonka heb ik helaas geen foto maar is te Googlelen.
[ [url=m/oPzdhH.jpg]Afbeelding[/url] ]
idylle schreef:Ik ben niet zo gek van terriërs of ruw harige vachten.
Mloui schreef:Je zou ook nog een italiaans windhondje kunnen overwegen. Verharen wel iets, maar zijn hele korte haartjes. Kom je wel aan de gang met jasjes en dergelijke, dat moet je ook maar net liggen.
CairnTerrier schreef:idylle schreef:Ik ben niet zo gek van terriërs of ruw harige vachten.
Een Cairnterrier![]()
![]()
OK, je houdt niet van Terriërs, maar ik vind het zulke gave hondjes. Stoer, maar toch een klein hondje, gouden karakter, verharen niet en zijn zooo slim!
xingridx schreef:Wij hadden vroeger thuis een schapendoes, die verhaarde ook amper. Wel langharig dus regelmatig borstelen. Maar heerlijk ras, hoop nog steeds m’n man zo ver te krijgen om een hond te nemenaangezien hij licht allergisch is voor haren zou dat een goede optie zijn