het leed dat brokken voeren heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:51

kiwiwitje schreef:
Ik zou persoonlijk zorgen dat je hond op een plek kan eten waar jouw dochter niet komt. Gelijk voor de hond rustiger met eten voordat ze dadelijk ineens in zn voerbak hangt en anders goed opletten en de bak weghalen als ie klaar is.
Misschien andere voertijden plannen.

Hoewel je een punt hebt met bacterien van vers vlees. Zou ik er net zo goed niet om staan te springen als t een bak brok was. Aangezien de bak brokken net zo goed “vies” word als de hond er doorheen gaat om het op te eten. Helemaal als je t smakelijker maakt met toevoegingen.

Je zou eens kunnen kijken naar acana, brit care grain free of natural greatness. Evt een lepel blikvoer er over.
Maar persoonlijk zou ik eerder een oplossing zoeken zodat hij op kvv kan blijven dan gaan rommelen met brok terwijl ie dat slecht eet.

Onze dochter is nu 3 en onze honden krijgen al jaren vers vlees. Nooit überhaupt over nagedacht qua bacteriën/schadelijk voor dochter oeps… nog niet eigenlijk. Ze weet dat ze niet naar de honden mag als deze staan te eten. Verder eten ze bij ons altijd in de bijkeuken/berging. Dan evt kijken voor andere voer tijden als apart eten niet kan. Maar ik persoonlijk zou de hond lekker op vlees laten als ze het hier altijd goed op gedaan heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:05

Needje schreef:
Wat ik er uit haal is het probleem dat de hond niet alles in een keer opeet en dus laat staan waardoor kind daarna er bij kan.
imo is etensbak wegzetten als hond bij etensbak wegloopt de makkelijkste oplossing.

Maar vers vlees dan laten staan zonder in de koelkast te zetten is dan toch sowieso niet goed? Ook niet voor de hond.

Needje

Re: het leed dat broken voeren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:10

Ach, ik laat het ook staan en m'n katten eten het dan ook later alsnog op.
Denk altijd maar in de natuur eten ze ook niet alles in een keer op. :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:21

Nee das waar. maar als de hond/Kat er niet ziek van word waarom een kind dan wel? Of is dat een rare vraag?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:27

Kattenmagen kunnen wel wat meer hebben.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:30

Wij voeren altijd Farm Foods aan de hond of brokken van Kivo.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 12:47

ik heb er natvoer van de kat door heen gedaan (almo nature) nou tis op hoor!!!

wie had deze tip die mag hem komen uitlaten ;)

en even voor de gene die twijfelt wij letten zeker wel op hoe hij het op de brok doet, gaat het niet dan gaat het niet. maar we kunnen straks ook gewoon makkelijker even weg enz.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:55

De hond 3 x daags het eten aanbieden daarna weg zetten. En het kind een tik op de handjes geven als het er aan zit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:58

pillow schreef:
De hond 3 x daags het eten aanbieden daarna weg zetten. En het kind een tik op de handjes geven als het er aan zit.

Kind is 9 maanden :+

Het is aan de ouders te voorkomen dat een kind erbij kan.. daarvoor hadden ze vroeger al kinderboxen ontworpen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 14:49

Brainless schreef:
pillow schreef:

Het is aan de ouders te voorkomen dat een kind erbij kan.. daarvoor hadden ze vroeger al kinderboxen ontworpen.

ook al was ze ouder dan nog tik om de vingers beetje onnodig :')
er zijn meer manieren naar Rome gelukkig.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:30

DuoPenotti schreef:
Nee das waar. maar als de hond/Kat er niet ziek van word waarom een kind dan wel? Of is dat een rare vraag?

Omdat de zuurtegraat van een hond en kat hoger is dan dat van een mens.

Een hond die kvv of barf krijgt eet ook een rauwe kip. Dat hoeven wij niet te proberen want dan hebben we binnen de kortste keren een salmonella infectie te pakken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:43

Ah wist niet dat het ook kip was. En kip ongekookt.

Ja dan begrijp ik het wel.
Dank je

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:43

Een kind van 9 maanden is heus wel iets te leren, maar niet door er mee in overleg te gaan. Wat is er mis met een tik op de vingers. Daar worden ze heus niet slechter van. Of idd in de box.

Weet je, je kunt ook gewoon wachten tot de hond ingrijpt
Net als bij de kachel, je kunt honderd x zeggen dat het heet is. Maar pas als ze er met de handjes aan komen weten ze wat je bedoeld en is het klaar

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:50

pillow schreef:
Een kind van 9 maanden is heus wel iets te leren, maar niet door er mee in overleg te gaan. Wat is er mis met een tik op de vingers. Daar worden ze heus niet slechter van

Die discussie hoeft niet gevoerd te worden hier.
Want a: het is verboden, b:de meeste ouders gebruiken die methode al lang niet meer c: het is gelukkig ook absoluut niet nodig om een kind wat te leren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:55

Niet eens.
Ik klom tot vervelends toe op de glazen tafel. M’n moeder heeft ook alles geprobeerd. Maar pas toen ze me een tik op m’n vingers gaf heb ik het nooit meer gedaan en ik heb daar echt geen trauma oid aan overgehouden. Beter nog. M’n ma moest het vertellen want dat wist ik echt niet meer.
Ik word zelf altijd moe van die ouders die niet op durven te treden.
De kids van tegenwoordig zijn er imo niet fijner door geworden.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:33

pinkie87 schreef:
mijn man voert de hond.
maar die laat alles steeds staan,
voerbakken op de grond ook als er nog voer in zit.

(heb al vaker wat van gezegd)

zelf moet ik ook steeds achteraan dat die voerbakken goed schoon worden gemaakt.

ik moet dan steeds onthouden om te kijken staat het er nog, moet ik het nog weg halen. enz en dat red ik de laatste tijd gewoon niet meer.

heb dochter van 9maanden en zoontje van 3. dus moet gewoon keuzes maken dat is dit x het voer van de hond en kies dus voor me zelf en mijn kids een keertje

Je hebt dus eigenlijk 3 kinderen… ;-) . Eentje die echt ouder en wijzer zou moeten zijn maar blijkbaar hardleers is. Jammer dat je om hem heen moet gaan denken in oplossingen die je hond treffen.
Helemaal eens dat je hond het prima heeft met wat je ook voert en je voor jezelf kiest maar jeeeee ….dit vind ik wel verdrietig om te lezen. Je houdt blijkbaar veel bordjes in de lucht. Respect. Denk om jezelf. Fijn dat je hier goeie tips hebt gekregen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:50

Brainless schreef:
pillow schreef:

Kinderboxen?
Nou daar klom ik als kleine dreumes gewoon uit hoor zodra ik wat kon stappen :+

@TS,hopelijk blijft kattenvoer eronder mengen een oplossing voor lange duur.

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:54

Je hond in een bench zetten tijdens het eten? Kind kan er niet bij, en hond heeft genoeg tijd om te eten.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 18:02

pillow schreef:
Een kind van 9 maanden is heus wel iets te leren, maar niet door er mee in overleg te gaan. Wat is er mis met een tik op de vingers. Daar worden ze heus niet slechter van. Of idd in de box.

Weet je, je kunt ook gewoon wachten tot de hond ingrijpt
Net als bij de kachel, je kunt honderd x zeggen dat het heet is. Maar pas als ze er met de handjes aan komen weten ze wat je bedoeld en is het klaar

wacht even hier moet ik op inspringen wie zegt hier dat mijn kids onder voertijd bij onze hond komen?! dit heb ik nooit gezegd gaat om de voerbak zelf die blijft staan leg of half leeg!
en op recht met deze warmte vind ik dat vies. mijn man is daar super laks in dus kies ik voor mij gemak dan nog meer dingen waar ik overna moet denken

VanessaSH schreef:
Je hond in een bench zetten tijdens het eten? Kind kan er niet bij, en hond heeft genoeg tijd om te eten.

ehm onze woonkamer is 3 bij 6 ;) onze keuken is ook niet groot.
hebben al box staan haha zou niet weten waar ik hier nog bench zou moeten zetten. daarnaast hij zal dan niet eten ;)

maar nu zo met beetje natvoer er over gaat het goed

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:21

Ik heb kennelijk iets gemist
Sinds wanneer is het verboden om je eigen kind een tik op de vingers te geven.
En de vraag van TS. Ik strooi penspoeder over het eten van de slecht etende hond
Werkt uitstekend .

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:40

Je man een schop onder zijn hol geven geen optie? Raar gedrag, als volwassen vent kan je príma even die zooi opruimen, het is ook zijn dochter toch? Zou er een flinke ruzie voor over hebben, dit soort kinderachtigheid :roll:

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:55

BaileyMix schreef:
Je man een schop onder zijn hol geven geen optie? Raar gedrag, als volwassen vent kan je príma even die zooi opruimen, het is ook zijn dochter toch? Zou er een flinke ruzie voor over hebben, dit soort kinderachtigheid :roll:

Dat mag ook niet hoor, je man schoppen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:09

Ik vind het werkelijk belachelijk dat een hond van z'n voer af moet omdat een kind (door wiens toedoen dan ook) bij het voer kan komen.

Voor mij zou het absoluut geen optie zijn om een dier van voer af te halen waar die het goed op zou doen om deze kulreden.

Je hebt er waarschijnlijk helemaal niks aan, TS, maar ik moest het toch kwijt.

Er zijn genoeg tips gegeven om het beestje wel z'n gewone voer te laten houden. Daar zou ik mee werken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:10

Lezen mensen. De hond stopt zelf met eten voor het op is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:11

Ja? Even terug zetten in koelkast en nog eens later aanbieden?

Man is te laks om het op te bergen.