Vliegen rond konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Vliegen rond konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 07:34

Sorry voor het late antwoord, ben niet dagelijks op Bokt.

Het gaat goed, de plakpoep is weg en die vliegen daardoor ook.
Ik denk dat Teun op het laatst al minder at en dat zij alles op at. Later zal het ook een stukje stress zijn geweest.

Als het goed is krijgt ze morgen een nieuw vriendje. Veel opvangen willen koppelen op hun locatie en dat wil ik niet aangezien Klara niks ziet. Dus was even zoeken. Maar opzicht merk ik niks meer aan haar. Voor nu zou het geen probleem zijn maar in de winter als we veel binnen zijn, zou ik t wel sneu vinden als ze alleen zit. Ze ligt nu veel met de katten.

Hopelijk morgen een match....

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:23

Wat een fijne update! Heel veel succes met het vinden van een vriendje!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:38

ah fijn nieuws. succes met koppelen, hou je ons daar ook van op de hoogte?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 19:50

Nou het vriendje is aangekomen na een reis van 2,5 uur. Net is de dierenarts even geweest aangezien hij niet geënt was en ik dat wel graag zsm wilde.

Het gaat opzicht vanaf het begin goed maar ze ontlopen elkaar nog heel erg. Dus denk voor de nacht nog niet samen opsluiten. Even ieder hun eigen plek.
Blijft altijd lastig, zeker omdat ze snachts vast zitten.

Afbeelding

Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:52

Wat een floof!! Succes :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:54

Ah superleuk <3
Wellicht kun je ze in 2 kooien naast elkaar zetten vannacht? Dat werkte bij mij altijd goed als ik het nog niet aan durfde voor de nacht.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 08:23

Het gaat goed met de konijntjes samen maar ik ben bang dat ik me weer eens wat in de maag heb laten splitsen. Het konijntje heb ik via een groep op fb en ze hebben m gebracht, ze kwamen hier toch langs en dan konden ze zien waar die terecht kwam.

Mensen leken me wel oprecht, moeder en dochter maar ze had me al geappt over een ontstoken oog met foto en dat was niet zo'n ramp. En dat ze wat klitjes weg zouden knippen.

Toen ze vrijdag kwamen met het dier zag ik niet meteen een probleem aangezien alle aandacht naar het koppelen ging. Savonds kwam de dierenarts voor de enting en toen bleek dat hij best lange nagels had, nog steeds veel klitten maar ook zijn tanden zijn onwijs lang. Dierenarts aan huis kan hier niks aan, zij doet enkel een enting en wat kleine dingen, geen ingrepen. Dus zijn prik gehad en zalf voor het oogje, dat gaat al beter. Klitten heb ik er zelf nu zover uit kunnen knippen en nageltjes ook geknipt. Maar ik denk dat het oogje misschien samen hangt met zijn tandjes.

Dus morgen maar weer de dierenarts bellen enndan zal die deze week nog wel geholpen moeten worden ben ik bang.

Ik heb de dame geappt, zij bleek van de tandjes af te weten maar ze moest het in de gaten houden. Nou het zijn echt enorme tanden en eten doet hij echt niet zoals het moet. Begint heel enthousiast en laat het dan vallen.
Dus 2x per dag voer ik m bij met de spuit.

Vind dat zo erg als mensen hun verantwoording niet nemen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:27

Wat vervelend. Dat is wel het nadeel weer van via iemand ipv een (echte) opvang met alle garantie op zowel het klikt als volledig nagekeken. En vaak is met een opvang bij blindheid ook nog wel wat te overleggen qua koppelen.
Gelukkig zijn tandjes wel prima te trekken en kunnen daarna gewoon probleemloos leven. Het is alleen natuurlijk wel vervelend qua kosten. Hopelijk vallen de kiezen verder wel mee, dat is vervelender.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 11:40

Faniek schreef:
Wat vervelend. Dat is wel het nadeel weer van via iemand ipv een (echte) opvang met alle garantie op zowel het klikt als volledig nagekeken. En vaak is met een opvang bij blindheid ook nog wel wat te overleggen qua koppelen.
Gelukkig zijn tandjes wel prima te trekken en kunnen daarna gewoon probleemloos leven. Het is alleen natuurlijk wel vervelend qua kosten. Hopelijk vallen de kiezen verder wel mee, dat is vervelender.

Dat probleemloos leven na trekken van de snijtanden is bij mij dik tegen gevallen.
Bij mijn konijn raakten de traanbuisjes daardoor verstopt (was een risico na zo een operatie zei dierenarts) en had hij continu vuile oogjes, werd uiteindelijk ook blind aan 1 oogje.

Hopelijk kan het gewoon opgelost worden met bijknippen van de tanden ipv ze te moeten trekken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:04

Wat een pech!

Nu heb je een iets wat je weer mag opknappen omdat een ander er niet goed voor hadden gezorgd en bij jou min of meer had gedumpt!

Sterkte ermee!

Dat is ook wasrom er zoveel gedumpt worden in recreatiegebieden en of naar de opvang gebracht!

Het is echt gewoon een dier dat ook onderhoud en verzorging nodig heeft dan enkel ermee te knuffelen. Het is de mensen flink tegengevallen…. Met alle ellende als gevolg.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 13:47

Faniek schreef:

Voor zover ze kon zien zagen de kiezen er redelijk goed uit. Het zijn echt de snijstanden dat zijn meer slagtanden.

Tja wat garantie betreft breng ik een dier toch niet zomaar mee terug.

Morgen meteen de dierenarts bellen. Daar gaan we weer....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 13:48

Ragdollcat schreef:
Wat een pech!

Nu heb je een iets wat je weer mag opknappen omdat een ander er niet goed voor hadden gezorgd en bij jou min of meer had gedumpt!

Sterkte ermee!

Dat is ook wasrom er zoveel gedumpt worden in recreatiegebieden en of naar de opvang gebracht!

Het is echt gewoon een dier dat ook onderhoud en verzorging nodig heeft dan enkel ermee te knuffelen. Het is de mensen flink tegengevallen…. Met alle ellende als gevolg.

Een vriendin zei al: die boft dat die bij mij terecht is gekomen....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:49

Ja, arme konijn!
Deze heeft ook niet veel kunnen rondlopen, dit omdat ze lange nagels had.

Maar je kan er weer mee aan de slag….
Hopelijk snel weer happy …..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 01:08

Art_Ificious schreef:
Faniek schreef:

Dat probleemloos leven na trekken van de snijtanden is bij mij dik tegen gevallen.
Bij mijn konijn raakten de traanbuisjes daardoor verstopt (was een risico na zo een operatie zei dierenarts) en had hij continu vuile oogjes, werd uiteindelijk ook blind aan 1 oogje.

Hopelijk kan het gewoon opgelost worden met bijknippen van de tanden ipv ze te moeten trekken.

Dan speelden niet alleen de tanden een rol, maar ook de kiezen. De kieswortels groeien dan te ver door en drukken de traanbuizen dicht en dat is inderdaad een heel ander probleem en eigenlijk vrijwel niet te behandelen, want alle kiezen trekken kan dan weer niet.
Wij hebben al zo gigantisch veel tanden laten trekken, zijn de kiezen verder goed dan kunnen konijnen daar zeker heel oud mee worden zonder problemen. Soms wel wat vacht verzorging nodig, omdat ze zelf niet zo goed kunnen wassen en knabbelen aan hun vacht om het goed te houden.
En knippen is echt uit den boze met alle risico's op splijten en abcessen en daarnaast scheef kauwen, omdat de tanden nooit goed staan en juist kies problemen ontstaan

@jesito
Stand kiezen is niet te beoordelen zonder narcose, ook niet zonder otoscoop.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 07:59

Nee weet ik, dat zei ze ook. Voor zover ze kon zien zag dat er redelijk goed uit maar ze kon niet ver genoeg naar achter kijken.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:16

das vervelend zeg! Ziet er wel heel lief uit zo met zn tweetjes.
Hopelijk vind je snel een goede dierenarts die jullie kan helpen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 12:10

Ook nog een cavia die sinds gister niet meer wil eten, dus die ook mee.

Konijn heeft te lange snijtanden en 1 zit los. Advies eruit halen. Alleen is de arts die dat doet op vakantie. Ze gaan nu de snijtanden inkorten en dan volgende maand gaan ze eruit. Kiezen zien er gelukkig goed uit. Hij had wel echt te weinig voer in de darmen en maag dus hij moest wel goed gaan eten of goed bijvoeren. Arm dier en ik deed m al met de spuit voeren.

Cavia heeft goede tanden hooguit snijtanden iets te lang, was bang voor een brug. Die is ook in behandeling om de darmen weer goed opgang te krijgen.

Beide blijven tot vanavond daar sowieso.

Ga mijn loon maar rechtstreeks naar de da over laten maken :')

Vind het vooral sneu voor het konijn, die lange reis, te weinig eten, koppeling en ju dit weer.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 08:11

Met Babbel gaat het een stuk beter en eet nu zelfstandig hooi. Hij had haken op de kiezen en te lange snijtanden doordat zijn kaak scheef lijkt te staan. Ze hebben voor nu alles weg gevijld en je ziet nu dat ie kan eten. 25 aug moet hij terug dan gaan ze nog bijwerken en de snijtanden verwijderen.zo willen ze weer proberen of die kaak weer wat rechter op elkaar komt. Diegene die dat soort ingrepen doet en daar goed in is, is op vakantie. Vandaar dat dit later gebeurd. Maar het eten gaat nu een stuk beter maar nog steeds niet zoals ik het graag zie. Hij is ook levendiger.

Maak me meer zorgen om mijn cavia die ik niet aan de gang krijg. Dadelijk maar weer dierenarts bellen.