ellepel schreef:ik heb dit ook een keer gehad!
dat was nog raarder, ik liep met de hond de laatste avondronde en zoals vaker kwamen we een vrouwtje van een paar straten verderop tegen met haar hondje.
onze hond was kruising, ongeveer 10 kilo,die van haar een kruising teckel.
beiden teefjes.
onze honden kenden elkaar al,hadden wel vaker aan elkaar gesnuffeld.
we staan even te praten en de honden vliegen elkaar in de haren, zo raar, leek vanuit het niets.
en hadden echt dikke ruzie!
ik heb ze uit elkaar weten te krijgen,maar toen had mijn hond dus ook een gat in de nek en hoofd.
ik ben wel meteen naar de dierenarts gegaan, zat daar om 1 uur snachts op zaterdag.
paar hechtingen er in en die mevrouw heeft aangeboden te betalen omdat haar hondje begon.
wel heel lief…
maar wat het uitgelokt heeft?
geur,hormonen? geen idee
de keren erna ben ik echt op afstand van andere honden gebleven omdat ik het vertrouwen helemaal kwijt was.
dat heeft echt even tijd nodig gehad voor ik die weer liet snuffelen met andere honden of op een veilige plek los kon laten met anderen.
maar onze hond was alleen, jij hebt nog twee honden?
hoe gaat het daar mee dan.
Met mijn andere 2 honden gaat het super goed, tot nu toe.
Mijn teef is duidelijk de baas van de 3 en mijn kleine hondje is de laagste in rang. Maar het is vanaf het eerste moment eigenlijk probleemloos gegaan.
Mijn teefje is wel een stukje groter dan Mowgli, ze heeft een heel kalme energie maar is wel dominant. Ik zou geen volwassen teef in huis nemen bij haar.
Ik ben wel blij dat die andere 2 zich er niet mee gingen bemoeien gisteren.