Hond heeft gat gebeten in andere hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Hond heeft gat gebeten in andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 21:48

Ze heeft het naar me geappt. Ik heb nog terug geappt of ze niet beter gelijk kon gaan. Maar ze dacht niet dat het iets voor de spoed kliniek was.
Ze is ook nog gewoon een tijd in de buurt hier van strand gebleven (ze woont ongeveer een half uur hier vandaan).
Het is even over 14.30u gebeurt
Om 16.00u heb ik een appje gestuurd hoe het ging met de hond. Toen kreeg ik om 16.30u een appje terug dat ze nog steeds hier in de buurt van strand waren.
Om 18.50u kreeg ik een berichtje dat ze net thuis was en zag dat hij 3 gaten had.
Afbeelding

Ik vind het persoonlijk vreemd dat ze niet gelijk is gegaan. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:57

Nee, dat vind ik ook wel vreemd moet ik eerlijk bekennen, zeker gezien er bloed te zien is op de foto. Met al dat haar is het moeilijk beoordelen, zeker met het blote oog.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:00

Ik vind het bizar dat ze niet gelijk naar de dierenarts gegaan is.

TS, maak je niet te druk dat doet zij ook niet...

En ja, het is ontzettend vervelend voor je. Dit soort dingen wil je niet. Maar geniet ook van de hond en kom tot rust!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:07

Dit is absoluut wel iets voor spoed. Vreemd dat ze er mee wacht.
Voor hetzelfde geld gaat het ontsteken. Dan is ze nog verder van huis.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:09

Wat eem vervelende situatie.

Ik zou wel even melden dat jij kosten die ontstaan door te laat naar de diere arts gaan niet gaat vergoeden...

Heel bijzonder dat ze zo lang wacht...

Muilkorf voor nu een goed idee. En verder training.. En bekijken of losloopgebied wel geschikt is voor deze hond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:12

Absoluut eens! Als er daadwerkelijk gehecht moet worden lopen de kosten snel op om maar te zwijgen over de langere duur van het herstel en de hoeveelheid extra AB.

Aangezien het in de middag gebeurt is had ze niet eens met spoed hoeven gaan maar had ze haar DA kunnen bellen en hoogstwaarschijnlijk gewoon die middag/ vooravond nog terecht gekund bij de DA.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 04:49

Een van onze honden met een groot jachtinstinct verward doodles altijd met schapen. Dat gepaard met behoorlijk wat agressie aan de riem, zorgt soms voor vervelende situaties. Gelukkig is ze verder heel gevoelig en is het goed te voorkomen, maar misschien dat jouw hond ook wel dacht dat ie een schaap beet had. Sommige honden zijn gewoon niet zo slim.
Verder zou ik wel verwachten dat je hond meteen al luistert. Ook al zijn ze timide en bang in het begin. Ik heb ook honden gezien die, omdat ze zo zielig gevonden werden, na een paar maanden uitgroeiden tot monsters—met alle gevolgen van dien. Succes ermee. Hopelijk was het een eenmalig iets en kun je verder van ‘m genieten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 06:10

TinkerTreas schreef:
Ik geloof niet dat je weet hoe alles precies gegaan is. En hoe de stichting werkt.

Ik geloof dat rescues niet altijd zo eerlijk zijn als dat ze zich voordoen.
De zielige verhaaltjes die bij sommige rescue honden komen zijn ook zo uit de duim gezogen om maar een huisje voor de hond te vinden.. maar enige vorm van ondersteuning of hulp is daarna niet te vinden bij, helaas te veel gevallen. Wellicht niet de rescue waar jij mee werkt.. maar er zijn er genoeg die dodgy zijn.

Als professional die voor verschillende rescues heeft gewerkt, heb ik er schoon genoeg van en m'n handen er vanaf getrokken.. want een verhaal zoals die van jou.. is mij helaas niet vreemd.

Success er mee verder.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:18

Niet elke hond reageert lekker op een muilkorf, wat sommige hebben aan de lijn dat ze zich bedreigt voelen hebben sommige honden ook met een muilkorf om.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 07:20

clarence schreef:
Een van onze honden met een groot jachtinstinct verward doodles altijd met schapen. Dat gepaard met behoorlijk wat agressie aan de riem, zorgt soms voor vervelende situaties. Gelukkig is ze verder heel gevoelig en is het goed te voorkomen, maar misschien dat jouw hond ook wel dacht dat ie een schaap beet had. Sommige honden zijn gewoon niet zo slim.
Verder zou ik wel verwachten dat je hond meteen al luistert. Ook al zijn ze timide en bang in het begin. Ik heb ook honden gezien die, omdat ze zo zielig gevonden werden, na een paar maanden uitgroeiden tot monsters—met alle gevolgen van dien. Succes ermee. Hopelijk was het een eenmalig iets en kun je verder van ‘m genieten.

Hij stond eerst gewoon te snuffelen aan die doodle, dus ik verwacht niet dat hij dacht dat hij een schaap te pakken had.

Hier wordt hij gewoon vanaf het begin af aan behandeld zoals de andere honden. In huis luistert hij wel gewoon. Maar als ik bijvoorbeeld zit met hem wil oefenen lijkt hij iets lekkers niet belangrijk genoeg te vinden om voor je te doen.
Buiten gaan zijn oren grotendeels op slot, zeker als hij eenden of katten ruikt of ziet.
Hij wordt in ieder geval niet behandeld als zielige hond.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 07:23

meggiemeg schreef:
Niet elke hond reageert lekker op een muilkorf, wat sommige hebben aan de lijn dat ze zich bedreigt voelen hebben sommige honden ook met een muilkorf om.

Ik krijg als het goed is vandaag de muilkorf binnen. We gaan rustig aan en op een positieve manier aan de slag om hem eraan te laten wennen.
Als dat niet werkt voor hem, dan zullen we iets anders moeten verzinnen. Maar ik hou het in mijn achterhoofd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:31

Vervelende situatie.

Vooral het feit dat hij in de nek grijpt en niet los wil laten.

Dat is namelijk echt anders dan een waarschuwings-snap.

Goed dat je gaat muilkorven.
En ga voor jezelf echt nadenken of je zit te wachten op een hond die hondagressie laat zien en die door durft te bijten zonder te lossen.

Je hebt hem pas kort, je kunt de beslissing nu nog nemen dat deze hond niet bij jouw situatie past.

Goed dat je het zo correct oplost, en die andere eigenaars snap ik écht niet. Dit type bijtwonden met bloed in hals is voor mij echt een 'direct controle bij dierenarts'situatie.
Maar daar kun jij verder niets aan doen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 07:34

Nagini schreef:
TinkerTreas schreef:
Ik geloof niet dat je weet hoe alles precies gegaan is. En hoe de stichting werkt.

Ik geloof dat rescues niet altijd zo eerlijk zijn als dat ze zich voordoen.
De zielige verhaaltjes die bij sommige rescue honden komen zijn ook zo uit de duim gezogen om maar een huisje voor de hond te vinden.. maar enige vorm van ondersteuning of hulp is daarna niet te vinden bij, helaas te veel gevallen. Wellicht niet de rescue waar jij mee werkt.. maar er zijn er genoeg die dodgy zijn.

Als professional die voor verschillende rescues heeft gewerkt, heb ik er schoon genoeg van en m'n handen er vanaf getrokken.. want een verhaal zoals die van jou.. is mij helaas niet vreemd.

Success er mee verder.

Tot nu toe heb ik juist erg goede ervaringen met deze stichting. Ze proberen juist zo goed mogelijk de juiste hond te vinden.
Ze hebben in Spanje ook fosters waar de honden naartoe kunnen als ze twijfelen hoe hij in een bepaalde situatie zal reageren.
Ik denk dat het bij Mowgli misschien juist is dat hij maar zo kort in het asiel heeft gezeten.
Maar goed, de stichting is tot nu toe erg betrokken.
En bij vorige honden bij hun vandaan ook alleen maar goede ervaringen, dat ze heel eerlijk zijn over de honden. En ook besluiten honden niet naar Nederland te laten gaan omdat die waarschijnlijk niet kunnen aarden.
Zij zitten ook niet te wachten op een mis match. Dat is voor hun ook extra werk als een hond terug komt. Maar je kunt het helaas niet altijd voor zijn.

Maar ik snap jou ook wel, zeker als je veel honden bent tegengekomen met probleemgedrag.

Voor mij is dit de eerste die niet sociaal is naar andere honden. Misschien ook wel juist omdat hij 8 jaar in huis heeft gewoond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:43

meggiemeg schreef:

Dat is echt een kwestie van trainen, niet meer, niet minder.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 07:47

Femke_Tweety schreef:
Vervelende situatie.

Vooral het feit dat hij in de nek grijpt en niet los wil laten.

Dat is namelijk echt anders dan een waarschuwings-snap.

Goed dat je gaat muilkorven.
En ga voor jezelf echt nadenken of je zit te wachten op een hond die hondagressie laat zien en die door durft te bijten zonder te lossen.

Je hebt hem pas kort, je kunt de beslissing nu nog nemen dat deze hond niet bij jouw situatie past.

Goed dat je het zo correct oplost, en die andere eigenaars snap ik écht niet. Dit type bijtwonden met bloed in hals is voor mij echt een 'direct controle bij dierenarts'situatie.
Maar daar kun jij verder niets aan doen.

Dat vasthouden daar ben ik ook echt van geschrokken inderdaad.

Ik zit inderdaad niet te wachten op een hond agressieve hond. Maar het zit ook niet in mij om hem dan maar gelijk weg te doen.
Ik ga eerst alles bespreken met mijn trainer (gedragstherapeut). Hij kent mij, hij kent mijn andere honden.
Ik vind het op zich geen probleem als hij altijd een muilkorf om zou moeten, maar ik wil wel op een normale manier ontspannen met hem kunnen wandelen.

Als dat betekent dat hij niet mee naar losloop gebieden kan vind ik dat ook geen probleem. Ik loop grotendeels de langere wandelingen toch apart omdat mijn honden redelijk verschillen in behoefte. Ze gaan normaal meestal maar 1x per week met zn allen tegelijk mee.

Wat betreft je laatste alinea de opmerking "goed dat je het zo correct oplost" : ik ben gewoon aansprakelijk voor de schade die mijn hond aanricht. En ik vind het gewoon schandalig dat er mensen zijn die in zo'n situatie weglopen en geen gegevens achter laten.
Als het bij mij gebeurt, wil ik ook dat het netjes wordt opgelost.
Het was ergens nog een soort van "grappig" ook. We stonden allebei stijf van de stress. Het lukte haar niet om mijn nummer in haar telefoon te zetten en de 2e dat ik mijn nummer moest zeggen wist ik spontaan mn telefoonnummer niet meer :o

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:59

Vervelende situatie TS. Ik wilde je alleen even een hart onder de riem steken :knuffel:

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:06

ik heb dit ook een keer gehad!

dat was nog raarder, ik liep met de hond de laatste avondronde en zoals vaker kwamen we een vrouwtje van een paar straten verderop tegen met haar hondje.
onze hond was kruising, ongeveer 10 kilo,die van haar een kruising teckel.
beiden teefjes.
onze honden kenden elkaar al,hadden wel vaker aan elkaar gesnuffeld.
we staan even te praten en de honden vliegen elkaar in de haren, zo raar, leek vanuit het niets.
en hadden echt dikke ruzie!
ik heb ze uit elkaar weten te krijgen,maar toen had mijn hond dus ook een gat in de nek en hoofd.
ik ben wel meteen naar de dierenarts gegaan, zat daar om 1 uur snachts op zaterdag.
paar hechtingen er in en die mevrouw heeft aangeboden te betalen omdat haar hondje begon.
wel heel lief…
maar wat het uitgelokt heeft?
geur,hormonen? geen idee

de keren erna ben ik echt op afstand van andere honden gebleven omdat ik het vertrouwen helemaal kwijt was.
dat heeft echt even tijd nodig gehad voor ik die weer liet snuffelen met andere honden of op een veilige plek los kon laten met anderen.

maar onze hond was alleen, jij hebt nog twee honden?
hoe gaat het daar mee dan.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:17

Balen ts, ben benieuwd hoe het afloopt.
Muilkorf zou ik zeggen.
Bij ons zit een hondenschool, die neemt geen hondjes uit het buitenland meer aan voor cursussen.
Het gaat 2 of 3 keer goed en dan gaat het toch een keer fout.
Hier al vaak dingen meegemaakt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 08:56

ellepel schreef:
ik heb dit ook een keer gehad!

dat was nog raarder, ik liep met de hond de laatste avondronde en zoals vaker kwamen we een vrouwtje van een paar straten verderop tegen met haar hondje.
onze hond was kruising, ongeveer 10 kilo,die van haar een kruising teckel.
beiden teefjes.
onze honden kenden elkaar al,hadden wel vaker aan elkaar gesnuffeld.
we staan even te praten en de honden vliegen elkaar in de haren, zo raar, leek vanuit het niets.
en hadden echt dikke ruzie!
ik heb ze uit elkaar weten te krijgen,maar toen had mijn hond dus ook een gat in de nek en hoofd.
ik ben wel meteen naar de dierenarts gegaan, zat daar om 1 uur snachts op zaterdag.
paar hechtingen er in en die mevrouw heeft aangeboden te betalen omdat haar hondje begon.
wel heel lief…
maar wat het uitgelokt heeft?
geur,hormonen? geen idee

de keren erna ben ik echt op afstand van andere honden gebleven omdat ik het vertrouwen helemaal kwijt was.
dat heeft echt even tijd nodig gehad voor ik die weer liet snuffelen met andere honden of op een veilige plek los kon laten met anderen.

maar onze hond was alleen, jij hebt nog twee honden?
hoe gaat het daar mee dan.

Met mijn andere 2 honden gaat het super goed, tot nu toe.
Mijn teef is duidelijk de baas van de 3 en mijn kleine hondje is de laagste in rang. Maar het is vanaf het eerste moment eigenlijk probleemloos gegaan.
Mijn teefje is wel een stukje groter dan Mowgli, ze heeft een heel kalme energie maar is wel dominant. Ik zou geen volwassen teef in huis nemen bij haar.

Ik ben wel blij dat die andere 2 zich er niet mee gingen bemoeien gisteren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:02

nou dan had je wel echt een probleem gehad.
ik zou echt even afwachten nu hoe het verder gaat?

volgens mij heb je met honden altijd wel het risico dat het een keer mis gaat ze elkaar toch in de haren gaan hangen om wat voor reden dan ook.
hebben we met de paarden toch ook wel, soms mogen ze elkaar gewoon niet en maken ze ruzie.
als j́ij je fijner voelt dat je hond een korfje om krijgt dan moet je dat doen.
maar het kan best zijn dat het een eenmalige actie was.
zo ook met mijn hond, een tijdje later kon ze met het hondje waar ze ruzie mee kreeg gewoon los spelen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 09:06

ellepel schreef:
nou dan had je wel echt een probleem gehad.
ik zou echt even afwachten nu hoe het verder gaat?

volgens mij heb je met honden altijd wel het risico dat het een keer mis gaat ze elkaar toch in de haren gaan hangen om wat voor reden dan ook.
hebben we met de paarden toch ook wel, soms mogen ze elkaar gewoon niet en maken ze ruzie.
als j́ij je fijner voelt dat je hond een korfje om krijgt dan moet je dat doen.
maar het kan best zijn dat het een eenmalige actie was.
zo ook met mijn hond, een tijdje later kon ze met het hondje waar ze ruzie mee kreeg gewoon los spelen.

Volgens mijn schoonmoeder had die andere hond geen goede aura voor Mowgli :D
Ik ga hem sowieso voorlopig met muilkorf om laten lopen. En trainen.
Als hij een tijdlang stabiel is en ik kan hem goed genoeg lezen, kan ik altijd nog beslissen om de muilkorf weer af te laten.
Maar veiligheid voor alles.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:07

Petpa schreef:

En ja, het is ontzettend vervelend voor je. Dit soort dingen wil je niet. Maar geniet ook van de hond en kom tot rust!

De TS haar hond heeft een andere hond in de nek gegrepen. Zelfs al had die andere hond fysiek helemaal niks, dan was dat nog reden genoeg om je wel druk te maken en ervoor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.

Deze ochtend zelf nog een incident gehad waarbij een grote agressieve aangelijnde hond zijn eigenaar omver trok en op mijn hondje (dat gewoon braaf in stilte op ruime afstand aangelijnd voorbij wandelde) afgestormd kwam, gelukkig heb ik hem kunnen afweren, ik hoop oprecht dat die eigenaar zich flink bezeerd heeft (neen geen medelijden mee, hij heeft er zelf voor gekozen om zich op openbaar terrein te begeven met een hond die hij niet onder controle heeft) en eens grondig nadenkt over hoe hij ervoor gaat zorgen dat dit nooit meer gebeurt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:23

Eilandje vaak zijn dat soort mensen "doof" voor signalen of wat dan ook. Er lopen te veel mensen rond die niet nadenken bij het feit dat er ook andere mensen zijn en dat die hun hond niet zo geweldig vinden als dat de eigenaar ze wel vindt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 09:33

Eilandje schreef:
Petpa schreef:

De TS haar hond heeft een andere hond in de nek gegrepen. Zelfs al had die andere hond fysiek helemaal niks, dan was dat nog reden genoeg om je wel druk te maken en ervoor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.

Deze ochtend zelf nog een incident gehad waarbij een grote agressieve aangelijnde hond zijn eigenaar omver trok en op mijn hondje (dat gewoon braaf in stilte op ruime afstand aangelijnd voorbij wandelde) afgestormd kwam, gelukkig heb ik hem kunnen afweren, ik hoop oprecht dat die eigenaar zich flink bezeerd heeft (neen geen medelijden mee, hij heeft er zelf voor gekozen om zich op openbaar terrein te begeven met een hond die hij niet onder controle heeft) en eens grondig nadenkt over hoe hij ervoor gaat zorgen dat dit nooit meer gebeurt.

Zo'n incident is ook enorm schrikken. Gelukkig kon je de hond afweren.
Al vind ik de situatie die jij beschrijft wel weer heel anders als mijn situatie. Als mijn honden ergens aangelijnd lopen krijgen ze de kans niet om op een andere hond af te stuiven, als ze dat al zouden willen.
Ik liep op een stuk waar honden los mogen. Mo liep aan een 5 mmeter lijn en mijn andere honden liepen los. Vlak voor het incident hadden ze alle 3 nog met een andere hond gesnuffeld wat rustig verliep.
De doodle kwam rustig naar mijn honden toe waarna ze ook weer rustig gingen snuffelen.
En ineens greep Mo de doodle. Als ik had geweten dat hij zo kon reageren, had ik daar niet gaan lopen. En als de eigenaar van de doodle spanning op bij mijn honden had gezien, had zij haar hond bij zich geroepen. De doodle luisterde prima. En ze zei dat ze twijfelde omdat Mo aan de riem liep. Maar omdat alles zo ontspannen liep, liet ze toe dat de doodle ging snuffelen.

Nu moet ik zeggen dat ik in de verte ook iemand heb zien reageren op mijn teef. Die rende in een rotgang de richting op van die mensen (die liepen met een klein hondje). Mijn hond rende op mijn kleine hondje af, maar ik denk dat die mensen hem niet gezien hebben (klein, een beetje een zandkleur).
Ik zag in de verte dat het hondje opgetild werd. En toen mijn honden met z'n tweeën terug naar mij renden, werd het hondje weer neergezet.
Dus ik snap ook echt wel dat het bedreigend is als er een hond op je af komt stormen.
Veel mensen hebben toch wel respect voor mijn teef.
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:37

Ts je schrijft ik was voor de 2e keer op het strand, wanneer was je daar de 1e keer? Je moet alles heel langzaam aan pakken.