Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Ik denk niet dat iemand je dit kwalijk gaat nemen, zeker niet als de DA deze optie ook al benoemd heeft. Hij kent de hond natuurlijk wel.
Vind het overigens echt een zéér kwalijke zaak van de stichting!
Gini schreef:In je openingspost zeg je dat je de stichting globaal een beetje op de hoogte hebt gebracht, heb je hen ondertussen ook van de specifieke problemen op de hoogte gebracht + dat die al een paar keer heeft uitgehaald?
Ik weet eigenlijk niet of deze hond echt gevaarlijk is. Natuurlijk vanuit ons perspectief van een leuke gezinshond die met kinderen en katten kan wel. Maar het diertje heeft op straat moeten overleven, dat doe je niet door alleen maar te kwispelen en lief te zijn. Dat de hond niet thuishoort in de gezinssamenstelling van TS ben ik mee eens. Maar ik vind het moeilijk inschatten of de hond zo gevaarlijk is dat die er best helemaal niet meer kan zijn.
poetser schreef:Gini schreef:In je openingspost zeg je dat je de stichting globaal een beetje op de hoogte hebt gebracht, heb je hen ondertussen ook van de specifieke problemen op de hoogte gebracht + dat die al een paar keer heeft uitgehaald?
Ik weet eigenlijk niet of deze hond echt gevaarlijk is. Natuurlijk vanuit ons perspectief van een leuke gezinshond die met kinderen en katten kan wel. Maar het diertje heeft op straat moeten overleven, dat doe je niet door alleen maar te kwispelen en lief te zijn. Dat de hond niet thuishoort in de gezinssamenstelling van TS ben ik mee eens. Maar ik vind het moeilijk inschatten of de hond zo gevaarlijk is dat die er best helemaal niet meer kan zijn.
Als het alleen om kat en kind ging, dan was inslapen voor mij geen optie. Echter valt hij uit naar iedereen, zelfs als ze in de verte lopen slaat hij al aan. En het is geen enthousiasme helaas. De loodgieter is bijna gebeten, buren zijn al meermaals bedreigd door Pero, om nog maar te zwijgen van de mensen op straat.
Stichting heb ik laten weten hoe de situatie ervoor staat en dat ik graag zou hebben dat zij meekijken voor een oplossing, omdat de situatie alleen maar verslechterd. Hierop ben ik geblokkeerd,nadat ik uitgemaakt ben voor alles wat lelijk is. Gewoon omdat ik het beste voor mijn hond wil.
Ik las nog iets over een muilkorf, dit kent hij helaas. Dat is het enige moment dat hij lelijk doet tegen mij. Daarbij vind ik het niet eerlijk tegenover Pedro om heel de dag gemuilkorft rond te laten lopen. Bij de Da moet hij die om en dat is een flinke strijd. Een snuitje voor buiten zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar hij kan slecht tegen warmte en hijgen kan hij dan natuurlijk ook niet meer...
Ondanks alles hou ik echt van die hond en dat maakt de beslissing niet makkelijker. Ik ben nu onderweg naar mijn vader. Zowel hij als mijn stiefmoeder zijn echte dierenvrienden, dus ik ga het er met hun ook over hebben.
Gini schreef:In je openingspost zeg je dat je de stichting globaal een beetje op de hoogte hebt gebracht, heb je hen ondertussen ook van de specifieke problemen op de hoogte gebracht + dat die al een paar keer heeft uitgehaald?