Hoeveel dierenoppas betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:07

Amber_anne schreef:
Ik zou me eerder zorgen maken dat een 12 jarige nooit goed kan zien of de dieren ziek zijn of iets mankeren. 2 weken vind ik voor konijnen behoorlijk lang om weg te gaan en iemand maar 1 keer per dag even te laten kijken. Wat nou als het heel warm wordt bijvoorbeeld of een van de konijnen krijgt een gasbuik?

En het hok schoonmaken moet toch ook wel vaker dan eens per 2 weken?

Zelf trouwens als kind dit soort dingen gratis gedaan. Een presentje oké, maar een uurloon gaat wat ver.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:08

Oef, wat ben ik dan ouderwets. Mijn kinderen deden dit voor veel mensen in de straat, voor nop.
Meestal kregen ze een grote plak chocolade, of een zak snoep of zo.
Ceffyl, dit betreft geen oppas. € 14,-- per dag? Voor een kwartier werk? Dat maakt dan € 56,-- per uur. Daarvoor wil ik het ook wel doen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:08

Vraag aan de ouders waarmee je haar blij kunt maken en koop een bescheiden cadeautje.

50 euro of 5 euro per dag vind ik erg overdreven voor een klusje van 5 minuten per dag.

Ook ik zie zoiets meer als een vrienden-/burendienst. Elkaar helpen. Hoort wat mij betreft bij de opvoeding dat je niet overal automatisch geld voor hoeft te krijgen. Omdat het om een kind gaat en om 2 weken, is het leuk om haar iets te geven wat ze kan waarderen.

Men, als ik sommige adviezen hier lees, zijn wij er vorig jaar bekaaid vanaf gekomen toen dochter en ik de konijntjes van een schoolvriendinnetje 3 weken lang dagelijks gingen voeren. Voor een ijsbolletjes-bon van een tientje :D Nee hoor, we deden het graag. Maar niet weer 3 weken lang, daarmee leg je best beslag op iemands agenda.

rien10

Re: Hoeveel dierenoppas betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:09

Maar dat is toch een heel leuk cadeautje, Boras? Een ijs-bon. Ik wist niet eens dat dat bestond. Echt heel leuk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:12

rien10 schreef:
Maar dat is toch een heel leuk cadeautje, Boras? Een ijs-bon. Ik wist niet eens dat dat bestond. Echt heel leuk.

Is het ook! Mijn 9 jarige vindt het helemaal te gek om samen met een vriendinnetje "op stap te gaan": op de fiets naar het dorp om een ijsje te gaan eten. Dan voelt ze zich een hele dame <3

Als haar vader en ik meegaan, dan moeten we helaas wel onze eigen bolletjes afrekenen :D
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-07-22 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:13

Papa en mama mee is stom, dat snap je toch wel?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:14

rien10 schreef:
Papa en mama mee is stom, dat snap je toch wel?

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:16

Amber_anne schreef:
Ik zou me eerder zorgen maken dat een 12 jarige nooit goed kan zien of de dieren ziek zijn of iets mankeren. 2 weken vind ik voor konijnen behoorlijk lang om weg te gaan en iemand maar 1 keer per dag even te laten kijken. Wat nou als het heel warm wordt bijvoorbeeld of een van de konijnen krijgt een gasbuik?

Precies dat, het is warm, maden zitten er zo. Zou dat niet 2 weken in de handen van een 12 jarige leggen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:18

rien10 schreef:
Oef, wat ben ik dan ouderwets. Mijn kinderen deden dit voor veel mensen in de straat, voor nop.
Ceffyl, dit betreft geen oppas. € 14,-- per dag? Voor een kwartier werk? Dat maakt dan € 56,-- per uur. Daarvoor wil ik het ook wel doen.

Nou ja, het is een vorm van oppassen: elke dag even langsgaan, aandacht geven, kijken of ze nog in orde zijn, voeren, hok schoonmaken etc.

Ik heb een kat, zijn bak wordt uitgeschept, eten gegeven en ook even kroelen. Ik betaal daar 14,- per dag voor. Iemand moet ook op en neer reizen, er tijd voor vrijhouden, in actie komen als er wel wat gebeurt. Dat hoeft toch niet voor niks omdat het om een kind gaat? Daarmee zeg je eigenlijk dat hun tijd niets waard is, ben ik het gewoon niet mee eens. Ze hoeven er niet rijk van te worden, maar dan is 5 euro per dag toch een leuk bedrag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:19

Ik vind €5 per dag ook een net bedrag.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:22

Voor 2 weken zou ik gaan voor 15 per week. Heeft ze €30 voor die 2 weken. Lijkt me een net bedrag voor het beetje werk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:25

Ceffyl schreef:
rien10 schreef:

Nou ja, het is een vorm van oppassen: elke dag even langsgaan, aandacht geven, kijken of ze nog in orde zijn, voeren, hok schoonmaken etc.
Dus op je vraag in de titel: ik betaal € 0,— en ik krijg € 0,—
Ik heb een kat, zijn bak wordt uitgeschept, eten gegeven en ook even kroelen. Ik betaal daar 14,- per dag voor. Iemand moet ook op en neer reizen, er tijd voor vrijhouden, in actie komen als er wel wat gebeurt. Dat hoeft toch niet voor niks omdat het om een kind gaat? Daarmee zeg je eigenlijk dat hun tijd niets waard is, ben ik het gewoon niet mee eens. Ze hoeven er niet rijk van te worden, maar dan is 5 euro per dag toch een leuk bedrag?

Ik doe dit ook voor buren of familie. Voor nop.
Dus je vraag uit de titel beantwoord ik met “niets”.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:29

Zoals ik zei: ook altijd gewoon gedaan. En nog wel eens.
Momenteel geef ik de buitenplanten water bij twee huizen hier in de buurt. Bij eentje maai ik ook wel gras. Is gewoon goed noaberschap.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:36

Amber_anne schreef:

Dit inderdaad. Zelf zit ik nu met een konijn met EC dat best intensieve zorg nodig heeft. Een ziekte waarbij je snel moet optreden en vrijwel direct mee naar de DA moet zodra de ziekte opspeelt en het is de vraag of een 12 jarig meisje dit wel kan zien en die eventuele zorg kan dragen?

Wilt niet zeggen dat jouw konijnen het kunnen krijgen TS of dat ze überhaupt ziek worden wanneer je op vakantie bent, maar wel iets om over na te denken. Stel dat ze ziek worden en naar de DA moeten heb je wel iemand nodig die gelijk actie kan ondernemen en de zorg ook kan dragen terwijl jij weg bent.
Kunnen de ouders niet mee gaan elke keer?

Daarnaast. Zodra een konijn stopt met eten/drinken/zich niet lekker voelt moet je gewoon snel de DA inschakelen (een met verstand/ervaring en kennis van konijnen). Als je haar op wilt laten passen moet je dat wel even goed door bespreken met haar dat de konijnen altijd hooi en water tot hun beschikking moeten hebben en ook goed uitleggen op welke ziekte symptomen ze moet letten just in case.
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 12-07-22 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:41

belle_boef schreef:
Voor 2 weken zou ik gaan voor 15 per week. Heeft ze €30 voor die 2 weken. Lijkt me een net bedrag voor het beetje werk.

Ik zou ook zeggen 15 per week en 30 euro is een hoop geld voor een 12 jarige. :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:43

Voor mijn gevoel is er wel een verschil tussen een vriendendienst (buren, vrienden, straatgenootjes etc.) of een jong grietje dat helemaal geen band heeft met degene waar je gaat 'werken' en graag wat centen wil verdienen.

Mijn antwoord komt trouwens wel op hetzelfde neer, nl. helemaal niks. Ik zou nl. mijn dieren geen weken toevertrouwen aan een jong kind. Zeker bij konijnen kan er in de hitte best wat gebeuren (denk aan maden in het hok ed.) en het blijven kinderen die daar niet op kunnen handelen.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:46

Ik zie met €50 een goede win-win situatie, jij bent goedkoop uit en zij krijgt een boel geld voor haar leeftijd. Als ze graag wilt werken en geld verdienen, hoe leuk om haar dan te kunnen helpen. Een vakantie van 3 weken kost flink meer dan €50. En met een volwassen oppas ben je meer kwijt.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:47

Wat een gemiep. Konijnjtes kunnen net zo goed buiten zitten waardoor hok niet vaak verschoont hoeft te worden. En volwassene kan net zo goed dingen/ziekte niet herkennen.

Kindje van 12 kan dat prima. Ik past al op andere kindern op die leeftijd, dan kunnen een paar konijntjes ook wel. Elk kind en elke situatie is anders he. TS wil het zo en vroeg niet om advies over wrl of niet door 12jarige laten verzorgen.

Wij deden het ook vaak gratis voor de buren en andersom. Maar situatie is nu wel anders aangezien meisje zelf had aangegeven klusjes te willen doen voor wat extra centjes. Dan lijkt mij 30 tot 40 euro vopr 2 weken prima. Maar in gesprek met ouders over bedrag is ook nooit verkeerd.

Succes en veel plezier op vakantie Ts!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:59

snuffie123 schreef:
Wat een gemiep. Konijnjtes kunnen net zo goed buiten zitten waardoor hok niet vaak verschoont hoeft te worden. En volwassene kan net zo goed dingen/ziekte niet herkennen.

Kindje van 12 kan dat prima. Ik past al op andere kindern op die leeftijd, dan kunnen een paar konijntjes ook wel. Elk kind en elke situatie is anders he. TS wil het zo en vroeg niet om advies over wrl of niet door 12jarige laten verzorgen.

Wij deden het ook vaak gratis voor de buren en andersom. Maar situatie is nu wel anders aangezien meisje zelf had aangegeven klusjes te willen doen voor wat extra centjes. Dan lijkt mij 30 tot 40 euro vopr 2 weken prima. Maar in gesprek met ouders over bedrag is ook nooit verkeerd.

Ben je zelf in het bezit van konijnen?

24 uur niet eten betekent dat ze dood zijn. Konijnen zijn veel complexer dan bijvoorbeeld katten of honden. Of zelfs kinderen als je het mij vraagt.

Dat een volwassenen het ook kan missen is natuurlijk een kul reden om een kind dan maar op te laten passen. Je kunt van een 12 jarige gewoon niet verwachten dat ze alle symptomen herkennen en daar op kunnen handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:02

snuffie123 schreef:

Niks gemiep, buiten ligt meer gevaar op de loer dan binnen wat dat betreft. Plakpoep betekent maden, betekent een dood konijn als je het niet tijdig opmerkt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:03

Als ik het zo lees is het een wonder dat er überhaupt nog konijnen bestaan. Dat ze de zorg van kinderen overleefd hebben. Laten we eerlijk zijn, het verzorgen van de konijnen en cavia's, het verschonen van de kattenbak is in veel gezinnen een klusje voor de kinderen.

Ik ken zat verstandige 12 jarigen die hele kuddes aan dieren verzorgen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:08

Totaal iets anders, maar wij hebben de zomer over meiden in de gewassen/teelt vanaf 12 jaar die graag wat willen bijverdienen. Meisjes verdienen zwart, want ze werken maar 2-3 uurtjes ( plukken) en krijgen €2,75 per uur. Dus ik vind €20,00 heel schappelijk en ook wel goedbetaald voor het werk wat ze er mee heeft.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:09

Konijnen zijn voor wie het even vergeet sec herkauwers (blindedarmkeutels eten wilde konijnen in hun holletje, en ergens buiten schuiven ze zo snel mogelijk veel voedsel naar binnen om veilig voor roofdieren rustig uit te buiken in het hol.
1x/dag kan als de waterflessen groot genoeg zijn en de hooiruif niet in 1x leeg getrokken wordt (groot genoeg en rest hangt van konijn af). Maar dieren die thuis blijven terwijl de eigenaar langere tijd weg is, zou ik of dat nu kip, kat of konijn is 2x/dag iemand langs willen hebben, dieren die uit de routine zijn, want eigen mens is weg kunnen zich anders gaan gedragen met bv lege/vieze waterbakjes, etc. tot gevolg. Dan is zo'n 24 uur tussen controles te lang.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:19

Ik denk dat heel veel konijnenbezitters (niet hetzelfde als konijnenliefhebbers of konijnenkenners) het niet zo nauw zien met de verzorging van het familiekonijn als de kenners in dit topic. Helaas. Maar wel realiteit.

Ts, ik zou je vraag voorleggen aan de ouders van je konijnenhulp. Je ziet wel in dit topic dat mensen er heel verschillend instaan. Wat voor de een goed is, bezorgt je bij de ander een slechte naam.

Fijne vakantie!

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:32

Ik zou dit ook met de ouders bespreken. En anders een totaal bedrag geven of iets van een ijs-bon ofzo.

Zelf ben ik 16 en ik verdien maar €3.60 per uur, en daar moet ik continue voor bedienen of afwassen, dus €5 voor een kwartiertje werk vind ik ook veel :o