Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TrIjNiE__ schreef:Kippen zijn zo leukIk heb momenteel 1 legkip, 2 Padua's en 3 Cochin krielen. De Padua's zijn supertam, komen als je ze roept en vinden het prima om opgepakt te worden en zo gezellig door de tuin te wandelen in je armen
De Cochins raad ik niet aan. Leuke kipjes om te zien, maar worden om de haverklap broeds en blijven ook vaak langer dan 3 weken broeden. De Padua's zijn sierkippen dus leggen niet zoveel eitjes, maar ze zijn wel fantastisch als gezelschap
Binnenkort wil ik graag nog enkele Vorwerk hennen bijhalen. Dat zijn goede leggers die niet makkelijk broeds worden en met een beetje moeite best tam gemaakt kunnen worden!
Voor het kippenhok gebruik ik sinds enkele jaren Finecto+ Protect spray tegen bloedluizen etc. Sinds ik dit regelmatig spray, hebben we geen mijten/luizen/vlooien meer gehad terwijl we voordien elk jaar prijs hadden. We hebben een gigantische kippenwei, maar toch ontsnappen de kippen graag om door de tuin te lopenDat stukje opvoeding ontbreekt nog een beetje haha, naast nog wat aanpassingen doen aan de omheiningom ontsnappen te voorkomen.
Paardenfan25 schreef:Mooi hè, hanenis ie beetje tam?
Die van ons is super lief. Hebben nog een klein cochin haantje die mega agressief is. Gelukkig hebben we de ruimte en kan die met zijn hennetje lekker zijn eigen gang gaan
Paardenfan25 schreef:TrIjNiE__ schreef:Kippen zijn zo leukIk heb momenteel 1 legkip, 2 Padua's en 3 Cochin krielen. De Padua's zijn supertam, komen als je ze roept en vinden het prima om opgepakt te worden en zo gezellig door de tuin te wandelen in je armen
De Cochins raad ik niet aan. Leuke kipjes om te zien, maar worden om de haverklap broeds en blijven ook vaak langer dan 3 weken broeden. De Padua's zijn sierkippen dus leggen niet zoveel eitjes, maar ze zijn wel fantastisch als gezelschap
Binnenkort wil ik graag nog enkele Vorwerk hennen bijhalen. Dat zijn goede leggers die niet makkelijk broeds worden en met een beetje moeite best tam gemaakt kunnen worden!
Voor het kippenhok gebruik ik sinds enkele jaren Finecto+ Protect spray tegen bloedluizen etc. Sinds ik dit regelmatig spray, hebben we geen mijten/luizen/vlooien meer gehad terwijl we voordien elk jaar prijs hadden. We hebben een gigantische kippenwei, maar toch ontsnappen de kippen graag om door de tuin te lopenDat stukje opvoeding ontbreekt nog een beetje haha, naast nog wat aanpassingen doen aan de omheiningom ontsnappen te voorkomen.
Wij gebruiken ook finecto. De spray voor in het hok en de poeder over het voer. Nooit meer last gehad.
[ [url=m/lGJXNJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is onze superhaan
Paardenfan25 schreef:Amber15 Dat is New Jersey Giant. Grootste kippenras ter wereld.
Ik vind het prachtige dieren en ze maken minder herrie dan de kleinere rassen. Haan heeft wel volume, maar laag geluid,dus niet irritant.
Suzanne F. schreef:Kippenvlooien bestaan ook. Is niet hetzelfde als bloedluis.
Ik vind persoonlijk het werk en de stank die je ervan hebt niet opwegen tegen het plezier en de eitjes maar dat is persoonlijk. Het is goed dat je er zo goed over nadenkt van te voren en waar je rekening mee moet houden. Je stukje gras zal er aan gaan. Je kan beter een ren hebben aan het hok vast of als ze eruit kunnen dat ze een erf hebben om op te scharrelen.