Welk vlees/brok voor kat om aan te komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 22:47

Bedankt voor de tips allemaal!

Die van Royal Canin active life, specific intensive en animonda carny gaan ook op het lijstje.

Smuldier diepvries is hier al getest.

Vandaag heb ik haar 3 soorten brokjes gegeven, waar ze vandaag duidelijk de voorkeur had voor Iams. Die brokjes waren grotendeels op. Maar dan hebben we het denk ik over 15 brokjes.
Gister vond ze de kipfilet nog lekker, dus vandaag ook wat erbij. En vandaag laat ze het staan.
Vandaag nog wat zalm gehaald en klein stukje gegeven. Dat at ze vandaag wel graag, morgen nog eens proberen. Heb er in totaal 50gram van liggen dus hoop dat het volgende week op is.
Onze Siamees of de kliko honden krijgen alle restjes die de kat niet opeet. Ik vind het namelijk anders echt voedselverspilling. Maar die doen het allemaal prima op hun eigen eten dus soms voelt het wel een beetje zonde.

Het stomme is dat poes vanmorgen vroeg dus een paar uurtjes in de woonkamer was. En daar staat niet standaard eten ivm de Siamees. En als ze dan trek heeft heeft ze geen geduld en gaat de voorraadkast in en pakt zelf brokjes uit de zak. Dat toont wel aan dat er echt wel een soort van eetlust is waarbij ze niet kan wachten. Echter na een enkel brokje is het dan weer prima voor haar.
Op haar eigen plekje heeft ze dus eigenlijk standaard voer staan. Waarbij dus een zeer wisselend en breed aanbod.
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 08-07-22 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Re: Welk vlees/brok voor kat om aan te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:49

Bloed kan evt ook met een heel licht roesje. Dat doe ik wel vaker. Geen echte narcose, maar een injectie om met even dat scherpe randje eraf te hebben.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 22:52

eilleen333 schreef:
Bloed kan evt ook met een heel licht roesje. Dat doe ik wel vaker. Geen echte narcose, maar een injectie om met even dat scherpe randje eraf te hebben.

Bedankt voor de tip! Daar kan ik zeker wat mee!
Na de vakantie wil ik daar zeker naar kijken. Haar nu nog deze stress aandoen durf ik niet.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:59

Hier werken de schijfjes van Energique voor de kat ideaal (25 gram per schijfje, dus al een portie voor een kat afgewogen).
Mijn kieskeurige eter heb ik op Royal Canin savour exigent (met extra smaak) staan, al denk ik niet dat ik die zou aanraden als ze de rest eventueel nog wel goed eet/open staat om iets te proberen. Want ik heb Minoes sinds ik dat voer niet meer terug gekregen naar iets anders _O-

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 23:05

Goed om te weten. Ook die zet ik op m’n lijstje. :')
Het zou voor ons gewoon leuk zijn als we voedsel vinden waar ze dusdanig van geniet dat ze de bak met plezier heel snel opeet. Ipv 3 brokjes per keer. :(:)
Ik zit me nu vaak zorgen te maken dat stel er is wel een keer wat met haar, dat ze niet echt reserves heeft, maar we ook gewoon niks weten om haar weer aan te laten vullen. Nu zijn het binnenkatten dus gebeurt er niet snel wat, maar je weet maar nooit.
Ook onze vakantie zie ik echt wel tegenop als stresspunt voor haar. Het zal allemaal wel goed gaan. Maar ik zoek liever alvast een oplossing voor er een daadwerkelijk probleem komt.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:31

Onze kat wil alleen de visvariant van applaws de rest raakt hij echt niet aan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:33

Wij hebben hier ook zo'n duo. De ene eet alles en heeft overgewicht en de andere is net wat te slank en is erg kieskeurig. Ze krijgen nat en droogvoer van Applaws.

De slanke likt graag alleen vocht of saus en daarom geef ik dagelijks ook nog een blikje Granatapet soep. Daar is ze iets van aangekomen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:53

absque_dubio schreef:
eilleen333 schreef:

Bedankt voor de tip! Daar kan ik zeker wat mee!
Na de vakantie wil ik daar zeker naar kijken. Haar nu nog deze stress aandoen durf ik niet.

Zou ik inderdaad ook niet doen.
Evt zit ik begin en half augustus een aantal dagen voor waarneming in Lunteren. Dat is niet zo ver van jou vandaan? Als je interesse hebt ben je welkom voor een bloedje :)
Hoewel elke dierenarts dat zou moeten kunnen natuurlijk ;)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 07:32

Hier twee zeer kieskeurige katten. Ze eten wel blikjes Cosma Nature kip en/of tonijn en Gimpet Shiny cat. Dat is bijna puur vlees en dat vinden ze heerlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 07:42

Hier staat mijn patiënt (met maar de helft van zijn tanden) op kvv van Lotgering, gemengd met natvoer van Smilla. En dan alleen de saus, want de brokjes blieft hij niet :roll:
De brokjes eet mijn andere kat wel gelukkig. En hij krijgt los van 2x per dag kvv met de rest mee, tussen de middag ook nog ongezond een zakje Whiskas senior. Dat was het enige natvoer dat er in ging.
Hij was flink te mager, maar nu na 3 maanden is hij weer keurig op gewicht en wordt zelfs weer wat te zwaar.

Smuldier is niet echt voor katten en vinden veel katten ook niet lekker. Je kunt dan beter Darf, Haaksbarf of Lotgering (vleesmix!) proberen. En in het begin zeker mengen met natvoer.

Hills A/D is ook zeker een goede tip. En kun je per blikje kopen bij de dierenarts om eens te proberen.
Hier werd het overigens niet gegeten, maar dat schijnt echt een uitzondering te zijn.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:13

Ik bedenk me net dat mijn moeilijke eter ook de blikjes almo nature eet waar kaas in zit

Die kun je ook per blikje kopen dus is misschien ook nog te proberen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:31

Ik geef hier carnis brok. Hoog in vleesgehalte, genoeg eiwitten en geen graan. Ik denk dat als je een kat aan wilt laten komen dat je daar goed naar moet kijken (als medisch alles is uitgestoten natuurlijk). Hier krijgen ze rond te 30 gram brok per dag. En verder carnibest vlees. Brok meet ik per kat af in surefeed brokken (4 katten met elke andere voerbehoefte) mijn dikke kater krijgt het minste want die moet afvallen. Dan mijn oudste poes die kan goed zelf doseren en is momenteel prima op gewicht. Mocht ze te zwaar worden krijgt ze minder brok en als ze kittens krijgt dan krijgt ze meer. Mijn middelste poes krijgt momenteel wat minder want die mag een klein beetje lichter worden. En mijn jongste die eet 1 keer in de 2 dagen of zo haar brok op. Die vind vlees veel lekkerder. Maar ik moet zeggen als ik ze zwaarder wil hebben hoef ik maar meer brok te geven. Eigenlijk zijn er verl katten dit deze brok lekker vinden. Ik geef wel de kitte variant want de volwassen brok vinden ze te groot en niet fijn. Kitten is precies hetzelfde maar dan kleiner. Ik geef de kalkoen variant. Meeste katten zijn er gek op. Allen Nishi krijgt de kip.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 09:39

Hier werd Royal Canin Sensible 33 zeer goed gegeten. Ik had het gekozen vanwege de hoge acceptatie in de reviews en het hoge vet (22%) + eiwit (33%) gehalte. Toen uitgekozen vanwege een kat die we broodmager kregen maar de brokken (plantenhal budgetmerk) niet at die de vorige eigenaar voerde. Er zijn ook zakjes van 400g van.