Probleem met nieuwe poes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:24

Bij mijn vorige poes was de sterilisatie ook niet helemaal goed gelukt. Die werd inderdaad ook nog steeds krols omdat er een klein stukje van een eierstok was achtergebleven wat nog steeds hormonen aanmaakte.
Dat was wel een teleurstelling, omdat ik nou juist van die ellende van krolsheid en mauwen af wilde en de kat ook die rust gunde. Deze poes was ook een jaar of 2 of 3 toen ze bij mij kwam en had ook een paar nestjes gehad (kwam van een boerderij). De eierstok kan wat verkleefd zitten aan de buikwand waardoor ze die niet goed helemaal kunnen verwijderen werd mij verteld.

En ik onderschrijf wat anderen ook zeggen over fokkers/catteries/raskatten. Ik heb een Noorse Boskat en daar liepen de katten ook samen en door het hele huis. Ook de dekkater liep er gezellig tussen en speelde met de kittens. Die moesten dagelijks juist naar buiten de ren in, weer of geen weer, want dan kon ze even stofzuigen :+ en het is ook beter voor de vachtkwaliteit van een Noor.
Mijn Noorman is inmiddels al weer 14 jaar en het contact is verwaterd, ze heeft ook geen cattery meer. Maar ze wilde graag op de hoogte blijven van hoe het "haar" kittens verging en kon ook altijd met vragen bij haar terecht.

Ik denk dus dat jou kat zich in de klauwtjes mag wrijven dat ze daar weg is en bij jou een blijvend gouden mandje heeft gevonden.