Vlooien bij de hond...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:17

Spullen die niet gewassen kunnen worden prop ik in de vriezer. 24 u zou genoeg moeten zijn, maar ik doe altijd een paar dagen.
In zo’n vacuümzak schijnt ook te helpen.

Wassen kan met afwasmiddel, dan was je alle vlooien op de hond los en verzuipen ze.
Maar afwasmiddel is logischerwijs ontvettend en dus niet goed voor de huid.

Ik was sinds een half jaar mijn honden met neemshampoo en (klopt af) nog geen vlo of teek gezien, terwijl ik normaal rond maart, april de seresto banden om doe.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 17:08

Voor wie het nog wil weten, de Stop werkt hier redelijk. Hij heeft nog wel af en toe een vlooi, maar zit niet meer helemaal onder.

Het is dus zeker een verbetering. We doen 2 x per dag een check, de hond vindt dat heerlijk, dus geen probleem.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:14

De omgeving behandelen is het belangrijkste, ze zitten in de omgeving.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 17:49

Dat klopt. Ze zitten buiten :')

We hebben het gecheckt door hem "schoon" naar buiten te laten gaan en na het wandelen te checken. Zat hij ineens weer vol. De Stop werkt dus wel. Alleen niet 100% maar beter dan niets.

Voornamelijk bij mijn ouders ergens op de route zitten er veel.

Vroeger als we naar de camping gingen kwam hij ook wel eens terug als een bosje vlooien.

Dus daar doen we niet zoveel aan.

Marjo

Re: Vlooien bij de hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:58

Ik mis de dierenarts een beetje in dit verhaal, wat adviseert die?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:03

Wij hebben banden met keramische steentjes eraan. Geloof het of niet maar geen vlooien hier. Wellicht dat nog een optie?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 18:04

Die heb ik (nog) niet gevraagd omdat ik niet (nog) meer vergif in de hond wil en ik allereerst een natuurlijk middel wilde proberen.

Het werkt wat mij betreft goed genoeg. De hond vindt mijn gefrutsel heerlijk en die enkele vlooi die ik eraf trek daar kunnen we wel mee dealen.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 18:20

@NBN daar geloof ik niet zo in, maar ik had er graag 1 gekocht om te proberen als de Stop niet gewerkt had!

Die ene vlooi die er af en toe zit pluk ik er wel af.

Voor zover mijn update, voor wie geïnteresseerd was in mijn ervaring met Stop :Y)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:52

Ik zou toch eens informeren bij een DA. Veel andere producten zijn vlooien al resistent voor en werken dus voor geen meter. Daarbij heb je ook dierenartsen die zeker open staan voor meer natuurlijke producten.

Een DA weet alleen wel wat voor producten je kan gebruiken icm de andere medicatie die de hond krijgt en de allergieën die hij heeft ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:58

Seresto vlooien en tekenband werkt hier top !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:59

Seresto werkt hier helemaal niet is ook best giftig spul.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:06

Ik gebruik natuurlijke spagyriek druppels, werkte veel beter dan STOP bij mij hond. Ik gebruikte Ecostyle in huis als spray. Ik check ook 1x per dag.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:13

Grappig te lezen over resistentie van vlooien.

Er zijn ondertussen al behoorlijk wat onderzoeken geweest, en resistentie blijkt gewoon een broodje aap verhaal te zijn.

Ts, begrijp ik goed, dat je het nu onder controle hebt?

Ik zou preventief behandelen zoals je altijd hebt gedaan, en de omgeving elke drie maanden mee pakken.

Voorjaar en najaar zijn meeste uitbraak momenten.
En gezien poppen gewoon jaren in hun cocon kunnen blijven, wachtend op de gastheer...
Brrrrr beesten zijn het.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:33

Maar dat je vlooien op de hond ziet betekent niet direct dat je een plaag hebt. Als je hond beschermd is kan de vlo zich niet voortplanten en houd t verhaal bij de vlo in de hondenvacht op.
Dus bescherming van je hond en komende weken je omgeving behandelen en je zou het onder controle moeten hebben.

Verder eens met Maralyn.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:53

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 23:07

Nochtans is het even wetenschappelijk bewezen dat Frontline en alle sprays die met datzelfde bestanddeel van Frontline werken, niet meer effectief zijn.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 23:09

Little_Gift schreef:
Nochtans is het even wetenschappelijk bewezen dat Frontline en alle sprays die met datzelfde bestanddeel van Frontline werken, niet meer effectief zijn.

Fipronil bedoel je??

Graag één of meerdere bronnen dan :)
Ben heeeeeel benieuwd namelijk.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 00:41

Kan ik uiteraard hetzelfde vragen aan jou betreffende jouw broodje aap verhaal... Waar zijn jouw bronnen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:41

Ach, je had het dan wel over fipronil gehad en niet over 'Frontline en alle andere'. Veelal degene die dit zeggen willen geen Frontline en als ze thuis komen met een ander product waar toevallig wel fipronil in zit dan werkt het ineens. Zelfs als je zegt 'Ja maar, daar zit ook fipronil in hoor!' Ik heb bijna 8 jaar in een dierenspeciaalzaak gewerkt, ik heb wel wat meer gezien en gehoord :P

Ik gebruikte bij mijn oude hond een product ook op basis van fipronil want de Advantix met Imidacloprid & Permethrine was te heftig voor haar. Zij bleef ook netjes vlo vrij. Dus bron? Mijn eigen dieren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:22

Little_Gift schreef:
Kan ik uiteraard hetzelfde vragen aan jou betreffende jouw broodje aap verhaal... Waar zijn jouw bronnen?

:')

Grappig...
Waarom zou ik als eerste met bronnen komen, jij beweert dat het NIET werkt.

Plus...
NOCHTANS is het WETENSCHAPPELIJK bewezen dat het niet werkt.

Oja?
Jij begint direct te strooien met

"Wetenschappelijk bewijs!!"

Nou.
Vertel eens? Laat eens zien dan?? :')

@denies

Hihi niet alleen in de gewone dierenwinkel. Ook bij de dierenarts zelf.
Roepen dat frontline niet werkt, en dan wel fiprotec of effipro verkopen :')

Hoeveel mensen wel niet over gaan van frontline naar flea free, en beweren dat het werkt, inderdaad.

Allemaal fipronil!
Laatst bijgewerkt door maralyn op 16-07-22 10:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:25

Gewoon Simpel; Wassen met groene dreft! ook je omgeving+hondenmand etct goed met Groene dreft schoonmaken

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:08

Hier al jaren trouwe gebruiker van advantage dus neen geen Frontline en dergelijke.
Try again lieverds!

Dus broodje aap verhaal over resistentie... Sterk... Antibiotica bij mensen-paarden-honden, ontworming bij paarden, ontvlooiing bij honden... Allemaal broodje aap en toch moet men telkens op zoek naar alternatieven en nieuwe stoffen... Maar hé... Broodje aap verhaal uiteraard :D

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:32

Qwillion schreef:
Gewoon Simpel; Wassen met groene dreft! ook je omgeving+hondenmand etct goed met Groene dreft schoonmaken

Ik zou jezelf eerst eens proberen te wassen met groene dreft.. :o en daarna hoor ik je wel met wat het met je huid doet.. :') Dreft is een ontvetter en als je daarmee gaat wassen is echt niet goed voor de huid van welk dier of mens dan ook.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:43

Little_Gift schreef:
Hier al jaren trouwe gebruiker van advantage dus neen geen Frontline en dergelijke.
Try again lieverds!

Dus broodje aap verhaal over resistentie... Sterk... Antibiotica bij mensen-paarden-honden, ontworming bij paarden, ontvlooiing bij honden... Allemaal broodje aap en toch moet men telkens op zoek naar alternatieven en nieuwe stoffen... Maar hé... Broodje aap verhaal uiteraard :D

Nu dacht ik dat indd ook over de vlooien, en als ik even Google op "vlooien resistentie" kom ik alleen maar hits tegen die bevestigen wat maralyn zegt.

Overigens, dat resistentie tegen AB en ontworming wél bestaat, betekent niet dat dit bij vlooien dan direct ook zo is.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:23

Little_Gift schreef:
Try again lieverds!

Precies wat Marjo zegt.

Maarreehhh heyyy, waar zijn nou jouw bronnen dan?!?! Van die wetenschappelijke bewijzen?? :')

_O- ik geloof er toch echt helemaal niks van dat jij die hebt, of heb ik dat mis??

Anders was je er wel mee op de proppen gekomen.

Klaarblijkelijk is jou niet duidelijk hoe "resistentie" werkt en zoek je nu andere stokken om "proberen" er mee te slaan.

Helaas...
Bla bla chocoladevla in dit geval!!

Dat jij andere onderwerpen er bij in betrekt is wel heeeeeeel jammer.

Ik zou het graag expliciet houden op "resistentie van vlooien op anti vlooien middelen"
De rest is in dit geval niet belangrijk, want daar gaat het onderwerp niet over _O- _O-

Jammer little gift.

Try again! :)F

Het is niet erg, als je fout zit of niet fout zit. Je houding daarintegen is wèl fout. Helemaal als je het nodig vind om onderwerpen er bij te halen, die niet van toepassing zijn...! :+

-O-
Ik dacht het eerder ook, tot ik even ging verdiepen. :j
Ik ben in staat om toe te geven, dat ik toen fout zat. Want er is geen resistentie bij vlooien tegen de middelen... :o :D
Laatst bijgewerkt door maralyn op 16-07-22 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt