Kat in appartement, minimale ruimte + foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Kat in appartement, minimale ruimte + foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:25

Mijn kat (slechtziend en ataxie) heeft jaren op 55m2 + een afgezette tuin geleefd. Ik dacht altijd dat hij perfect gelukkig was. Tot we verhuisden naar een huis buitenaf. Onze kat is zo ontzettend opgeknapt en blij. Dat had ik even onderschat, het effect van meer ruimte...

Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen katten moet houden in een klein huis hoor. Ik zou dat zeker ook weer doen als de situatie zo is. Maar dan wel een oude / zeer moeilijk plaatsbare kat. Een woning met eigen personeel is uiteindelijk altijd fijner dan in het asiel denk ik.

Fearn

Re: Kat in appartement, minimale ruimte + foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:50

Het kan best denk ik. Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat katten uitwerpselen enorm stinken :') Dus dat je wel regelmatig de bak leeg moet scheppen. Als je niet in de stank wilt zitten haha.

En ik denk genoeg speeltjes/met hem spelen etc, genoeg krabpalen..

Maar daar krijg je ook weer veel voor terug <3

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:54

Ik heb ook een oudere kat uit het asiel (10 jaar) en woon op 60 m2. Bij mij kan ze wel door een kattenluikje naar de tuin, maar tot op heden maakt ze nog weinig aanstalten (heb haar nog niet zo lang). Ik heb een kleine berging en daar staat de kattenbak.

Ik heb eigenlijk het idee dat ze het wel prima vindt dat er niet zo veel ruimte is. Op ontdekkingstocht gaan zit er niet meer in.