Inslapen, herplaatsen, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Inslapen, herplaatsen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:36

Wat? Ik zou nooit zo ver gaan voor een oude dame gerust te stellen. En ik mag hopen een DA ook niet. Ik zou gewoon eerlijk zijn: ik pak kat mee, ben jij ervan af, en ik zorg ervoor dat het goed afloopt.

Ook dingen die ik lees dat mevrouw nu technisch gezien eigenaar is, klopt dat wel? Voor mij is dit gewoon een zwerfkat die gevoerd wordt.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 09:07

Ik heb gisteravond nog contact kunnen leggen met Stichting Hanna, wie ik ook persoonlijk ken. Al vind ik het wel erg fijn om te horen dat het via die route niet lukt, het echt niet zo hopeloos voor d'r zou zijn als dat het zou lijken. Fijn! :D

Ik wil sowieso naar de DA toe met de kat. Volgens haar heeft ze geen chip, maar even dubbel checken kan geen kwaad. Dan kan ze wellicht ook even een controle krijgen. Mocht blijken dat ze inderdaad in slechte staat is, dan is inslapen natuurlijk eerlijker naar het beessie toe.

ruitje schreef:
Ik wil een beetje sen ander geluid laten horen :o

Jij zegt dat het 'zomaar iets anders zou kunnen zijn. ' maar eigenlijk weet je dit niet toch? Dier krijgt medicatie en is bij een DA geweest?

Is dit dier nou echt gezond?

Ik vind er wat van dat een eigenaar besluit dat het genoeg is, en jij dan achter iemands rug om een dier in leven houd :o

Je zal maar je paard meegeven naar de slager en hem 4 weken later op markplaats zien staan zeg maar :o

De kat heeft sinds het verstopping verhaal (een paar maanden geleden, februari ongeveer) geen medische zorg meer gehad, dus qua het overgeven is het niet zodanig erg dat buuv zich er zorgen om maakt. Het is ook pas sinds gisteravond dat ik haar er voor het eerst over heb gehoord, terwijl ik in de tussentijd met regelmaat contact met haar heb gehad en langs ben geweest.

Voor zover op dit moment bekend, besluit eigenaar/verzorger dat het genoeg is geweest omdat zij niet meer ervoor kan zorgen. Niet omdat de kat niet meer door kan gaan.
Het verschonen van de kattenbak wordt haar te zwaar, soms dagen op bed liggen om dan nog Poes binnen te moeten laten en eten te geven wordt haar te zwaar. Het kleine raampje is de ingang voor Poes, maar die kan ze niet constant open hebben wegens de vele andere katten die hier rondlopen en binnen komen als ze dat doet. Normaal gesproken zit ze op de bank en kan ze katten wegjagen als dat nodig is, maar vanuit bed lukt dat niet.

Ik zie de kat dagelijks. Ze is ''hollands welvaren'' voor zover ik kan zien (dit ga ik natuurlijk eerst allemaal laten checken bij de DA), loopt rond in de buurt, geniet van de zon, vangt nog vogeltjes, etc. Vandaar mijn verwachting dat we nog niet te maken hebben met een kat die het einde van haar leven nadert, en dus het openen van dit topic.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:20

Tigress schreef:
Ik heb gisteravond nog contact kunnen leggen met Stichting Hanna, wie ik ook persoonlijk ken. Al vind ik het wel erg fijn om te horen dat het via die route niet lukt, het echt niet zo hopeloos voor d'r zou zijn als dat het zou lijken. Fijn! :D

Ik wil sowieso naar de DA toe met de kat. Volgens haar heeft ze geen chip, maar even dubbel checken kan geen kwaad. Dan kan ze wellicht ook even een controle krijgen. Mocht blijken dat ze inderdaad in slechte staat is, dan is inslapen natuurlijk eerlijker naar het beessie toe.

ruitje schreef:
Ik wil een beetje sen ander geluid laten horen :o

Jij zegt dat het 'zomaar iets anders zou kunnen zijn. ' maar eigenlijk weet je dit niet toch? Dier krijgt medicatie en is bij een DA geweest?

Is dit dier nou echt gezond?

Ik vind er wat van dat een eigenaar besluit dat het genoeg is, en jij dan achter iemands rug om een dier in leven houd :o

Je zal maar je paard meegeven naar de slager en hem 4 weken later op markplaats zien staan zeg maar :o

De kat heeft sinds het verstopping verhaal (een paar maanden geleden, februari ongeveer) geen medische zorg meer gehad, dus qua het overgeven is het niet zodanig erg dat buuv zich er zorgen om maakt. Het is ook pas sinds gisteravond dat ik haar er voor het eerst over heb gehoord, terwijl ik in de tussentijd met regelmaat contact met haar heb gehad en langs ben geweest.

Voor zover op dit moment bekend, besluit eigenaar/verzorger dat het genoeg is geweest omdat zij niet meer ervoor kan zorgen. Niet omdat de kat niet meer door kan gaan.
Het verschonen van de kattenbak wordt haar te zwaar, soms dagen op bed liggen om dan nog Poes binnen te moeten laten en eten te geven wordt haar te zwaar. Het kleine raampje is de ingang voor Poes, maar die kan ze niet constant open hebben wegens de vele andere katten die hier rondlopen en binnen komen als ze dat doet. Normaal gesproken zit ze op de bank en kan ze katten wegjagen als dat nodig is, maar vanuit bed lukt dat niet.

Ik zie de kat dagelijks. Ze is ''hollands welvaren'' voor zover ik kan zien (dit ga ik natuurlijk eerst allemaal laten checken bij de DA), loopt rond in de buurt, geniet van de zon, vangt nog vogeltjes, etc. Vandaar mijn verwachting dat we nog niet te maken hebben met een kat die het einde van haar leven nadert, en dus het openen van dit topic.

Nou die vogeltjes zullen dan wel blij zijn als de kat weg is :+ .Ik ben stapeldol op katten maar ook op de vogeltjes in mijn tuin en daarom wil ik nu geen kat meer,althans geen buitenkat.Dit is echter enigszins offtopic maar wel reden waarom ik me niet meer aanbied voor de opvang van buitenkatten.

MikeyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:45

[/quote]

Ik zie de kat dagelijks. Ze is ''hollands welvaren'' voor zover ik kan zien (dit ga ik natuurlijk eerst allemaal laten checken bij de DA), loopt rond in de buurt, geniet van de zon, vangt nog vogeltjes, etc. Vandaar mijn verwachting dat we nog niet te maken hebben met een kat die het einde van haar leven nadert, en dus het openen van dit topic.[/quote]

Zou het niet kunnen dat Poes ook andere adresjes heeft in de buurt? Ze klinkt als een kat die dat aardig in de pootjes heeft, het aanlopen bij mensen. Met het verhaal dat ze soms dagen geen eten krijgt en tóch Hollands welvaren is, zou je bijna denken dat ze ergens anders ook nog eten krijgt. Juist poezen die veel en actief jagen vallen veel af is hier de ervaring. In dat geval wil een ander huishouden in de buurt haar misschien wel overnemen? Misschien een briefje aan haar halsbandje hangen of een postertje ophangen in de buurt?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:54

Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen. Wanneer ga je naar de dierenarts?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 11:44

Vanmorgen met dierenartsen gebeld om te checken hoe het zit met een gezonde kat (op het eerste oog gezond natuurlijk) in te laten slapen.
Kort maar krachtig antwoord van beide praktijken; zolang er nog kwaliteit van leven is, en er onderliggend ziekte gaande is wat nog niet is opgelost m.b.v. een behandeltraject, gaan we niet inslapen.

Ik kom zojuist terug van buuv. Situatie uitgelegd, en dat verteld. Was ze het in eerste instantie niet mee eens, maar later kwam ze toch op een akkoord over herplaatsen.
Ze gaf eerst aan dat poes een kwaaie zou zijn. Ik heb haar nog kunnen aaien zojuist. Poes werd pas boos toen ze strak in de armen werd genomen, een ruwe omgang had, en n.a.v. lichaamstaal niet los werd gelaten. Dit ging echter niet verder dan blazen. Tsja, dan zou ik ook pissig worden :P

Buuv wil geen enkele cent meer kwijt aan de kat. Toen ik aangaf dat het linksom of rechtsom geld zou kosten (of ze nou in laat slapen of afstand doet, beide keren is ze geld eraan kwijt) zei ze dat ze dat niet ging doen en de poes nog liever ging overdoseren met haar eigen medicatie, zodat Poes zou komen te overlijden op die manier.

Ik heb me maar voorgenomen dat de kosten die er van komen, op mij komen te liggen. Dat komt wel weer goed. Het was daarmee ook echt de bevestiging nogmaals vanuit haar dat het gaat erom gaat dat zij niet meer voor de kat kan zorgen, en organisaties niet vertrouwd.

Ik ga nu rondbellen, en kijken wat we kunnen doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:48

Wauw niet om het een of ander maar iemand die koste wat kost een kat dood wil maken ipv geld eraan uit geven of herplaatsen... %) Die kat had ik er geen minuut langer meer laten zitten. Echt bizar. Meenemen en naar het asiel brengen voordat ze zich bedenkt en het beestje om zeep helpt op haar manier.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:52

Als ik het zo lees is de kat misschien wat ouder maar verder nog goed gezond. De buurvrouw kan wel willen dat de kat word ingeslapen, maar een dierenarts zal echt niet zomaar een gezonde kat laten inslapen. Ik zou sowieso eerst even met de da overleggen en van daar uit handelen.

Zie nu update pas.

Wat een nare buurvrouw dat ze de kat perse dood wil hebben...
Laatst bijgewerkt door santie op 17-06-22 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 11:54

Dat zei ik haar ook. Ze ging er vanuit dat inslapen zo'n € 25 zou kosten. Aan de hand van een google zoekopdrachtje zag ik dat dit gemiddeld al gauw zo'n € 70 kost, twee tientjes erbij op en ze zit veilig en heeft een kans op leven.

Ze houd vandaag Poes voor me binnen, en als ik een plekje heb waar ze naartoe kan pak ik de reismand, stap ik in de auto en gaat ze mee. Vandaag nog inderdaad, want ik begin nu echt te vrezen voor het leven van Poes.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:56

Tigress schreef:
Dat zei ik haar ook. Ze ging er vanuit dat inslapen zo'n € 25 zou kosten. Aan de hand van een google zoekopdrachtje zag ik dat dit gemiddeld al gauw zo'n € 70 kost, twee tientjes erbij op en ze zit veilig en heeft een kans op leven.

Ze houd vandaag Poes voor me binnen, en als ik een plekje heb waar ze naartoe kan pak ik de reismand, stap ik in de auto en gaat ze mee. Vandaag nog inderdaad, want ik begin nu echt te vrezen voor het leven van Poes.

Fijn! Ik welke regio is dit? Misschien een oproep via social media? Denk dat er dan heel snel wat geregeld kan worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:00

Moet je ook afstandsgeld betalen als je een zwerfkat naar het asiel brengt?Want dat is deze kat in feite.Van ts is hij ook niet dus als zij hem naar het asiel brengt hoeft die toch zeker niet te betalen.Die vrouw is wel raar waar hij nu zit,ik zou hem inderdaad daar maar snel weghalen.En inderdaad hebben loslopende katten meestal meerdere adresjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:09

Ik heb even het topic doorgelezen, maar heb je echt geen enkele ruimte waar je Poes even alleen vandaag een paar uurtjes kan houden? Als ik je laatste update lees en je buurvrouw zo gestoord is dat ze er überhaupt over denkt om de kat een overdosis te geven van haar eigen medicatie had ik oprecht direct kat onder de arm genomen en meegenomen... Ben blij dat zo'n vrouwtje zelf ziet dat ze niet meer voor dieren kan zorgen met haar gezondheid maar zulke uitspraken doen is natuurlijk pure dierenmishandeling. Ik hoop dat als je Poes wil ophalen dat ze nog leeft..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 12:17

Beilen is het dichtsbijzijnde asiel, en die neemt alleen dieren op uit Drenthe.
Kat in Nood heeft een wachttijd van een aantal (5-8) maanden, en daarbij moet het diertje uitgebreid bij de DA zijn geweest (entingen, gezondheidsverklaring, oren/ogen/gebitscheck) en een bijdrage van € 50 per maand. Die gaat buuv absoluut niet betalen, maar die kan ik ook niet optrekken. Eenmalig een kostenpost...het zij zo, maar ik kan ook niet onbeperkt daarin doorgaan met eigen zorgen voor een zieke kat momenteel.

Ik heb 't Heerveld gebeld, en die gaan me weer terugbellen. Stichting Hanna heb ik inmiddels over de gestegen noodzaak wegens de ontwikkeling hierin op de hoogte gesteld, ik hoop dat ze er snel op terug komen.

Ik kan Poes nergens in huis houden. Als ze eruit is, moet ik ook maar zien dat ik haar er weer in krijg in het geval van stress ivm nieuwe omgeving. Om nog maar te zwijgen over de stress voor mijn kat als ik dat doe. Mijn eigen kat is ziek momenteel, en daar wil ik geen extra stress bovenop hebben.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:19

Dierenambulance bellen

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:23

Ken je dierenopvangcentrum Lamana? Zit wel in België, maar die vangen dus ook zulk soort zieltjes op. Misschien kun je haar een bericht sturen op Instagram bijvoorbeeld. Ik vind het toch wel een erg zorgelijke situatie als ik dit zo hoor. Dit kan echt niet zo. Ken je niet een kennis/vrienden/familie die een kamer heeft waar ze eventueel een paar dagen kan verblijven tot je een opvangplaats hebt gevonden?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:24

Tigress schreef:
Kat in Nood heeft een wachttijd van een aantal (5-8) maanden, en daarbij moet het diertje uitgebreid bij de DA zijn geweest (entingen, gezondheidsverklaring, oren/ogen/gebitscheck) en een bijdrage van € 50 per maand. Die gaat buuv absoluut niet betalen, maar die kan ik ook niet optrekken. Eenmalig een kostenpost...het zij zo, maar ik kan ook niet onbeperkt daarin doorgaan met eigen zorgen voor een zieke kat momenteel.

Ik heb 't Heerveld gebeld, en die gaan me weer terugbellen. Stichting Hanna heb ik inmiddels over de gestegen noodzaak wegens de ontwikkeling hierin op de hoogte gesteld, ik hoop dat ze er snel op terug komen.

Ik kan Poes nergens in huis houden. Als ze eruit is, moet ik ook maar zien dat ik haar er weer in krijg in het geval van stress ivm nieuwe omgeving. Om nog maar te zwijgen over de stress voor mijn kat als ik dat doe. Mijn eigen kat is ziek momenteel, en daar wil ik geen extra stress bovenop hebben.

Het asiel heeft toch geen idee waar die kat vandaan komt? Als je zegt dat iemand 'm in Drenthe gevonden heeft..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:27

Tigress schreef:

Ts,dit is een zwerfkat en asiels van de Dierenbescherming zijn verplicht die op te nemen.Jij bent niet de eigenaar ,die mevrouw ook niet; tenzij via de chip nog een eigenaar is op te sporen komt deze kat financieel ten laste van het asiel\de Dierenbescherming.Als zij hem herplaatsen moet de adoptant wel betalen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:33

Als je echt geen plek had gehad had k met m’n vriend wel willen overleggen of hij hier mag (al dan niet tijdelijk) maar we gaan eind volgende week op vakantie, niet handig…

Hopelijk vind je snel een plekje!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:33

Ibbel schreef:
@TS

Kijk verder of je iets kunt regelen met een 'factuur' voor euthanasie van de DA (als de DA in z'n boekhouding een debit én creditfactuur aanmaakt zou dat verder voor z'n bedrijfsvoering geen gevolgen moeten hebben), die de afstandskosten bij een asiel compenseren.

Ehm, de da voorstellen valse facturen te maken voor de nukken van een rare buurvrouw? Het lijkt me héél sterk dat je een da vind die dit voor je doet. Deze onzin is niet zijn probleem, net zoals het niet het probleem van de ts hoeft te zijn.
De buuv wil hulp, de ts is bereid die te verlenen maar laat je niet manipuleren tot rare acties, de optie is kat naar asiel/ opvang. Wil ze dat niet, prima, laat ze het dan zelf regelen.
Niet onnodig moeilijk maken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:39

Ooof wat een verhaal... Ik hoop dat je snel iets hoort van een opvang ... Ik denk ook wel, dat als je dit aan zwerfkat in nood laat weten, die ook wel moeite zullen doen om aan je deur te staan... Vooral als er acuut gevaar is voor vergiftiging

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 12:51

Ik heb contact gehad met 't Heerveld, die hebben een opnamestop momenteel. Ik ga Beilen bellen nu, situatie uitleggen, en kijken of ze er iets mee kunnen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:03

Het probleem bij veel asiels is momenteel dat de plekken volzitten met vakantie-pensiongasten.Tijdens corona waren er plekken genoeg maar daar heb je nu niets aan helaas.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 13:04

Ook Beilen neemt haar niet op, die hebben richting oktober wellicht plek :(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:16

Tigress schreef:
Ook Beilen neemt haar niet op, die hebben richting oktober wellicht plek :(

Oproep op social media? Die kunnen we dan wel delen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:55

Adventure in kootstertille geprobeert? Ik dacht dat jij ook noordelijk zat of heb ik dat mis?

Wat een situatie zeg. Arme, arme Poes