Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Ik wil een beetje sen ander geluid laten horen![]()
Jij zegt dat het 'zomaar iets anders zou kunnen zijn. ' maar eigenlijk weet je dit niet toch? Dier krijgt medicatie en is bij een DA geweest?
Is dit dier nou echt gezond?
Ik vind er wat van dat een eigenaar besluit dat het genoeg is, en jij dan achter iemands rug om een dier in leven houd![]()
Je zal maar je paard meegeven naar de slager en hem 4 weken later op markplaats zien staan zeg maar
Tigress schreef:Ik heb gisteravond nog contact kunnen leggen met Stichting Hanna, wie ik ook persoonlijk ken. Al vind ik het wel erg fijn om te horen dat het via die route niet lukt, het echt niet zo hopeloos voor d'r zou zijn als dat het zou lijken. Fijn!![]()
Ik wil sowieso naar de DA toe met de kat. Volgens haar heeft ze geen chip, maar even dubbel checken kan geen kwaad. Dan kan ze wellicht ook even een controle krijgen. Mocht blijken dat ze inderdaad in slechte staat is, dan is inslapen natuurlijk eerlijker naar het beessie toe.ruitje schreef:Ik wil een beetje sen ander geluid laten horen![]()
Jij zegt dat het 'zomaar iets anders zou kunnen zijn. ' maar eigenlijk weet je dit niet toch? Dier krijgt medicatie en is bij een DA geweest?
Is dit dier nou echt gezond?
Ik vind er wat van dat een eigenaar besluit dat het genoeg is, en jij dan achter iemands rug om een dier in leven houd![]()
Je zal maar je paard meegeven naar de slager en hem 4 weken later op markplaats zien staan zeg maar
De kat heeft sinds het verstopping verhaal (een paar maanden geleden, februari ongeveer) geen medische zorg meer gehad, dus qua het overgeven is het niet zodanig erg dat buuv zich er zorgen om maakt. Het is ook pas sinds gisteravond dat ik haar er voor het eerst over heb gehoord, terwijl ik in de tussentijd met regelmaat contact met haar heb gehad en langs ben geweest.
Voor zover op dit moment bekend, besluit eigenaar/verzorger dat het genoeg is geweest omdat zij niet meer ervoor kan zorgen. Niet omdat de kat niet meer door kan gaan.
Het verschonen van de kattenbak wordt haar te zwaar, soms dagen op bed liggen om dan nog Poes binnen te moeten laten en eten te geven wordt haar te zwaar. Het kleine raampje is de ingang voor Poes, maar die kan ze niet constant open hebben wegens de vele andere katten die hier rondlopen en binnen komen als ze dat doet. Normaal gesproken zit ze op de bank en kan ze katten wegjagen als dat nodig is, maar vanuit bed lukt dat niet.
Ik zie de kat dagelijks. Ze is ''hollands welvaren'' voor zover ik kan zien (dit ga ik natuurlijk eerst allemaal laten checken bij de DA), loopt rond in de buurt, geniet van de zon, vangt nog vogeltjes, etc. Vandaar mijn verwachting dat we nog niet te maken hebben met een kat die het einde van haar leven nadert, en dus het openen van dit topic.
Tigress schreef:Dat zei ik haar ook. Ze ging er vanuit dat inslapen zo'n € 25 zou kosten. Aan de hand van een google zoekopdrachtje zag ik dat dit gemiddeld al gauw zo'n € 70 kost, twee tientjes erbij op en ze zit veilig en heeft een kans op leven.
Ze houd vandaag Poes voor me binnen, en als ik een plekje heb waar ze naartoe kan pak ik de reismand, stap ik in de auto en gaat ze mee. Vandaag nog inderdaad, want ik begin nu echt te vrezen voor het leven van Poes.
Tigress schreef:Beilen is het dichtsbijzijnde asiel, en die neemt alleen dieren op uit Drenthe.
Kat in Nood heeft een wachttijd van een aantal (5-8) maanden, en daarbij moet het diertje uitgebreid bij de DA zijn geweest (entingen, gezondheidsverklaring, oren/ogen/gebitscheck) en een bijdrage van € 50 per maand. Die gaat buuv absoluut niet betalen, maar die kan ik ook niet optrekken. Eenmalig een kostenpost...het zij zo, maar ik kan ook niet onbeperkt daarin doorgaan met eigen zorgen voor een zieke kat momenteel.
Ik heb 't Heerveld gebeld, en die gaan me weer terugbellen. Stichting Hanna heb ik inmiddels over de gestegen noodzaak wegens de ontwikkeling hierin op de hoogte gesteld, ik hoop dat ze er snel op terug komen.
Ik kan Poes nergens in huis houden. Als ze eruit is, moet ik ook maar zien dat ik haar er weer in krijg in het geval van stress ivm nieuwe omgeving. Om nog maar te zwijgen over de stress voor mijn kat als ik dat doe. Mijn eigen kat is ziek momenteel, en daar wil ik geen extra stress bovenop hebben.
Tigress schreef:Beilen is het dichtsbijzijnde asiel, en die neemt alleen dieren op uit Drenthe.
Kat in Nood heeft een wachttijd van een aantal (5-8) maanden, en daarbij moet het diertje uitgebreid bij de DA zijn geweest (entingen, gezondheidsverklaring, oren/ogen/gebitscheck) en een bijdrage van € 50 per maand. Die gaat buuv absoluut niet betalen, maar die kan ik ook niet optrekken. Eenmalig een kostenpost...het zij zo, maar ik kan ook niet onbeperkt daarin doorgaan met eigen zorgen voor een zieke kat momenteel.
Ik heb 't Heerveld gebeld, en die gaan me weer terugbellen. Stichting Hanna heb ik inmiddels over de gestegen noodzaak wegens de ontwikkeling hierin op de hoogte gesteld, ik hoop dat ze er snel op terug komen.
Ik kan Poes nergens in huis houden. Als ze eruit is, moet ik ook maar zien dat ik haar er weer in krijg in het geval van stress ivm nieuwe omgeving. Om nog maar te zwijgen over de stress voor mijn kat als ik dat doe. Mijn eigen kat is ziek momenteel, en daar wil ik geen extra stress bovenop hebben.
Ibbel schreef:@TS
Kijk verder of je iets kunt regelen met een 'factuur' voor euthanasie van de DA (als de DA in z'n boekhouding een debit én creditfactuur aanmaakt zou dat verder voor z'n bedrijfsvoering geen gevolgen moeten hebben), die de afstandskosten bij een asiel compenseren.