Labrador eet constant alles tijdens wandelen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 15:57

Naast wat al genoemd is qua gedrag, zou een supplement van Veendrenkstof en Bokashi kunnen helpen tegen het eten van straatvuil als het (ook) vanuit een lichamelijke behoefte komt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:10

Ibbel schreef:
Ik heb eigenlijk geen idee of je leptine toe zou kunnen dienen aan zo'n dier. Zou net als insuline gespoten moeten worden vermoed ik.

Ik zou radicalere methoden voorstellen, maar dat is off topic, en weinig behulpzaam voor de ts ;)

Ceetje_bokt

Re: Labrador eet constant alles tijdens wandelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:41

Helaas veendrenkstof werkte bij mijn honden niet. De eten vooral paardenpoep. Ook vervelend, maar minder goor dan hondenpoep of mensenpoep.
Is de eierkoektip al voorbij gekomen? Werkte ook niet. -O-

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 16:44

Aangelijnd of los? Aan de lijn is het makkelijk te trainen; los is een stuk moeilijker.

Gericht werken aan impulscontrole, commando leave it, en evt ook een goede nee. Goede beloning mee, zorgen dat je het lekkers eerder ziet dan je hond, en stap voor stap opbouwen. Ondertussen zorgen dat je hond geen succes heeft, want het is enorm zelfbelonend gedrag dat zichzelf in stand houdt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:01

Poep eten lijkt me niet zo'n probleem maar wel het eten van oneetbare voorwerpen wat sommige honden ook doen.Een Rottweiler van een kennis van mij at steeds scherpe takjes en moest daardoor een paar maal geopereerd worden,mocht vervolgens alleen nog maar uit met een muilkorf om.Waardoor hij er gevaarlijk uitzag maar dat helemaal niet was.Een ander mij bekend hondje eet ook alles van de straat,ook stukjes plastic.Is er tot nu toe nog steeds vanzelf uitgekomen maar je kunt er uiteraard op wachten tot het een keer misgaat.De eigenaresse wil niet aan de muilkorf.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:32

anjali schreef:
Poep eten lijkt me niet zo'n probleem maar wel het eten van oneetbare voorwerpen wat sommige honden ook doen.Een Rottweiler van een kennis van mij at steeds scherpe takjes en moest daardoor een paar maal geopereerd worden,mocht vervolgens alleen nog maar uit met een muilkorf om.Waardoor hij er gevaarlijk uitzag maar dat helemaal niet was.Een ander mij bekend hondje eet ook alles van de straat,ook stukjes plastic.Is er tot nu toe nog steeds vanzelf uitgekomen maar je kunt er uiteraard op wachten tot het een keer misgaat.De eigenaresse wil niet aan de muilkorf.

Poep kan helaas ook wel echt een probleem zijn. Hangt ook af van type poep en de hond. Maar grotere kans op wormen/parasieten en ziektes, in paardenpoep kan nog ontworming zitten wat niet best is voor honden, mensenpoep van een junk is uiteraard ook niet best en komt vaker voor dan ik in eerste instantie dacht. Ook kan de hond allergieën of andere verteringsproblemen hebben die verergerd worden door het eten van poep.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:58

Gaabje schreef:
anjali schreef:

Poep kan helaas ook wel echt een probleem zijn. Hangt ook af van type poep en de hond. Maar grotere kans op wormen/parasieten en ziektes, in paardenpoep kan nog ontworming zitten wat niet best is voor honden, mensenpoep van een junk is uiteraard ook niet best en komt vaker voor dan ik in eerste instantie dacht. Ook kan de hond allergieën of andere verteringsproblemen hebben die verergerd worden door het eten van poep.

Of poep van honden die medicijnen krijgen.
Hoeveel honden krijgen geen antibiotica kuurtje of hebben bij medicijnen voor epilepsie of de schildklier.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:44

Poep eten kan idd minstens zo link zijn als oneetbare zaken als takjes.

Interessante dingen komen er voorbij! Nooit geweten dat labs dat stukje missen waardoor ze geen verzadigingsgevoel hebben.
Mijn pup was ook erg gefocust op straatvuil en poep. Wij zijn uiteindelijk veendrenkstof in combinatie met bokashi gaan geven om de darmbalans te herstellen/versterken, in combinatie met training uiteraard. Vooralsnog gaat het nu al een aantal weken heel goed en laat hij poep en straatvuil met rust. Paardenmest blijft welneen magische aantrekkingskracht houden. :=

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 18:26

Kent de hond het commando LOS (of iets soortgelijk)? Dan kan je daar mee trainen.
Ik gebruik wel verschillende commandos. LOS is voor speelgoed, dan krijgen ze hetzelfde item weer terug. BAH betekent loslaten en je krijgt iets anders.

Bij ons in de buurt staan veel kersenbomen. Erg tof als dat allemaal op de straat valt. Een paar keer over gewandeld met het gewoefte en zodra ze er naartoe bewegen: BAH! en dan beloning als ze kijken naar mij.
De oudste twee kunnen nu langs op straat gegooide frietjes(jongeren ;( ) zonder te proberen proeven. De jongste heeft nog de neiging alles te vreten wat er ligt als ze los loopt, maar aangelijnd al niet meer.