Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Poep eten lijkt me niet zo'n probleem maar wel het eten van oneetbare voorwerpen wat sommige honden ook doen.Een Rottweiler van een kennis van mij at steeds scherpe takjes en moest daardoor een paar maal geopereerd worden,mocht vervolgens alleen nog maar uit met een muilkorf om.Waardoor hij er gevaarlijk uitzag maar dat helemaal niet was.Een ander mij bekend hondje eet ook alles van de straat,ook stukjes plastic.Is er tot nu toe nog steeds vanzelf uitgekomen maar je kunt er uiteraard op wachten tot het een keer misgaat.De eigenaresse wil niet aan de muilkorf.
Gaabje schreef:anjali schreef:Poep eten lijkt me niet zo'n probleem maar wel het eten van oneetbare voorwerpen wat sommige honden ook doen.Een Rottweiler van een kennis van mij at steeds scherpe takjes en moest daardoor een paar maal geopereerd worden,mocht vervolgens alleen nog maar uit met een muilkorf om.Waardoor hij er gevaarlijk uitzag maar dat helemaal niet was.Een ander mij bekend hondje eet ook alles van de straat,ook stukjes plastic.Is er tot nu toe nog steeds vanzelf uitgekomen maar je kunt er uiteraard op wachten tot het een keer misgaat.De eigenaresse wil niet aan de muilkorf.
Poep kan helaas ook wel echt een probleem zijn. Hangt ook af van type poep en de hond. Maar grotere kans op wormen/parasieten en ziektes, in paardenpoep kan nog ontworming zitten wat niet best is voor honden, mensenpoep van een junk is uiteraard ook niet best en komt vaker voor dan ik in eerste instantie dacht. Ook kan de hond allergieën of andere verteringsproblemen hebben die verergerd worden door het eten van poep.