Cavia’s in volière?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:16

Ik heb zo'n 20 jaar cavia's gehad.
(een keer een groep van 30 gehad op mijn top) Ik vind cavia's sowieso niet geschikt om in de winter buiten te houden ze zijn heel gevoelig op de tocht dus dan zouden ze sowieso een eind vd grond af moeten, en een groot geisoleerd binnenhok en daar heb je op dat stuk echt niet genoeg ruimte voor.
Ik had de mijne altijd alleen in de zomer buiten.
En de combinatie met vogels/ziekte ik zou het echt afraden dus.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 23:03

Mmm, leuk idee maar geen goed idee.
Kwartels zijn beter geschikt daarvoor. Je zei dat dat niet ging, ivm de schuilmogelijkheid ? Maar je zou voor de cavia’s toch ook huisjes neerzetten? En dan zet je bv nog een plantenbak met afhangend riet, of een struik bamboe en klaar is kees ;)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:14

Ik heb m'n cavia,s en kippen bijelkaar, wel in hele grote ruimte en ze hebben beide hun eigen binnenhokken om te eten en drinken.
Ze lopen wel veel buiten allemaal bijelkaar, en het wemelt hier van de mussen die mee eten, en ik zie daar geen stress door bij m'n cavia,s, de kippen zijn grotere paniek zaaiers.
Soms paar ratten maar die kijken niet naar de cavia,s om, meer het kippen voer.
Ik heb wel overal buizen liggen buiten waar de cavia,s inkunnen als de kippen vervelend zijn.
Dus ik denk dat het kan mits ze een eigen geïsoleerd binnenhok hebben en schuilplekken.
Ik heb mijn cavia,s wel het hele jaar buiten, alleen bij erg strenge vorst snachts in de schuur.