Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:Heb de comments niet gelezen, maar dit klinkt redelijk als mijn hond die IBD, Inflammatory Bowel Disease, heeft. Die had de jaren hiervoor ook zo af en toe eens een dikkedarmontsteking (grijze, vette, stinkende diarree die ze op kunnen houden). Totdat hij het oktober 2021 weer kreeg en het niet meer wegging.
Omdat mijn hond al bekend is met de autoimmuunziekte SLO zijn we vrij snel naar een internist (Remco Jonker, in Roden) gegaan. Uit bloedonderzoek kwam weinig, alles is uitgesloten. Daarmee bleef IBD over (dit is wel vast te stellen door een biopt maar de behandeling blijft hetzelfde, dus niet gedaan).
Ik zou in jouw geval eerst Giardia uitsluiten en als dat het niet is, zou ik meteen doorgaan met een internist. Hiermee aanmodderen heeft geen zin en kan verkeerd uitpakken.
Mowgli4 schreef:We zijn vandaag met haar naar een tweede lijn kliniek geweest waar er dus een stappenplan is gemaakt.
Haar ontlasting is bekeken en is negatief getest op Giardia. Wel zijn er de brillendoosjes gist gevonden. Daar wordt ze nu voor behandelt.
Ze heeft hiervoor al op een hypo allergeen dieet gezeten (ook zonder snoepjes etc.) maar deze arts gaf aan dat we hier niets uit konden halen omdat de dierenarts hiervoor dus antibiotica bij heeft gegeven wat we moesten geven. Dus dit beeld was niet 100% te vertrouwen. Ook wilde hij nog wat bloed laten nakijken, maar Luna had zoveel spanning opgebouwd, dat we dat vandaag maar hebben gelaten. Misschien dat het over 3 weken toch nog wordt gedaan als zij weer wat kalmer is.
We gaan dus nu 3 weken lang weer verder op een ander soort hypo allergenen voer zonder verder medicatie. En dan over 3 weken hebben we weer een afspraak staan om te kijken hoe het dan gaat en verder te kijken of het verbetert of niet. En wat dan de vervolg stappen zullen worden.
Mindim schreef:Mowgli4 schreef:We zijn vandaag met haar naar een tweede lijn kliniek geweest waar er dus een stappenplan is gemaakt.
Haar ontlasting is bekeken en is negatief getest op Giardia. Wel zijn er de brillendoosjes gist gevonden. Daar wordt ze nu voor behandelt.
Ze heeft hiervoor al op een hypo allergeen dieet gezeten (ook zonder snoepjes etc.) maar deze arts gaf aan dat we hier niets uit konden halen omdat de dierenarts hiervoor dus antibiotica bij heeft gegeven wat we moesten geven. Dus dit beeld was niet 100% te vertrouwen. Ook wilde hij nog wat bloed laten nakijken, maar Luna had zoveel spanning opgebouwd, dat we dat vandaag maar hebben gelaten. Misschien dat het over 3 weken toch nog wordt gedaan als zij weer wat kalmer is.
We gaan dus nu 3 weken lang weer verder op een ander soort hypo allergenen voer zonder verder medicatie. En dan over 3 weken hebben we weer een afspraak staan om te kijken hoe het dan gaat en verder te kijken of het verbetert of niet. En wat dan de vervolg stappen zullen worden.
Eerst maar voor brillen doosjes gist behandelen inderdaad en zien of dat aanslaat.
Werkt het niet, dan kun je altijd nog aanvullend onderzoek doen, het is duur allemaal. Maar ik zou ook niet alles in één maal doen.
Veel succes en beterschap voor de hond