Opvang hondje Saar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:34

Misschien hebben ze, net als ik, zestien jaar een hond met (extreme) verlatingsangst gehad? Maar dan zou je denken dat ze daar als eerste naar zouden vragen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:35

Wauw daar snap je toch niks van :?
Zelf een van een volwassen herplaatser zou je toch niet meteen verwachten dat die goed alleen kan blijven? Sowieso moet een hond wennen aan de nieuwe omgeving, mensen, routine etc. Laat staan een pup waarbij alleen blijven nog getraind moet worden.. plus je weet dat het een hondje uit het buitenland is die mogelijk wat meer geduld en training nodig heeft. Echt onbegrijpelijk. Hebben ze vooraf vragen gesteld over of ze al alleen kon blijven oid?

Hopelijk mag ze van je man bij jullie blijven <3

luuntje

Re: Opvang hondje Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:06

Arme Saar.
Die mensen verdienen geen hond. Ja een pluche hond.

Fijn dat Saar weer bij jullie komt.
En hopelijk voorgoed.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 19:29

mysa schreef:
Misschien hebben ze, net als ik, zestien jaar een hond met (extreme) verlatingsangst gehad? Maar dan zou je denken dat ze daar als eerste naar zouden vragen.

Maar dan nog snap je toch dat een pup dat moet leren?
Ze had aangegeven dat Saar mee kon naar haar werk. Maar nu kan dat ineens niet omdat ze wagen ziek is.
Bij ons is ze ook een aantal keer meegeweest in de auto en toen hebben we niets gemerkt van wagenziekte.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:33

Nou ik dacht écht dat dit mijn hondje was, alleen de mijne heeft een staart :Y) de linker uiteraard

Afbeelding

Wat een leuk beestje! En wat zielig dat ze dr om die reden weer “terug brengen” als je aan een pup begint weet je toch wat je te wachten staat!? Dan moet je maar een speelgoedhondje kopen hoor :n

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 19:35

Gaabje schreef:
Zelf een van een volwassen herplaatser zou je toch niet meteen verwachten dat die goed alleen kan blijven? Sowieso moet een hond wennen aan de nieuwe omgeving, mensen, routine etc. Laat staan een pup waarbij alleen blijven nog getraind moet worden.. plus je weet dat het een hondje uit het buitenland is die mogelijk wat meer geduld en training nodig heeft. Echt onbegrijpelijk. Hebben ze vooraf vragen gesteld over of ze al alleen kon blijven oid?

Ze heeft het wel gevraagd of ze alleen kon blijven. Toen heb ik gezegd dat ze bij ons een uurtje alleen kan blijven met onze honden erbij. Helemaal alleen heb ik niet geprobeerd.

De nachten waren ook een probleem begreep ik. En ze wilde niet op de bank slapen, want dan sliep ze slecht.
Bij ons sliep Saar naast mijn bed in de bench. En na ongeveer een week is ze naar beneden verhuist, naar de andere 2 honden.
Maar die vrouw wil pertinent geen honden op haar slaapkamer vertelde ze vanmiddag aan de telefoon.

Bij mij hebben al mijn honden de eerste tijd naast mn bed geslapen tot ze gewend waren. Zowel volwassen herplaatsers als de pup.
En na een tijdje zijn ze allemaal probleemloos beneden gaan slapen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 19:36

xsensibel schreef:
Nou ik dacht écht dat dit mijn hondje was, alleen de mijne heeft een staart :Y) de linker uiteraard

[ [url=m/wLzjou.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk beestje! En wat zielig dat ze dr om die reden weer “terug brengen” als je aan een pup begint weet je toch wat je te wachten staat!? Dan moet je maar een speelgoedhondje kopen hoor :n

Die lijkt inderdaad echt op haar.
Waar komt jouw hond vandaan?

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:42

Hij komt van Samos! Ook dezelfde leeftijd als die van jou :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:23

Och wat sneu.. het zijn toch geen robotjes..

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:59

TinkerTreas schreef:
Gaabje schreef:

Ze heeft het wel gevraagd of ze alleen kon blijven. Toen heb ik gezegd dat ze bij ons een uurtje alleen kan blijven met onze honden erbij. Helemaal alleen heb ik niet geprobeerd.

De nachten waren ook een probleem begreep ik. En ze wilde niet op de bank slapen, want dan sliep ze slecht.
Bij ons sliep Saar naast mijn bed in de bench. En na ongeveer een week is ze naar beneden verhuist, naar de andere 2 honden.
Maar die vrouw wil pertinent geen honden op haar slaapkamer vertelde ze vanmiddag aan de telefoon.

Bij mij hebben al mijn honden de eerste tijd naast mn bed geslapen tot ze gewend waren. Zowel volwassen herplaatsers als de pup.
En na een tijdje zijn ze allemaal probleemloos beneden gaan slapen.

Pff het klinkt echt als alleen maar problemen zien en geen oplossingen willen bedenken. Slecht slapen hoort erbij met een jonge hond, hetzelfde met kleine kinderen. Even doorbijten.

Dan is het eigenlijk nog maar een geluk bij een ongeluk dat ze zo snel weer terug is!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:06

TinkerTreas schreef:
Ik ga in ieder geval vanavond met mijn man praten, want ik wil echt niet dat ze weer weg gaat.

Wat triest dat het door die mensen dan toch een fosterfailure gaat worden, maar beter dan bij jou kan ze niet zijn, denk ik.........

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:44

Die mensen verdienen Saar niet.
Hond heeft tijd nodig om te wennen.
Alleen laten moet je oefenen en opbouwen.

Ik wilde ook geen hond boven.
Cocker dacht er anders over. Die slaapt in zijn mand, naast bed.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:07

Wat een schatje. Wat heb je toch een rare mensen. Wat hadden ze dan verwacht? Gelukkig mag ze terug bij r jou. Ik hoop dat je man haar ook wil houden en dat ze bij jullie mag blijven! Lijkt me ook heel moeilijk wat hierboven ook al is gezegd dat je je toch hecht en dat je foster dan weer weg gaat en je maar moet hopen dat het goed gaat.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 10:21

Gisteren avond een gesprek gehad met mijn man. Hij snapt het helemaal en hij vindt haar ook heel erg leuk en lief. Maar hij vindt het echt niet praktisch om voor vast 3 honden in huis te hebben.

En ergens snap ik dat ook wel, het is echt niet handig om ze alle 3 tegelijk uit te laten. Buusya en Conan samen gaat prima, maar Saar springt en rent nog alle kanten op waardoor de riemen in de knoop gaan.

Dit is natuurlijk wel een kwestie van oefenen en trainen, maar ik ben bang dat mijn man niet om gaat.

Vanmiddag om 15.30u wordt Saar gebracht. Ik ben benieuwd hoe ze reageert als ze weer hier is.

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:36

Hoi, ik heb je ook een PB gestuurd, wij vinden je hondje Saar geweldig en zouden haar graag een plekje bieden. Succes vanmiddag met de kleine meid!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 14:03

Dandelion2 schreef:
Hoi, ik heb je ook een PB gestuurd, wij vinden je hondje Saar geweldig en zouden haar graag een plekje bieden. Succes vanmiddag met de kleine meid!

Je hebt pb terug.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:18

Misschien klikt het gewoon niet tussen die hond en zijn nieuwe mensen en wilde hij daar niet blijven.Dat kan toch .Dan zou het ook voor geen van de partijen goed of leuk zijn om het koste wat kost door te zetten lijkt me.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:05

@Anjali Ik vind een week daarvoor toch zeer kort om te beslissen, op zo'n korte tijd kan het hondje imo zijn persoonlijkheid nog niet laten zien. Maar zal inderdaad uiteindelijk wel het beste zijn om het niet te doen!
Ik hoop op een fijn vervolgverhaal voor Saartje, misschien wel bij jou @Dandelion2. :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 16:23

Saar is thuis.
Ze sprong gelijk bij mijn honden in hun nek om te spelen. Daarna ging ze op de bank liggen met een kluifje.
En net was het even gekkenhuis omdat Saar en Buusya het nodig vonden om de tuin en huiskamer in en uit te rennen.
Saar moest even de stress eruit rennen.

Afbeelding

Zaterdag komt Dandelion2 kijken. Dus duimen voor een klik.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 17:10

Ach guttie, wat zonde dat het mis is gelopen. Zo'n jong ding wat al zo veel heen en weer is gesleept en het dan vreemd vinden dat ze wagenziek wordt. Kan me goed voorstellen dat het niet eens echt wagenziek zijn is maar gewoon spanning. Ik duim voor een goed plekje voor haar, of dat nou bij jou is of bij een ander :knuffel:

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:46

Zaterdag ga ik Saar bezoeken! (Lees: ophalen ☺️). Ze komt ons gezin met twee honden, 4 katten en 3 paarden versterken. Wel een flinke autorit voor de boeg maar de bedoeling is dat ze daarna ‘uitgereisd’ is. We kijken ernaar uit!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:24

Dandelion2 schreef:
Zaterdag ga ik Saar bezoeken! (Lees: ophalen ☺️). Ze komt ons gezin met twee honden, 4 katten en 3 paarden versterken. Wel een flinke autorit voor de boeg maar de bedoeling is dat ze daarna ‘uitgereisd’ is. We kijken ernaar uit!

Wat een goed nieuws!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:43

Wat leuk Dandelion, het lijkt mij ook een ontzettend leuk hondje, het is dat ik net een pup erbij heb maar anders was ik ook geïnteresseerd!! Laat je nog horen hoe het klikt met jouw honden Dandelion?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:53

Vorige hond van mijn moeder was ook een buitenlandse opvang hond. Was een jaar toen ze bij mijn moeder kwam.
Voor die tijd ook teveel heen en weer geweest.
Opvang gezin waar ze goed aarde en stapel was op de man des huizes.
Werd herplaatst maar die mensen hadden zich erg verkeken op een kruising Podenco.
Terug in het opvang gezin voor een paar weken.
Opvang gezin had vakantie gepland dus ging ze weer naar een andere opvang.
Vandaar uit kwam ze bij mijn moeder.

Maar in het begin, auto rijden was drama. Altijd spugen. Grote of korte ritjes het maakte niet uit.
Aangezien ze toen nog zo'n 165 km bij mij vandaan woonde en we gewend waren de honden altijd mee te nemen deed ze dat nu ook gewoon. Ze was zo enorm gestrest onderweg. Achteraf betekende auto rit verhuizen voor haar.
Dat ze na 2 nachtjes logeren weer mee naar huis mocht gaf dr op de terugweg zoveel rust. Sindsdien nooit meer overgegeven in de auto.
En zodra ze bij ons de rijksweg afreden begon ze al blij te loeien/blaffen.
Autorijden was toen prima, ze moet het even leren/ervaren dat het goed was.

Ik hoop dat ze met Dandelion een goede klik heeft en een fijn nieuw baasje treft.

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 22:36

Ik laat zeker weten hoe het gaat met ‘Saartje-zonder-staartje’ . Het zal vast even wennen zijn voor alle partijen maar hopelijk voelt ze zich snel thuis. En als het wat langer duurt ook prima. Voor nu gaan TS en haar gezin nog even met haar knuffelen en dan neem ik die taak graag over