Tegenwoordig wandel ik liever in de bossen waar ze aangelijnd moeten dan in de losloop gebieden. Daar kom ik vaak grote los rennende, helemaal door het dolle heen, honden tegen met baasjes die alles goed vinden van hun over enthousiaste hond onder het mom van " het is losloop terrein".
Dan maar lekker aan de flex lijn en uren onderweg zonder iemand tegen te komen.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-22 17:58
Ja daar neig ik ook naar alleen het is een jonge hond, ik gun het haar ook om lekker haar ei kwijt te kunnen. Daarnaast wil ik er in de toekomst jachthondenproeven mee gaan doen. Dan is oefenen met los gaan en hier komen ook erg belangrijk.
Anoniem
Geplaatst: 13-05-22 18:22
Bij de Drieberg is het inderdaad echt heel klein geworden. Je loopt inmiddels bijna overal tegen het bordje 'honden aan de lijn' aan.
Ben je weleens op de Sysselt geweest? Wij lopen daar elke dag, maar het is meestal heel rustig. Soms kom ik helemaal niemand tegen. Er zijn veel paden en je kunt er zo een uur lopen in het losloopgebied.
Heb ooit bij 't leesten gelopen met mijn 6 maand oude pup aan de lange lijn. Puur als achter de hand zeg maar. Werd die aangevallen door 2 honden en kreeg ik de opmerking "ja dat doen ze omdat hij een lijn heeft" uhmm kijk even naar je eigen honden.
Posbank vanaf bezoekerscentrum in rheden tot in velp mogen ze het grootste deel langs de bosrand loslopen. Enige is wel dat het een heen en weer route is maar je loopt daar zo een paar uur weg. Neem wel de rustige momenten.
Ik loop het liefst aan de lange lijn lekker op andere plekken. En laat hem echt wel eens bij een openveldje los zijn ei kwijt kunnen maar loop daar een stuk relaxter dan met se hele tijd andere honden om mij heen. Vooral ook omdat die pubert en slecht luisterd als die een speelmaatje ziet. Eerst beter onder apel.
Austerlitz is nog fijn een stuk te lopen. Vooral als je niet bij de Franse Put parkeert heb je niet enorm veel last van andere honden. MTB loopt er wel maar zie ik doordeweeks nauwelijks, er lopen 2/3 fietspaden die wat drukker kunnen zijn maar ik heb er ook nauwelijks last van en de paden die er langs lopen zijn breed genoeg om geen last van elkaar te hebben.
Soesterduinen zou ik zeggen. Daar mogen honden los, op de duinen zelf zijn geen mountainbikes. Het kan wel heel druk zijn met auto's en parkeren, maar op de duinen en in het bos vind ik het nooit druk.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-22 21:54
Dank voor de goede tips!
mika11
Geplaatst: 13-05-22 22:19
Spijkbos in Biddinghuizen, er is ook een hondenstrand. In het hele Spijkbos mogen honden los. Ik heb het er alleen druk mee gemaakt bij het hondenstrandje, op zondagen als het boven de 20 graden is. Het bos zelf is heel rustig, het ligt aardig afgelegen dus je moet er echt speciaal naar toe rijden.
Het Roggebotbos bij Kampen mogen honden ook overal los, daar is het ook altijd rustig.