Hoe help ik mijn middelgrote hond comfortabel naar de 2e verdieping?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Hoe help ik mijn middelgrote hond comfortabel naar de 2e verdieping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 06:48

Qua supplementen hoor ik veel goeds over opti joint.
De hond van mn buurman die in heel zn lijf van alles aan gebreken heeft(o.a. ED,HD en scoliose) loopt sinds kort zonder pijnstillers sinds de opti joint.

Door het traplopen en spieropbouwen kunnen heupklachten ook veel minder worden gelukkig. Dus ik zou gewoon proberen hoe t gaat. Rustig dr trap op en af. Evt ondersteunen met een tuigje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:17

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:25

xx_Irisje schreef:
Mijn oudje heeft ook artrose is de heupen en ik woon 1 hoog, ik heb geprobeerd haar te tillen maar dat wil ze absoluut niet.
We hebben de afgelopen 3 maanden door omstandigheden in een gelijksvloerse woning gewoond en ik verwachtte dat dat gaat goed zou doen en was bang dat ze stijver zou worden als ze thuis de trap weer op zou moeten maar niets daarvan is waar.
Zolang ze rustig loopt gaat het goed, in de periode dat ik haar wilde tillen, probeerde ze voor me uit te rennen de trap op, dat was geen succes, maar met rust en beleid gaat het voor nu nog prima.
Trap af is 0 problemen en doet ze met een vaartje soms, trap op rustig.
Ik lees hier over spieren die op deze manier intact blijven. Nooit zo over nagedacht maar ik denk dat er wel wat in zit.
Ze is wel enorm opgeknapt van glucosamine en duivelsklauw door haar voer.

Iedere hond is sowieso anders, ook de gradatie van artrose. Daarnaast is het ook ras afhankelijk: onze BC's waren keihard voor zichzelf, wat niet altijd handig was. Dat jouw hond de trap afrent, wil niet zeggen dat het geen pijn heeft. Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw hond zo snel mogelijk bij die pijn weg wil.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:09

Dat zou idd goed kunnen maar dat klopt niet met de rest van haar lichaamstaal en andere reacties, ik weet door eerdere situaties dat ze bikkelhard is (het is een ridgeback) en probeer goed en eerlijk naar haar te blijven kijken :)