Kippenkenners, help.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Re: Kippenkenners, help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 23:19

Ach wat verdrietig!
Fijn dat ze nu weer samen is, hopelijk gauw aan elkaar gewend! Waarom geen Brahma kuiken erbij? Nu zit je qua leeftijd natuurlijk wel ver van elkaar af.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 23:38

Balko schreef:
Ach wat verdrietig!
Fijn dat ze nu weer samen is, hopelijk gauw aan elkaar gewend! Waarom geen Brahma kuiken erbij? Nu zit je qua leeftijd natuurlijk wel ver van elkaar af.

Eigenlijk om de doodsimpele reden dat dit meisje een plekje zocht, en ik stiekem altijd al een zijdehoentje gewild heb. ( Vroeger. nu was ik daar helemaal niet zo mee bezig, maar toen k haar zag was ik verkocht! )

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 00:08

Stil meegelezen, wat een lieve kippen mama ben jij :) sterkte en fijn dat je er een maatje bij hebt gevonden.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 00:33

Wesseltje schreef:
Stil meegelezen, wat een lieve kippen mama ben jij :) sterkte en fijn dat je er een maatje bij hebt gevonden.

Ik heb als een klein kind staan huilen bij de DA.. Die kleine druif zat toch dieper dan ik dacht. <3

En natuurlijk, Nina wordt ook wel leuk, en als Izzy en zij aan elkaar gewend zijn is het ook weer gezellig.. maar nu is het lastig.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:17

Ach wat sneu... Maar je hebt echt gedaan wat je kon.
En wat betreft je nieuwe aanwinst, dat komt vast ook wel goed. Zijdehoentjes zijn lief. Ik heb hier ook Brahma en zijdehoentjes lopen. Een Brahma heb ik opgehaald bij iemand die zijn kippen niet meer wilde. Ik ging voor de Brahma. En toen ik daar was zei de man: wil je die zijdehoen niet ook, dat zijn goede vriendjes. En zo is het ook. Mijn Guus en Josefien zijn ook goede vriendjes. Nu wat minder omdat ze allebei hun eigen soort hebben opgezocht. Maar bij die man waren ze echt vriendinnen.

Sterkte met het verlies :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:11

Ach wat zielig.Jij hebt enorm je best gedaan.Hopenlijk ontstaat er nu weer zo'n mooie vriendschap tussen de kipjes die je nu hebt.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 23:33

Wat een lieve reacties! Dankjewel!

Nina en Isobel moeten nog een beetje aan mekaar wennen.
Logisch ook, ze zit er nog geen 24u bij. Izzy is alleen Maggie maar gewend, dus weet eigenlijk niks van kippengedrag.. Nina is haar soms zo zat dat ze haar pikt, Izzy gaat dan gillen en wegrennen, maar heb goeie hoop dat als het definitieve hok er is en ze daar in kunnen samen dat het beter gaat. ( ze staan nu nog in de kamer om ze in het oog te houden en ivm een marter, tot het hok er maandag of dinsdag is. )

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:57

Ach wat een verdrietig nieuws Y;( Je hebt echt alles gedaan wat je kon. Chapeau!

Ik hoop dat Izzy net zulke goede vriendinnetjes wordt met Nina. Ik wist niet dat kippen zo sociaal zijn, heel bijzonder.