Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12859
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 14:39

Ik volg dit even. Ben momenteel woning-zoekende, maar heb dan evt wel interesse om dieren op te vangen. En ik zoek ooit wel oppas voor mijn katje, als ik ooit op vakantie of studiereis zou willen.
Voorkeur voor mijn kat zou wel oppas in mijn huis zijn, waar men hun eigen dier dan evt mee zou kunnen nemen. Dit ivm een ren die ik ga bouwen en het verminderen van de kans op ontsnappen en verdwalen.

Maar dat is toekomst muziek vrees ik. Eerst een huis vinden, haha!

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 14:41

Mocht er iemand in de zomervakantie (waarschijnlijk 21 juli tot ongeveer 30 juli) op een fretje willen passen… *D Afbeelding

har166

Berichten: 2050
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:30

Dit vind ik nou een super tof idee!

Misschien is het handig om het wat overzichtelijker te maken?

Zoiets:

Gezocht/ aangeboden ( keuze maken )
Boktnaam:
Regio:
Type dier:
Data:

Dan kun je makkelijk zoeken +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:57

absque_dubio schreef:
Met 2 konijnen, 2 katten, en 3 honden hebben wij het opgegeven om nog op vakantie te kunnen. Dus ik lees even mee, je weet maar nooit. :+ Vind het een super leuk initiatief!

Ik heb 6 konijnen, kippen, duiven en 4 honden thuis, we hebben een goede vriendin gevraagd tegen betaling vanzelf, misschien ook iets voor jou?

daantjuhhh

Berichten: 26982
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:06

Alja schreef:
Ik zoek oppas voor onze honden
Kruising Berner sennen en zijn 11 jaar oud.
Ze zijn nog nooit bij een opvang geweest en zouden daar dus heen gaan met het hemelvaartweekend…
Maar heb er iets een vreemd gevoel bij omdat ik niet even van te voren mag komen kijken….

Bij welke ben je geweest Alja?

Overigens kan ik (zuid Drenthe) oppassen op knaagdieren.
Een hond of kat gaat niet lukken in verband met eigen hond die dat niet zo leuk vind.

Donja

Berichten: 5596
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:36

anca schreef:
Alja schreef:
Ik zoek oppas voor onze honden
Kruising Berner sennen en zijn 11 jaar oud.
Ze zijn nog nooit bij een opvang geweest en zouden daar dus heen gaan met het hemelvaartweekend…
Maar heb er iets een vreemd gevoel bij omdat ik niet even van te voren mag komen kijken….


Dat zou ik ook raar vinden . Niet komen kijken. Onze hond is 1 x naar een pension geweest ivm huwelijk dochter en we moesten zelfs eerst langs komen om kennis te maken en ze wilden de hond ook zelf eerst zien. Dat was een klein pension met grote goed omheinde weides voor loslopen



Wij hebben een pension en tot dit jaar was het geen enkel probleem om van te voren langs te komen, evt de hond mee te nemen, om kennis te maken en te kijken. Echter.. sinds dit jaar is de vraag naar opvang dusdanig groot dat wij er gewoonweg geen tijd meer voor hebben. ik kom momenteel niet eens aan schoonmaken van mijn eigen huis toe := , laat staan aan tuinonderhoud oid, omdat we eerst voor de dieren zorgen.
We werken 7 dagen in de week, maken hele lange dagen en willen de tijd die we hebben aan onze gasten besteden.
Iemand die wil langs komen "kost" ons al snel een half uur en dat is niet 1 iemand.. het zijn er momenteel wel minimaal 20 per week.. reken maar uit.

We hebben een uitgebreide (openbare) facebookpagina waar we regelmatig foto's op posten en mensen kunnen zo een indruk krijgen van ons pension.

TinkerTreas

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:12

Ik woon in Zuid Holland en wij gaan niet op vakantie in de zomervakantie. Wij hebben zelf 2 honden, een kat en Luipaardgekko's.
Ik wil wel dieren opvangen die met bovenstaande dieren kunnen, en met kinderen kunnen.
Ik heb ook ervaring met verschillende soorten knaagdieren en konijnen.

Andere katten opvangen kan niet, dat geeft onze oude kat teveel stress.
En vogels kan ik niet tegen, daar krijg ik het benauwd van.

moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:42

Ik zoek eigenlijk een extra oppas voor mijn hond omdat de huidige oppas niet altijd kan. Ik heb een middenslag poedel, hij is 12 maar loopt nog goed mee, maar kan ook genoegen nemen met een korte ronde. In huis is hij lekker rustig, maar hij kan niet goed lang alleen zijn. Wij wonen in Almere.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 19:56

har166 schreef:
Dit vind ik nou een super tof idee!

Misschien is het handig om het wat overzichtelijker te maken?

Zoiets:

Gezocht/ aangeboden ( keuze maken )
Boktnaam:
Regio:
Type dier:
Data:

Dan kun je makkelijk zoeken +:)+


Ja, hele goede tip, thanks!

Leuk, alle posts. Ik hoop dat mensen elkaar vinden en iets kunnen betekenen voor elkaar.

AaronYve

Berichten: 10507
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:38

Oh voor die wandelende takken zou ik wel plaats hebben, helaas erg uit de regio.
Ik zit zelf in het zuiden

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:02

Mijn takjes kan ik kwa aanbod inmiddels wel goed kwijt in die drie weken gelukkig. *\o/* Echt een opluchting. :j

Miesemuisje

Berichten: 3099
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:24

Oh ik zou best willen oppassen, woon in Twente. Wel een klein kind in huis. Ik lees even mee :D

tantesam
Berichten: 790
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:07

Gister zag ik dit topic en vandaag denk ik er 'gebruik' van te kunnen maken... Mijn schoonmoeder uit Haarlem wordt misschien geopereerd, wanneer is nog niet duidelijk. Ze heeft een heel braaf boomerhondje, zindelijk en ongecompliceerd. Bij ons kan ie niet terecht want ik heb 2 honden waarvan er 1 echt strees krijgt, als er een vreemde hond in huis komt. Mocht er iemand in de regio kennemerland een tijdelijk maatje te logeren willen, hoor ik dat heel graag.

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 19:13

Ik ben ook nog wel op zoek naar iemand die het leuk vind om een paar weken hier in huis op te passen op 2 katten of om de dag/iedere dag te komen tegen betaling. Wonen in Coevorden. Gaat om 3 weken in november.

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:13

Toevallig heb ik na heeel lang zoeken vandaag met iemand besproken dat ik wil kijken voor een proef verblijf voor mijn 2 naakthondjes.
Mijn 2 oudjes kunnen naar mn vader maar 4 is teveel dus voor de 2 jongste was het drama iemand te vinden.
Nu iemand gevonden die net geen 2 uur rijden van ons vandaan zit.

Via petbnb veel gekeken maar wat mij opvalt is dat er veel studenten opzitten en gerust 25€ per dag per hond vragen.
Het is absoluut niet dat ik niet wil betalen maar ik wil 10x liever iemand die het doet omdat ze het gewoon heel leuk vinden als voor de centen.

Dus wie weet voor het vervolg ….
iemand die het leuk vind in omgeving zuid holland op 2 naakte dames te passen?
Als wij weggaan is het altijd in schoolvakanties en heel misschien eens een weekend.

Afbeelding

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:50

tantesam schreef:
Gister zag ik dit topic en vandaag denk ik er 'gebruik' van te kunnen maken... Mijn schoonmoeder uit Haarlem wordt misschien geopereerd, wanneer is nog niet duidelijk. Ze heeft een heel braaf boomerhondje, zindelijk en ongecompliceerd. Bij ons kan ie niet terecht want ik heb 2 honden waarvan er 1 echt strees krijgt, als er een vreemde hond in huis komt. Mocht er iemand in de regio kennemerland een tijdelijk maatje te logeren willen, hoor ik dat heel graag.


Wellicht kan ik wat voor je betekenen mocht het op korte termijn zijn, op dit moment woon ik nog in Heemstede en ik heb twee makkelijke sociale hondjes (boomer en een maltezer). Stuur mij anders maar een berichtje mocht het nodig zijn!

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 20:52

Wat een leukerds cinniz123, hoop dat je iemand kan vinden.

demiyolu
Berichten: 305
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:20

tantesam schreef:
Gister zag ik dit topic en vandaag denk ik er 'gebruik' van te kunnen maken... Mijn schoonmoeder uit Haarlem wordt misschien geopereerd, wanneer is nog niet duidelijk. Ze heeft een heel braaf boomerhondje, zindelijk en ongecompliceerd. Bij ons kan ie niet terecht want ik heb 2 honden waarvan er 1 echt strees krijgt, als er een vreemde hond in huis komt. Mocht er iemand in de regio kennemerland een tijdelijk maatje te logeren willen, hoor ik dat heel graag.


Als alleen thuis blijven geen probleem is, mag je het hondje best hier brengen. Ik woon met mijn 2 pubers in Zandvoort en heb geen andere huisdieren op dit moment. Wel veel ervaring, ook met oppassen.
Ik werk 4 dagen, waarbij ik de mogelijkheid heb om tussen de middag uit te laten.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:28

Ik bied mezelf aan als oppas.
Op dit moment woon ik in Noord-Brabant met mijn twee poezen.

Alle dieren zijn in principe welkom behalve poezen. Dat geeft waarschijnlijk problemen.
Aan huis oppassen is ook een optie. Sommige beestjes doen het beter in de eigen omgeving.

Poezen zijn opgegroeid met frenchies, maar doen in het begin altijd een beetje gestrest als een vreemde hond binnen komt. Na ontdooien gaat eentje elitair neer zitten kijken, de ander wil het liefst knuffelen.

In het najaar zoek ik waarschijnlijk zelf oppas, maar dan in noord-Holland ivm verhuizing

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:39

MarlindeRooz schreef:
Ik pas (tegen betaling) op dieren regio Apeldoorn. Het liefst in huis, ik heb ruimte voor kleine knaagdieren en max 2 (niet al te grote) honden tegelijk. Ik heb een huis met een tuin en woon aan een heel groot park (Matenpark). In dat park mogen honden op veel plekken los en er is een heel groot omheind veld.

Indien de hond hier langer is ga ik vaak ook nog naar leuke bossen toe (woon op de veluwe he). Als een hond nog dingen moet leren dan pak ik dat in overleg ook op. Bijvoorbeeld met de hond naar de Hornbach (loopafstand) of we oefenen zit oid.

Ik heb ook veel speeltje en allemaal hersenwerkjes die ik doe als een hond dat leuk vindt.


[ [url=m/3m8gQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MVAyeq.jpg]Afbeelding[/url] ]



Je mag er wel twee van mij lenen als je huis leeg is, die zouden het heerlijk vinden om zo vertroeteld te worden. <3

tantesam
Berichten: 790
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:56

Naomi_mickey en Demiyolu, ik stuur jullie in de loop van de week een PB, dan is er meer bekend over een eventuele opname. Zo fijn dit topic <3

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 22:39

Goof schreef:
Wat een leukerds cinniz123, hoop dat je iemand kan vinden.

Ja leuk zijn ze zeker alleen heel veel mensen hebben een ieuwwwww factor voor ze :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 06:37

KimD schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik pas (tegen betaling) op dieren regio Apeldoorn. Het liefst in huis, ik heb ruimte voor kleine knaagdieren en max 2 (niet al te grote) honden tegelijk. Ik heb een huis met een tuin en woon aan een heel groot park (Matenpark). In dat park mogen honden op veel plekken los en er is een heel groot omheind veld.

Indien de hond hier langer is ga ik vaak ook nog naar leuke bossen toe (woon op de veluwe he). Als een hond nog dingen moet leren dan pak ik dat in overleg ook op. Bijvoorbeeld met de hond naar de Hornbach (loopafstand) of we oefenen zit oid.

Ik heb ook veel speeltje en allemaal hersenwerkjes die ik doe als een hond dat leuk vindt.


[ [url=m/3m8gQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MVAyeq.jpg]Afbeelding[/url] ]



Je mag er wel twee van mij lenen als je huis leeg is, die zouden het heerlijk vinden om zo vertroeteld te worden. <3

<3

Ik zou eigenlijk ook 25 euro per dag moeten vragen. Zeker als ik kijk naar de tijd die ik erin steek. Dat is een normaal UURLOON voor een zelfstandige hè. Je moet er als je het aangeeft bij de belastingdienst ook nog belasting over betalen. Ik ben zeker wel 3 uur per dag actief gemiddeld met ze bezig (dus 75 euro). Dan blijf ik vaak ook meer thuis voor ze en heb ik zelf ook nog allemaal spulletjes die ik voor ze gekocht heb…

Maar ik doe het niet want ik wil dat de “normale mens” het ook nog kan betalen. Wel zou ik het eigenlijk graag voor honden onder de 9 maanden willen vragen. IVM dat die niet altijd goed zindelijk zijn en ook veel meer aandacht / thuisblijven nodig hebben.

Als het goed is heb ik voor in de zomervakantie thuiswerk gevonden en kan ik dus op mijn vaste hondjes passen. :):)

eilleen333

Berichten: 12859
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:50

Ik ga heel misschien in september weg. Even afhankelijk ook van of ik een goeie optie heb voor Minty.
Ik heb geen (eigen) huis waar iemand in de vakantie in kan. Woon door de huizencrisis tijdelijk bij mijn moeder, maar die wil geen mensen in huis (en zij gaat ook weg).

Ik zou dus evt iemand zoeken die Minty in huis kan hebben. Minty is reizen gewend, gaat ook af en toe mee naar familie en doet dat heel goed. Minty is een 1 jaar oude poes, gecastreerd, die binnen woont en aan de riem in de tuin komt. Ze heeft 3 pootjes (mist een achterpootje) dus kan niet op tafel of het aanrecht springen, maar wel heel goed op stoelen klimmen. Minty eet alleen droge brokjes (iets anders wil ze ook niet), en gedroogde kipfilet als snoepjes.

Minty kan goed met onze hond en de hond van stal, maar vindt vreemde honden wel wat spannend, zeker als ze heel druk zijn. Hoe ze met andere katten is weet ik niet zo goed. Op de dierenkliniek moet ze er altijd wel naar blazen en de kat van de buren is ook nog niet echt ‘best-buddies’ zeg maar.
Minty kan ook goed met kleine kinderen. Ze pakt haar rust als ze dat wil, maar komt ook wel kijken als de kinderen aan het spelen zijn.

Als er iemand is die hier interesse in zou hebben (tegen vergoeding uiteraard) zou ik graag een paar keer met Minty op visite komen zodat ze het huis en de bewoners kan leren kennen. Minty woont in Zwolle, maar afstand is geen probleem.

Het is dat het om een vliegreis gaat, anders had ik haar meegenomen op vakantie. Maar vliegen vindt ik wel een beetje sneu.
Als ik geen goeie oplossing vind ga ik niet, geen probleem.

Heel klein kansje dat ik tegen die tijd een huisje gevonden heb, ik dat geval kan de oppas in mijn huis komen voor een weekje.

Hier een paar fotootjes van mijn liefje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ijslandfan

Berichten: 612
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:30

Wat een leukers!
Mits het klikt met onze dame, zijn ze zo af en toe van harte welkom in Dordrecht.




cinniz123 schreef:
Toevallig heb ik na heeel lang zoeken vandaag met iemand besproken dat ik wil kijken voor een proef verblijf voor mijn 2 naakthondjes.
Mijn 2 oudjes kunnen naar mn vader maar 4 is teveel dus voor de 2 jongste was het drama iemand te vinden.
Nu iemand gevonden die net geen 2 uur rijden van ons vandaan zit.

Via petbnb veel gekeken maar wat mij opvalt is dat er veel studenten opzitten en gerust 25€ per dag per hond vragen.
Het is absoluut niet dat ik niet wil betalen maar ik wil 10x liever iemand die het doet omdat ze het gewoon heel leuk vinden als voor de centen.

Dus wie weet voor het vervolg ….
iemand die het leuk vind in omgeving zuid holland op 2 naakte dames te passen?
Als wij weggaan is het altijd in schoolvakanties en heel misschien eens een weekend.

[ [url=m/bPCdK8.jpg]Afbeelding[/url] ]