Welk kattenbakgrind?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:05

Sodeletuut schreef:
Wij hebben heul veul katten, en gebruikten eerst Biokat, maar werd op een gegeven moment zo slecht van kwaliteit (super stoffig en de plasballen vielen gewoon uit elkaar). En sinds een paar jaar gebruiken wij alleen nog maar Welkoop grof klontvormend (oranje zak paarse wikkel), en dat is echt fantastisch. Maakt echt hele goede plasballen en houdt geuren super goed weg. Wij willen niks anders meer.

Deze hebben wij ook, ik ben fan, juist omdat de klonten zo stevig blijven.

Wendy_Komen

Re: Welk kattenbakgrind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:13

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:18

Ik gebruik nu geen klontvormende kattenbakvulling meer omdat die belhamels van mij er een grote zooi van maken. :+
Maar toen ik het nog wel gebruikte vond ik de grove klontvormende korrels van de welkoop een van de fijnste (en ik heb heel veel soorten geprobeerd..).

Zit geen geurtje aan en doordat het wat grover is is de uitloop ook niet zo erg als bij die kleine korreltjes.

Deze;
https://cdn.welkoop.nl/assets/images/80 ... 9154_1.jpg

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:55

Na jarenlang tevreden te zijn geweest met biokats met mijn vorige kat, dat ook geprobeerd met mijn 2 nieuwe kittens
1 groot drama….
Ik ben sinds een week over op de Tigerino special care multi-cat
Geloof dat die erg vergelijkbaar is met die van de AH die andere hier aanbevelen als ik het zo lees.
Dus zal die ook eens proberen, over de Tigerino ben ik tot nu toe meer dan tevreden

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:58

Ik heb een soort ‘zand’ van almo nature. Duur in aanschaf maar zó fijn, en in gebruik ontzettend zuinig! Ik doe wéken (zo niet maanden) met een zak van 4kg, 3 kattenbakken in gebruik :)
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 08-05-22 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:00

Oeh

Ik heb heel heeeeeel fijn spul, heel licht, crème kleur en is fijner als zand van strand.

Wel duur maar ben er blij mee

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:02

tita schreef:
Oeh

Ik heb heel heeeeeel fijn spul, heel licht, crème kleur en is fijner als zand van strand.

Ik denk ook het spul van almo?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:08

Is houtkorrels evt iets voor je? Ik heb bakken van peewee. Ik haal 1x per dag haar keutel eruit, en de urine maakt van de houtkorrels zaagsel dat door de dubbele bodem valt. Officieel zou ik dat elke dag leeggooien heb ik met mezelf afgesproken. Ik de praktijk is het eens per week, eens per twee weken. Ik draai de onderbak om boven de container en dan is het klaar. 2 minuten werk, dus heel geschikt voor een lui iemand als ik.
Je ruikt niets, soms wat hout geur van het zaagsel, maar dat vindt ik lekker ruiken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:09

Liesje89 schreef:
tita schreef:
Oeh

Ik denk ook het spul van almo?

Ja klopt tip koop dyson erbij veel uitloop maar zuigt beter dan biocat op

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:26

oji schreef:
Maureen95 schreef:
Ik heb deze van de appie :) het is echt super klontvormend en het maskert de geurtjes goed en snel. Het is niet de meest grove korrel.
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... qEQAvD_BwE

Die dus inderdaad, ik vind hem top en stuk fijner als de veel duurdere van de dierenwinkel.

Deze inderdaad!

Maar ook die van Lidl!

Beiden even goed.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:27

magicmist schreef:
ik heb het peewee systeem
zeer tevreden over!

Ik ook.

Eerst van klei naar hout klomp vormend gegaan, nu naar de peewee en dat werkt tot nu toe het beste. Ik heb 4 katten en ze gaan er allemaal op.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:02

Ik heb de korrels van Ekoo. Weinig uitloop, maar niet zo grof/scherp als houtkorrels. Voelt echt veel zachter :) Oja en het klontert!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:17

Wat volgens mij de ultieme tip is: gebruik veel, heel veel grit in de kattenbak (en schep dagelijks uit). Je hebt dan geen last van stank en het uitscheppen van plas en poep gaat heel makkelijk. Het is ook veel zuiniger dan wanneer je weinig gebruikt. De kattenbak hoeft veel minder vaak helemaal geleegd te worden en blijft veel schoner.

Ik gebruik de kattenbakkorrels van Lidl, ze bevallen me goed en met 3 katten vind ik de 'uitloop' van de korrels eigenlijk erg meevallen.

Voor het milieu kan het beter, er zijn betere kleikorrels, en ook ecologische houtvezelkorrels.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:22

Ik gebruik de 4-voudige korrels van Albert Heijn die een aantal andere Bokkers ook al noemden. Heel tevreden mee, behalve dat ik (ondanks een uitloopmatje) wel echt overal uitloop heb. Sneeuw in huis noem ik het wel eens :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:27

Extreme classic is idd (zoals eerder genoemd) de beste klontervormende, weinig stank en weinig uitloop grit wat er is. Tigerino en die van de ah/ jumbo is ook wel ok, vooral qua prijs, maar wel veel stof en uitloop grit uit de kattenbak. De extreme classic kun je ook makkelijk 2 weken uitscheppen (bij 1 kat) en iets bijvullen ipv eens of twee keer per week helemaal vervangen.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 21:51

We hebben vandaag die van de Appie in huis gehaald! De katten gaan er tevreden op, dus ben benieuwd met uitscheppen morgen! :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:06

Ik heb een uitloopmat met twee lagen, in de bovenste zitten gaatjes. Daar blijft vrijwel alles wat poes uit de bak loopt in zitten.