informatie voeding kittens/katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 17:18

iiSunshine schreef:
Suikerspinda schreef:
Mag ik vragen waarom kvv (nog) geen optie is voor je? :)

ja hoor. verschillende redenen. dit worden onze eerste katten en vind het allemaal wat overweldigend. dus wil later misschien uitzoeken hoe kvv precies werkt. daarnaast ook niet genoeg opslag ruimte. en ook het gemak dat je droogvoer altijd kunt laten staan.

Begrijpelijk hoor :j Ik ben net over op kvv sinds een paar weken en het is wel meer moeite dan brokjes neer zetten en pas weer aanvullen als het op is :D Ik denk dat als ik op vakantie ga en oppas nodig heb voor mijn kat, ik haar wel weer voor die paar dagen/week op brokjes zet. :=

iiSunshine

Re: informatie voeding kittens/katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 20:05

Zou iemand met mij kunnen kijken of Animonda Vom Feinsten Kitten natvoer een goeie optie is? De animonda carny kitten lees ik namelijk reviews over dat kittens daardoor aan de diarree gaan, dus daar twijfel ik wat over.

In de animonda vom feinsten kitten zit 63% vlees en dierlijke bijproducten en mineralen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 21:47

iiSunshine schreef:
Zou iemand met mij kunnen kijken of Animonda Vom Feinsten Kitten natvoer een goeie optie is? De animonda carny kitten lees ik namelijk reviews over dat kittens daardoor aan de diarree gaan, dus daar twijfel ik wat over.

In de animonda vom feinsten kitten zit 63% vlees en dierlijke bijproducten en mineralen.

Je kunt het ook altijd vragen op de Facebook van natuurlijke katten dan krijg je een hele uitgebreide uitleg

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 21:48

ik ben helaas nog niet toegelaten...

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 23:07

kan nu überhaupt de hele groep van natuurlijke katten niet meer vinden. bestaat hij nog wel? of weet iemand een andere goede facebook groep waar ik vragen in kan stellen?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:32

Ik vind Natuurlijke Katten niet een super fijne groep helaas :=
Ze zitten erg vast in hun eigen mening en ik ben er uitgekickt toen ik ergens een andere mening over had (onderbouwd met onderzoek). Basisinfo is vast heel ok en snap dat mensen er blij mee zijn hoor, maar ik was er toen een beetje klaar mee haha.

De groep Katten Weetjes is ook heel fijn! Een van de schrijfster van Catmoneo is eigenaar van die groep.

Qua voeding: Power of Nature is prima idd; Farmina vind ik ook heel fijn (oa verkrijgbaar bij Poezenparadijs). Maar de belangrijkste tip is veel natvoer geven :) Probeer een paar merken van de Catmoneo lijsten zou ik zeggen en kijk welke bevallen.

Mocht je KVV overwegen, zou ik je Barfmenu, KB Complete of Carnibest willen aanraden. Dat zijn fijne complete merken, waarbij je niet hoeft bang te zijn voor tekorten. Bij andere merken wordt vaak gezegd "afwisseling maakt compleet", maar persoonlijk sta ik daar niet achter. Als je gaat rekenen en kijkt naar de voedingsbehoeften van katten, ga je er gewoon niet aan voldoen, ook niet met afwisselen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:20

Kijk wat er een beetje bij je in de buurt verkocht wordt. Je bent al goed op weg als je voer zonder granen voert. :j
Canagan vind ik wel een fijn merk.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:30

LDRD schreef:
Ik lees graag even mee aangezien ik sinds gisteravond plotseling en ongepland een kitten heb van 8 weken <3 . Is 18 jaar geleden dat ik kittens had, dus geen idee wat er tegenwoordig allemaal te verkrijgen is :D . En zinvolle tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Zou als tip je aanraden er een kitten bij te plaatsen. In asiels zitten er nu bv genoeg. Dit omdat kittens per 2 vaak geplaatst worden zodat ze samen spelen en nog van elkaar leren. Waar ik werk met adieldieren raden we altijd aan een kitten per twee te plaatsen of bij een andere nog jonge kat die met andere katten kan.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:18

Tweede kitten woont ook al weer bijna 4 weken bij ons ;) . As I speak hangen ze weer eens in de gordijnen :+ .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:10

Orijen is ook een fijn en goed merk. Minty blieft niets anders…. Het is jammer dat ze geen vlees wil eten, maar dit zijn iig ook goeie brokjes.
En ze hebben kleine zakjes va volgens mij 750 gram, kan je het mooi proberen.

Ik best bij pets place en dan laat ik het bezorgen.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 00:39

dankje voor de tips simone. we gaan eerst 3 soorten natvoer proberen: animonda carny, feringa en MAC’s. van alle 3 de soorten de kitten variant. hopelijk gaan ze het lusten. morgen ga ik alles bestellen en zodra het binnen is ga ik het rustig aan eens geven. hoeveel gram natvoer/vlees zouden jullie doen per kitten per keer? ze mogen best wat aankomen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:52

Ik zou met name rustig opbouwen; in 1 klap nieuw natvoer erbij kan best pittig vallen op de darmen. Zijn ze daar eenmaal aan gewend kun je prima natvoer afwisselen hoor, maar begin rustig aan :-). Zelfde voor de brok trouwens, meng dat echt langzaam met wat je nu voert. En ik zou 1 wisseling per keer doen. Dus ofwel eerst de brok wisselen, ofwel eerst het natvoer toevoegen.

Voor daarna: mijn katten eten 3-4 keer per dag, totaal kom je dan gemakkelijk op zo'n 200gr natvoer per kat. Voor kittens zou ik lekker onbeperkt brok neerzetten, en ook qua natvoer gewoon laten eten wat ze willen. Met KVV is dat anders trouwens want dat is veel calorierijker dan natvoer.

Bij Animonda Carny hoor je trouwens nog wel eens dat de ontlasting heel slap wordt; er zit best veel orgaan in. Mocht dat dus zo zijn, zou je die nog kunnen schrappen en kijken of het dan betert. Maar misschien is er niets aan de hand :)

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:58

trustHim schreef:
Wil je toch brokjes voeren, let er dan op dat er niet tot nauwelijks granen in zitten, een kat kan dit niet verteren.

Ik ben het 100% met je eens, maar dit klopt niet. Normale granen ja, daar kunnen ze niks mee. Er is wetenschappelijk bewezen dat katten weldegelijk baat hebben aan graan en koolhydraten in de voeding. Wél moeten deze ingrediënten eerst ontsloten zijn!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:09

SimoneeM schreef:
Bij Animonda Carny hoor je trouwens nog wel eens dat de ontlasting heel slap wordt; er zit best veel orgaan in. Mocht dat dus zo zijn, zou je die nog kunnen schrappen en kijken of het dan betert. Maar misschien is er niets aan de hand :)

Nog nooit problemen mee gehad. Maar ik wel verschillende soorten, kip, vis. Rund, mix etc.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:32

Esther_ schreef:
SimoneeM schreef:

Nog nooit problemen mee gehad. Maar ik wel verschillende soorten, kip, vis. Rund, mix etc.

Bij sommigen gaat het idd prima hoor :j En dat is natuurlijk alleen maar fijn :)